Mitenhän kauan koira jaksaa räksyttää :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nyt meni ton yhen muutama neuvo täysin mettään..... kuri ja hellyys pitää olla hyvässä tasapainossa ja hellyys ei todellakaan tule viimeiseksi. jos hellyys jää vähemmälle kun kuri niin koira voi alkaa tuhota enemmän koska ei saa positiivista huomiota tarpeeksi ja jos huomion saa vaan pahalla mihin vastataan kurilla niin tekee enemmän pahojaan jotta taas saa huomiota............

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
On muuten olemassa sellaisya serotoniinivalmistetta koirille. En muista miten se toimii, mutta kannattaa kysyä apteekistatai eläintavarakaupasta. Olen kyllä kuullut että koiraa pidetään öisin esim. pesuhuoneessa tms. tuskin se siitä kärsii. Siskon koiran tuhoamisvimma kesti muutaman kuukauden ja loppui sitten kokonaan.

Ei olekaan tarkoitus pitää koiraa tuossa joka yö. Katsotaan nyt miten kauan tuota tuhoamista jatkuu, tuskin pitkään kun on ollut niin kiltisti aikaisemmin. Meidän oma koirakoulun "ope" vinkkasi minulle tuosta häkistä. Häkki on aika iso joten mahtuu siellä hyvin kääntyilemään ja oikomaan itseään.
Just kävin kurkkaamassa hiljaa niin siellä se nukkuu iiiihan pitkänä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
On muuten olemassa sellaisya serotoniinivalmistetta koirille. En muista miten se toimii, mutta kannattaa kysyä apteekistatai eläintavarakaupasta. Olen kyllä kuullut että koiraa pidetään öisin esim. pesuhuoneessa tms. tuskin se siitä kärsii. Siskon koiran tuhoamisvimma kesti muutaman kuukauden ja loppui sitten kokonaan.

Tuskin? :o

Viettäisitkö itse pari yösi mielelläsi vessan lattialla? Yksin, pimeässä?

Ja siskon koirasi tuhoamisvimma on voinut johtua myös koiran iästä.
Koirilla tulee joskus tietyssä ikävaiheessa kohta, jolloin kaikki revitään ja rikotaan. Jäystetään huonekaluja ja pureskellaan omistajan lempikengät.
Normaalia koiran toimintaa, joka ei varmastikaan kadonnut vessaan lukitsemisen vuoksi. (jos siskosi oli vessaan lukittaja)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
maisa: Hienoa :flower: . Mä olen vaan itse hirmuisesti valaistunut lukiessani tuota kirjaa. Huomasin miten paljon olenkaan tehnyt virheitä oman koiramme kanssa. Eniten yllätti ehkä se, että totta tosiaan olen tehnyt koirastamme persoonan, lähes "ihmistänyt" sen. Vaan kun se on koira, eläin.

Sori että paasasin pitkästi ja näemmä sulle selvistä asioista. Mä itse LUULIN tietäväni jotain koirien kouluttamisesta ja käsittelystä, mutta huomasin kiivenneeni pers edellä puuhun :ashamed: .

Ei haittaa :D Opettelua tää on meillekin vielä. Siksi käydäänkin koirakoulussa;)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mikä kirja? Nimi, kirjoittaja?

Mä en viitsi hakea sitä tuolta makkarista ettei vauva herää. Mutta siis "koirakuiskaaja" on tuo kirja nimeltään. Sen kirjoittaja on joku Amerikassa kuuluisa hemmo, joka on jo vuosikymmeniä "eheyttänyt" ongelmakoiria.

Ilmeisesti samaisella miehellä on joku tv-ohjelmakin, jota esitetään Suomessakin jollain pakettikanavalla.

Mies on Cesar- jotain (sukunimeä en tosiaan nyt muista).

Hei mä katselin tuon miehen tv-sarjaa :)
oli todella mielenkiintoisia ja toimivia neuvoja hällä!

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
nyt meni ton yhen muutama neuvo täysin mettään..... kuri ja hellyys pitää olla hyvässä tasapainossa ja hellyys ei todellakaan tule viimeiseksi. jos hellyys jää vähemmälle kun kuri niin koira voi alkaa tuhota enemmän koska ei saa positiivista huomiota tarpeeksi ja jos huomion saa vaan pahalla mihin vastataan kurilla niin tekee enemmän pahojaan jotta taas saa huomiota............

Niin. Meillä tulee kyllä annettua hellyyttä aika paljon enemmän kun ei tarvii olla kieltämässä juurikaan mistään. On niin kiltti :) Mutta kaippa tässä tarkoitettiinkin enempi niitä rajoja kuin kuria ;)

minä lähde nyt nukkumaan ennen kuin tämä menee taasen taisteluksi. huomen aamulla olen takuulla koiralle paljon paremmalla päällä kuin esim. tänä aamuna kun siivosin sohvatyynyn riekaleita pitkin olohuonetta ;D

hyvää yötä kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
minä lähde nyt nukkumaan ennen kuin tämä menee taasen taisteluksi. huomen aamulla olen takuulla koiralle paljon paremmalla päällä kuin esim. tänä aamuna kun siivosin sohvatyynyn riekaleita pitkin olohuonetta ;D

hyvää yötä kaikille!

Juu koira häkkiin vaan, jotta itellä ainakin olisi parempi olo, ja ehkä sitten ei raivottaisi koiralle :whistle:

Okei sori. Kunhan provoilen.

Yhteistyössä