Hae Anna.fi-sivustolta

Mitenkä se nyt oikein on?

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä Pertti, 11.12.2004.

1. Pertti Vierailija

Elikkä olen lähdössä Tammikuussa yksin Sao Pauloon neljäksi päiväksi, jonka jälkeen taxilla Ilhabelan saarelle viikoksi loikoilemaan. En ole ennen Brasiliassa käynyt joten muutama kysymys. ( Näistä on varmaan jo keskusteltu mutta viestihaku ei toimi. )

Kysymyksiä turvallisuudesta.

- Sao Paulossa olin ajatellut pyöriä ainoastaan alueella (Jardim Paulista) joka kuuleman mukaan on hiukan turvallisempi paikka. Onko totta vaiko pelkkä urbaani legenda? Voiko Sao Paulossa kuvata videokameralla päivisin laisinkaan ilman että saa jonkun hyypiön kädestään riippumaan.

- Entä mitä kokemuksia Ilhabelasta? Täällä olen saanut lukea kuinka ihmiset on ryöstetty rannalla kylmäverisesti, onko Ilhabelalla sama meininki? Uskaltaako rannalle mennä ollenkaan vai pitääkö tyytyä hotellin kämiseen altaaseen ja aurinkotuoliin? Voiko saarella liikkua turvallisesti paikasta toiseen? Kyseessähän taitaa olla ahvenanmaan kokoinen paikka.

Mikä olisi parhain tapa matkata Ilhabelalle Sao Paulosta? Taksia olin ajatellut mutta 100€ per suunta syö hiukan miestä. Linkki ei varmaan saarelle asti aja, ja olen kuullut että linkissäkään ei ole turvassa varkailta. Ja koska en puhu portugalia linkin vaihtaminen voisi olla yhtä tuskaa.

Empä tähän hätään muuta keksi. Vastatkaa ne jotka asioista jotain tietävät. Niin ja jos löytyy henkilöitä jotka tuonne ovat menossa 19.1.05 - 02.02.05 ja matkaseuraa haluatte niin viestiä vaan tänne.

~ A. Pertti

2. O Viajante Vierailija

Linja-autojen aikatauluja ja hintoja

http://www.antt.gov.br/transp/secao_duas_localidades.asp

3. tomoflapland Vierailija

Käytä vaan reilusti bussia, VARSINKIN Brasiliassa se on sekä halpaa, helppoa että turvallista !

Bussilla pääset SP - Sao Sebastiao/Ilhabela näin

Bussifirma: LITORANEA
    Päivittäiset lähdöt pääbussiasemalta (Rodoviaria Tiete): 08:30 10:30 11:30 15:30 17:30
    Kesto : 5 tuntia

Hinta: R$ 27,20

Lautta Sao Sebastianista Ilhabelalle kulkee muistaakseni puolen tunnin välein.

PS Aläkä usko ihan kaikkiia p-tarinoita mitä Brasiliasta saa tälläkin palstalla lukea. Olen kahden vuoden sisällä kiertänyt maata yhteensä pari kuukautta, yleensä bussilla ja ylensä yksin. Kukaan ei ole koskaan uhkaillut, mitään ei ole koskaan kadonnut, aina olen päässyt perille...niin että silleen siitä maan `vaarallisuudesta`

4. Pertti Vierailija

Hei, kiitoksia tosi paljon. Empä olisi tuota tietoa itse osannut kaivella. Pitääkin kokeilla tuota bussia ja katsoa miten jätkän käy.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri