V
vieras
Vieras
vaikea selittää tuohon otsikkoon. Mutta siis minulla 2v2kk tyttö, jolla kaksi kertaa ollut lääkärin toteama ahtautunut keuhkoputkentulehdus. Ensimmäinestä aikaa reilusti yli puoli vuotta, en muista tarkkaan. Saatiin kotiin babyhaler ja Ventolinea. Sain ohjeeksi että aina kun lapsella vähänkin nuhaa tai flunssan oireita, annan heti tuota Ventolinea babyhalerilla. Mutta siis, kysymys kuuluu, jos aina lääkitsen jo etukäteen lapsen tuolla avaavalla astmalääkkeellä, niin mistä tiedän että onko hänellä astma tms? käsittääkseni jos lapsella on tuo ahtautunut keuhkoputkentulehdus kolme kertaa vuoden sisällä, niin aletaan tutkia/tai lääkitä kuten astmaa.
Muutaman kerran sairastanut siis välissä flunssan jossa aina sitä rohisevaa yskää jne, ja olen antanut ennakkoon Ventolinea, ettei hengitys menisi ahtaalle. Mistä siis tiedän ettei tuo olisi poikinut ahtautunuta keuhkoputkentulehdusta jos en olisi lääkinnyt.
äh, vaikea selittää. Ymmärsittekö kukaan? osaatteko neuvoa?
Muutaman kerran sairastanut siis välissä flunssan jossa aina sitä rohisevaa yskää jne, ja olen antanut ennakkoon Ventolinea, ettei hengitys menisi ahtaalle. Mistä siis tiedän ettei tuo olisi poikinut ahtautunuta keuhkoputkentulehdusta jos en olisi lääkinnyt.
äh, vaikea selittää. Ymmärsittekö kukaan? osaatteko neuvoa?