Mitenhän tämän nyt otsikoisi - työasiaa kuitenkin, jos jotakuta kiinnostaisi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Mun työsopimus siis jatkuu nyt reilun vuoden, jatkumisen syynä on lupaus tuurailla tarvittaessa toisessa paikassa n. 80 km:n päässä vakityöpaikasta. Vielä ei kuitenkaan ole tarvinnut tuurata, eikä välttämättä koskaan ehkä tarvitsekaan. Mutta olen varalla. Eräällä työkaverilla soppari loppuu, syynä oletettavasti pitkät sairaslomat. Hän oli ennen minua työpaikassamme. Hän on nyt ollut minua kohtaan lähinnä välinpitämätön, ei välttämättä edes tervehdi. Ymmärrän, että häntä varmasti harmittaa oman sopimuksensa loppuminen, mutta onko se minun syyni? Olisiko hän saanut jatkaa, jos itse olisin jättänyt työsopimuksen uusimatta? Sitähän ei voikaan tietää, mutta mietin vain. Eikä tämä asia nyt niin älyttömästi mua vaivaa, mutta olisi kiva saada vastauksia noihin kysymyksiini teidän mielipiteistänne.

Ei voi olla sinun syysi,jos toisen työntekijän sopimusta ei jatketa. Työnantaja ei varmasti mielellään jatka sellaisen työsopimusta, joka paljon sairauslomilla,vaikka se mielestäni onkin aika outo syy jättää sopimus uusimatta.

Tietenkään ei ole sinun syysi. Pomothan ne valinnat teki. Ymmärrettävästi sitä toista harmittaa ja oletettavasti sinusta syntipukin teki, kun omaa sopparia ei uusittu. Mutta sitähän se työelämä tänä päivänä on. Jos jatkuvasti sairastelet, eikä sinulla ole toistaiseksi voimassaolevaa sopimusta, niin se on melkein sama kuin että so long seuraavan sopimuksen päättyessä :wave:

Yhteistyössä