Mitenhän saada kumpaakin miellyttävä nimi tulokkaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetonta

Vieras
Itse pitkään pohdin ja mietin, että mikä voisi olla poikavauvalle hyvä nimi? Enkä millään tahtonut sopivaa löytää. Nyt olen pitempään tykästynyt nimeen Iivari. Kun tuntuu, että vatsa-asukki on rauhallisempi, kuin eka tenava, niin tuo olisi minusta rauhallisen lapsen nimi.

Mutta miehen mielestä tuo on höyryveturin nimi. Itse hän pitää mm; seuraavista nimistä; Tuomas, Urho, Rasmus, Otso, Sulo, Vilhelmi jne

Olen pitkään makustellut nimeä Tuomas, mutta jotenkin en vain tykkää nimestä. Tuo on jotenkin "sössönen" nimi. Toinen vaihtoehto olisi tietysti nimestä muoto Tuomo, mutta ei minusta tuokaan niin häävi nimivaihto ole. Olen myös semmoinen, että jos joku nimi on jollakin sukulaisen tai tuttavan tenavalla tai vanhempieni tuttavien tenavalla, niin en missään nimessä sitä laittaisi omalla lapselleni.

Olen myös tietysti pyöritellyt mielessä nimeä Atte. Tuokin olisi sitten lyhyt ja nasakka nimi. Mieskin sanoi, että tuosta ei saada mitään lempinimeä aikaiseksi. Eikä tuo ole mielestäni mitenkään yleinen nimi enää.

Vaan eniten pidän nimestä Iivari, mutta pitää koettaa tuo nimi vain mielestä unohtaa ja hylätä pois. Harmin paikka.

Meillä on onneksi aika samanlainen maku miehen kanssa. Toki on ollut jotain nimiä joista minä pidän ja mies ei lapselleen sitä halua ja päinvastoin mutta aina ollaan löydetty molempia mielyttävät nimet. Kolme lasta jo on ja jokaisella kolme nimeä joista molemmat pidämme.

Mutta jos Iivari ei miehestäsi ole kiva niin entä Eevert? Olisi vähän sinne päin :D
Urho Eevert?
Eevert Urho Vlhelmpi?

Tms.

1-2, no ekasta nimestä on tässä pulma. Muut nimet tulevat olemaan Toivo Edvard. Toivostakin olisin etunimenä pitänyt, mutta miehestä se kuulostaa toivottomalta nimeltä.

Vaikka äidin korvaan voikin olla kaunein nimi, mutta kannattaa miettiä myös sitä miten lapsen kaverit suhtautuu.

Tuomas taas on minusta hyvin komee miehen nimi ! :) ja taitaa aika suosittukin olla :)

Kuten myös Mika, Kristian ja niin edelleen... :)

Kuvittele nyt, miltä kuulostaisi:

Joku teini Einari vetää kovana kulman takana röökiä.

Ei sillä että tuo röökääminen ois hyvä tapa, kun ei todellakaan ole, mutta vähän hassuhan oireyhtymä tuosta tulee mieleen. :D

jutelkaa nimivaihtareista ihan rauhassa,masu tytölle piti tulla nimeksi katariina,viivi tai sofia. kun tytsy syntyi, parissa päivässä tytsy sai jonkun ihan toisentyylisen nimen kun nämä vaihtarit :)

Meillä mies sai päättää lapsen etunimen, koska halusin hälle minun sukunimen. ;) Aluksi kalskahti oudolta (toki olisin tyrmännyt jos olisi ollut IHAN ehdoton no no), mutta kyllä se nimi mun suuhunki asettu. Hyvä nimi, juuri hänen nimi. :) Itse olisin antanut Ilona. En kyllä ees maininnut mitää ehdotusta, ku sitä ei kysytty, enkä halunnut et mies mun mieliksi antaisi mitään nimeä. :)

Olisko Iiovari miehen mielestä ok jos siitä ei tulisi veturi mieleen? Mun mielestä tuo assosiaatio ei ole tarpeeksi paha ollenkaan että koko nimi kannattaisi hylätä. Ehkä mies tottuu ajatukseen, ja nimi alkaakin kuulosta vain teidän lapsen nimeltä eikä miltään muulta. Ja mitä paha on vetureissa.... =)

Taavi, Eemeli, Ilari, Eemi, Eemil, Viljami..?

Onko vauva jo syntynyt? Miltä hän näyttää?

Meillä on kaksi viimeistä lasta saanut "sen oikean" nimen vasta synnyttyään. Ja se on ollut joku ihan uusi mitä ei olla edes aiemmin makusteltu, mutta ne on vaan tulleet jostain ja ollaan hoksattu että "ei vitsi, tämähän nimi sopii tälle lapselle!".

Yhteistyössä