Mitenkä teidän n. 1-1,5-vuotiaat käyttäytyy esim. neuvolassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun meidän tyttöä monesti ujoksi moititaan (vaikka minusta ujoudessakaan ei kyllä mitään pahaa ole, päinvastoin...).

Tänään käytiin 1v2kk neuvolassa. Tyttö istui alkuun minun s ylissä ja katseli neuvolantätiä tarkasti. Sitten jo meni tutkimaan lattialla olevia leluja itsekseen ja vieritti neuvolantätille palloakin. Välillä aina halusi käydä minun sylissäni istumassa.

Nyt kysyn ihan tosissani että mitenkä teidän muiden lapset sitten käyttäytyy? Jotenkin itse pidän ihan ns. normaalina sitäkin, ettei heti juokse vieraan syliin...

Meilläkin tyttö odotushuoneessa leikki suurinpiirtein saman ikäisen pojan kanssa, ei tätä ainakaan ujostellut. Aiemmin tosin vähän ujosteli varsinkin vanhempia lapsia, mutta ei enää nyt niinkään.

Onko teillä lapset kovin äänekkäitä neuvolassa käydessä? Meillä tyttö oli aika hiljainen nyt, muutaman kerran osoitteli sormella jotakin ja äänteli samalla.

Ei lapsen ujoudessa ole mitään pahaa. Päinvastoin on ihan hyvä ettei kaikki oteta ihan avoiminsylin heti vastaan.
Meilläkin tyttö on ujo eikä siis heti mene kaikkien syliin jos pyydetään. Hän tarttee oman aikansa siihen että menee tutustumaan. Ja menee kun itestään silti tuntuu.

Meilläkin oli vielä muutama kuukaus takaperin niin että ei neuvolantätin luo menny mut nyt menee ihan huoletta syliin istumaan ja leikkimään kun hän on tullut tutuks.

Meillä tyttö ei kyllä neuvolantätin tai muidenkaan syliin halua mennä yleensä, vaikka vähän pitempäänkin tutustuu. Voi kyllä "jutella" ja pelleillä lähellä muuten, mutta syliin ei halua mennä.

meidän tyttö pelkäsi 1,5v neuvolassa neuvolantätiä ja -lääkäriä, johtuu osittain siitä, että ollaan oltu mm. sairaalassa ja siellä ei kauhean kivaa ole ollut. Mutta neuvolantäti oli sitä mieltä, että tyttö on liian arka eikä ole viettänyt aikaa tarpeeksi muiden lasten seurassa (potaskaa kylläkin).

No muutama kuukausi myöhemmin oli mun eka äitiysneuvolakäynti ja koska tyttö sai rauhassa leikkiä ja tutustua, kun hälle ei tehty mitään, tuli neuvolantädistäkin oikein kaveri. Tyttö höpötti sen minkä kerkesi ja kertoi kaiken meidän Kreikan matkasta (uitiin altaassa yms.). Ei tämän jälkeen neuvolantäti enää araksi kutsunut :D

Yhteistyössä