Mitenhän minä jaksan pysyä järjissäni puolille päivin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni Lasienkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pieni Lasienkeli

Vieras
Poika päätti herätä klo 3:30 enkä ole sen jälkeen saanut nukkua. Aina kun oon saanut pojan nukahtamaan ja viemään sänkyyn (poika ei nukahda muualle kuin syliin), on pikkuherra kohta jo taas hereillä ja pitää sellaista mekkalaa että nukkumisesta on ollut turha edes haaveilla. (Sentään mies sai nukkua vähän, minä kun vein pojan toiseen huoneeseen ja nukuttelin siellä.)

Päikkäriaika on puollilla päivin ja yritän pitää pojan ja itteni hereillä siihen asti, vaikka kieltämättä väsymys painaa. Hui kauhia, mitenhän sitä selviää? |O

Niin, ja saakohan sitä edes ite ottaa päikkäreitä? Pojalla näet on kumma tapa nukkua lyhyet päikkärit lähes aina, kun ite on menossa päikkäreille samaan aikaan.

miksi pitää odottaa puolille päivin? onko joku meno? jos ei, niin menette kumpikin unille kun siltä tuntuu. miksi ihmeessä ihmiset ei osaa tehä niinku omat kropat sanoo?

Miksi sun puolille päivin pitää odottaa. Ei niillä pienillä mitään vakio nukkunappia ole, vaan jos on heränny hirmuaikaseen ni kyllä ne nukahtaa ennen sitä normi päikkäriaikaa. Nyt muksu kainaloon ja mars sänkyyn molemmat :)

No, jos sun ei tartte mennä töihin, varsinkaan mihinkään "korkeampaa ajattelua" vaativaan, niin etköhän selviä :). Kai sitä ruokaa voi tehdä vähän sekaisinkin, saati pyykkiä pestä. Tai menkää päiväunilla, kun siltä tuntuu, ei kai kotona tarvii olla mitään aikataulutusta?

Kyllä sitä yhden päivän jaksaa vähäisimmilläkin unilla. Juot nyt päivällä kahvia, että pysyt pystyssä ja menet illalla riittävän aikaisin nukkumaan. Minkä ikäinen vesseli sulla oikein on? Kroonisesti sairaiden lasten vanhemmilla ja esim. yh:illa on usein roimasti univelkaa. Se ei kuitenkaan muuta kuin vähän hidastaa toimintaa.

Siis, lapsi on herännyt keskellä yötä... kyllä mä olisin pitänyt muksun sängyssä ja ilmottanut, että nyt on yö nyt nukutaan. Vaikka olis miten metelöinyt. Eihän se opi koskaan, ettei keskellä yötä tartte herätä jos se saa kuitenkin huomiota ja sylittelyjä silloinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Siis, lapsi on herännyt keskellä yötä... kyllä mä olisin pitänyt muksun sängyssä ja ilmottanut, että nyt on yö nyt nukutaan. Vaikka olis miten metelöinyt. Eihän se opi koskaan, ettei keskellä yötä tartte herätä jos se saa kuitenkin huomiota ja sylittelyjä silloinkin.

Juu sama juttu. Menee pian äkkiä rytmi ihan soosiksi jos alkaa yöllä ylös nousemaan. Mies sohvalle nukkumaan jos on niin herkkäuninen ettei pysty nukkumaan, siis jos siitä syystä nousitte ylös yöllä et isä saa nukkua :)

Poika on 1v3kk.

Sen takia ajattelin odottaa lähemmäs päikkäriaikaa, että pojan unirytmi pysyis suht tasaisena. En ajatellut, että just tasan kaheltatoista pitäis mennä nukkumaan, mutta jos esim. tunninkin tässä jaksais niin voisi olla ihan tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Voi, kyllä sitä silloin pidettiin sängyssäkin. Siinä odoteltiin aikamme, että poika nukahtais, mutta ei, meno vain kiihtyi. Sitten yhdessä vaiheessa vain loppui jaksaminen ja ajattelin antaa sentään isän nukkua.

No, nyt mulla on sellainen olo, että oon maailman huonoin äiti. :'(

Ehkä pitäis pitää nämä mielipahanpurkaukset vaan omassa sisimmässä eikä ikinä kertoa niistä kenellekään kun saa vain arvostelua osakseen. Ehkä pitäis vaan mennä pois.

mitä se haittaa jos ei jonain päivänä ole samanlainen rytmi? otatte kahdet päikkärit tänään ja illalla normiaikaan lapsi unille. eikä kannata itse valvoa iltaisin kovin myöhään. meillä pienet menee unille klo20 ja ite menemme viimeistään 21:30. näin ei ole kuudelta vaikea herätä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä