Mitenkä kauan mittaatte lapselta lämmön pepusta? ja onko korvalämpömittari luotettava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieru

Vieras
Siis minkä ikäiseksi asti jos siis ollenkaan? Onko lapsilla pepusta mitattuna normaali lämpö 37.6? minkä ikäiseksi asti tämä pätee, ainako?

Mikä on normaali lämpö korvasta mitattuna?

mä olen nyt kun lapsonen terve niin tehnyt sellaista kartoitusta, et mikä on lapsen normaali lämpö korvakuumemittarilla...viikon ajan ottanut aamuin illoin lämmön..

Alkuperäinen kirjoittaja DarkVanillaDevil:
Enpä oo koskaan mitannut pepusta...minusta se on liian brutaalia...

Itse mittasin alkuun aina kainalosta kuten synnärilläkin jo pieneltä vauvalta, neuvolasta kuitenkin sanottiin, että mitattava pepusta, saa tarkemman tuloksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Itse mittasin alkuun aina kainalosta kuten synnärilläkin jo pieneltä vauvalta, neuvolasta kuitenkin sanottiin, että mitattava pepusta, saa tarkemman tuloksen.

Mihin maallikko tarvitsee (tai lääkärikään) tarkkaa tulosta?

Jos lapsi on kuuma ja kipuinen, annetaan kuumetta alentavaa, muussa tapauksessa se turhaa...

Niin, MIHIN sitä tarkkaa lukemaa tarvitaan?

Mä en vaan tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mihin maallikko tarvitsee (tai lääkärikään) tarkkaa tulosta?

Jos lapsi on kuuma ja kipuinen, annetaan kuumetta alentavaa, muussa tapauksessa se turhaa...

Niin, MIHIN sitä tarkkaa lukemaa tarvitaan?

no älä ny housujas revi.............

Mä en vaan tajua.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä olen nyt kun lapsonen terve niin tehnyt sellaista kartoitusta, et mikä on lapsen normaali lämpö korvakuumemittarilla...viikon ajan ottanut aamuin illoin lämmön..

Mä kans!! :wave:
Meillä mittarin mukaan tytön normaalilämpö on siinä 36.7-36.9 välillä, saman olen saanu myös kainalosta. En ole piiiitkään ainaan mitannu pyllystä kuumetta.

Mä olen aina käyttänyt korvakuumemittaria. Välillä digitaalisella verrannut tuloksia. Eipä niissä juurikaan eroa ole. Otan aina pari mittausta ja jos ne kovasti heittää niin sitten vielä lisää. Itse en kanssa tajua mihin tarvii tarkkoja lukemia tavallisessa nuhassa. Mulle riittää tieto siitä onko lämpöä vai jo korkeaa kuumetta.

Aina olen pepusta mitannut. Haluan tietää tarkan lämmön, en halua turhaan antaa kuumetta alentavaa. Ja muusta mitattuna se voi heittää paljonkin. Ainakin mun mittaamana, tulee tuhat eri tulosta ;) Korvakuumemittaria kokeiltiin muutaman kerran, mutta aina se anto eri tuloksia...Niin ja poika on 2v 2kk.

Yhteistyössä