Miten yösyötöstä eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Omea

Uusi jäsen
07.04.2011
1
0
1
Meiän tyttö täyttää ihan pian vuoden ja iltaisin yleensä nukahtaa yhdeksään mennessä. Edelleen kuitenkin syö vellin yöllä klo 23-01 välillä, itsekseen aika usein herää. meillä jäi se tapa osittain päälle että herätettiin välillä syömään mietin vain että miten siitä nyt pääsisi eroon??

Kun onhan se vähän raskasta välillä kun aamulla pitää kuitenkin kaikkien nousta seitsemän maissa. Kuitenkin vaikuttaa että tytöllä on ihan selkeästi nälkä, ainakin jos itsekseen herää. Päivän aikana kuitenkin saa kiinteitä reilusti ja myöskin iltapuuron jota uppoaa aika paljonkin. Toisaaltatuntuu että lapsi vieläkin tarvitsee sen syötön niin en ole sitten yrittänyt väkisin muuttaa. Tulee vaan jo ihmettelyä osaksi että miksi vieläkin.. tai voihan se olla että tyttö on jo ehtinyt siihen tottua ja sitten tavasta on vaikea päästä eroon..

Viimeksi muokattu:
Meidän pitäis myös päästä yösyötöstä eroon. Kuukauden päästä tulee vuosi täyteen ja puolisen vuotta ollaan menty yhdellä syötöllä. Nyt syöttö on alkanut olla aina aamuyön tunneilla, neljän aikoihin. Tuntuu olevan oikeasti nälkäinen ja juopasee lähemmäs 2 dl korviketta. (korviikkeella oltu koko ajan) Nyt pitäis tuosta aamuyön syönnistä päästä eroon varsinkin, kun aamupuuro ei maistu ei sitten millään. Aioin viime yönä aloittaa vierotuksen vesipullon kans, mutta tytöllepä nousikin yöllä korkea kuume joten juotiin sitten vettä ja maitoa. Kunhan tuosta nuhasta ja kuumeesta päästään, niin aion yrittää tuota vesipullo juttua. Jos ei täällä jollakulla ole parempia vinkkejä?

Meillä poika söi tissiä vielä 11kuisena yöllä,olin vähentänyt yhteen kertaan aamuyöstä ja sitten vaan olin antamatta. Viikon noustiin ylös siihen aikaan kun normisti oli tissiä saanu 4-5 maissa,sit unohti. Ei kai siinä auta kun vaan olla antamatta...toki se sitten pitäs tehä sellaseen aikaan ettei oo mitään muuta,sairauksia tms. Musta se oli helppo isommalle,kun saatto jo sanoo et nyt ei enään tipu ja sen ikänen jo jotain ymmärtääkin:) Luulen ettei siihen mitään helppoa keinoa ole... ja kaippa se eväs aamuyöstä maistuu kun yön on syömättä ja ehkä siinä sit joutuu parina päivänä nouseen aikasin ja antaa vaikka se aamupuuro. Pian ne hokasee ettei maitopalvelu enää jatku ja jatkavat unta ilman sitä:)

Täällä myös tuli juuri tytölle ikää vuosi ja pääsiäisen aikaan olisi tarkoitus vierottaa hänet kokonaan rinnasta. Tällä hetkellä tilanne on se, että tyttö imaisee iltamaidot, yhdet aamuyömaidot sekä aamumaidot. Välillä hän myös herää illalla jo nukahdettuaan, eikä rauhoitu muuten kuin rinnalla. Joten tarkoituksena olisi, että tyttö nukkuu pääsiäisen aikaan isänsä kanssa kaksistaan samassa huoneessa ja minä eri huoneessa, niin ei ainakaan maito tuoksu nenään. Jännittää vähän jo etukäteen, että montakohan yötä meillä huudetaan - on melkoinen tahtotyttö kyseessä nimittäin!Vinkkejä?!

Joko teillä Omea on yösyötöistä päästy eroon? Entä muilla tähän ketjuun kirjottaneilla?

Meillä tyttö oli tosiaan kipeenä ja heräili sitten silloin vähän useammin, ja nyt jäi sitten päälle, että herää jo kahdelta. Puuro on kuitenkin vihdoin alkanut maistua ja vähensin yömaidon määrää. Kokeilen nyt tätä. Eli ennen juopas melkein 2dl nyt olen pulloon laittanut vain 80 ml ja se on riittänyt, nukahtaa helposti ja aamulla maistuu puurokin ihan ok. Taidan vielä jatkaa tätä vähennys tekniikka ja vähntää vielä entisestään ja sitten lopulta vaihtaa siihen veteen, jos ei itsestään ala nukkumaan öitä läpi, nyt kun puuro vihdoinkin maistuu.

Yhteistyössä