Mitenköhän nuo lapsen ja isän tapaamiset tulevat onnistumaan, näyttää näin aluksi ainakin todella huonolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuinkakohan käy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuinkakohan käy

Vieras
Ollaan siis erottu ja mies muutti pari päivää sitten omaan väliaikaiskämppään, tosin suurin osa sen tavaroista lojuu vielä täällä jonkin aikaa ja mies käy täällä pesemässä pyykit sun muut. No tapaa tuota lastaan nyt silloin kun täällä käy ja ehkä tulee joinain aamuina sitä hoitamaan, joka tarkoittaa sitä että nukkuvat, mutta miehellä on etenkin näin kesäkuussa aina töissä varsin kiireistä, että saa nähdä miten nuo tapaamiset viikolla onnistuu ja jos on vain aamuisin pari tuntia täällä ja jätkä nukkuu suurimman osan siitä, niin eipä siitä mitään iloa ole. Viikonloppuisin ei ehdi, kun on kaikenlaista menoa, lue ryyppyreissuja. Tänä viikonloppuna on täällä yksi autotapahtuma ja sinne pitää mennä, elikkä tänään ryyppää ja huomenna makaa krapulassa. Ensi viikonloppuna on kaverin polttarit ja niissä menee koko viikonloppu, seuraavana viikonloppuna on joku autotapahtuma jossain päin Suomea ja sinne pitää mennä tänä vuonna ja sielläkään ei siis voi olla selvinpäin ja siellä menee koko viikonloppu. No sitten on ne kaverin häät ja niissä menee se koko viikonloppu, kun nekin on varsin kosteat juhlat ja sitten onkin juhannus, joka miehen mielestä on ryyppäämistä varten, elikkä koko kesäkuussa ei ehdi kunnolla olemaan tuon lapsen kanssa varmaan kertaakaan.

Saa nähdä miten heinäkuu sitten sujuu, kyllä se sinnekin niitä tapahtumia saa mahtumaan, on siellä ainakin jo nyt tiedossa 1 viikonloppu joka on ryyppäämistä.

Sitten kun tähän vielä lisätään miehen työmatkat aina välillä toiselle puolelle Suomea, jotka kestää torstaista maanantaihin, koska pitäähän sitä sillä reissulla sitten tätä uutta tyttöystävää käydä moikkaamassa, niin vähän vaikuttaa siltä, että aikaa ei tahdo tuolle lapselle riittää.

No siis teidän pitää mennä lastenvalvojan kanssa sopimaan elatus- ja tapaamisasiat. Silloin on ihan sama vaikka olisi mitkä kissanristiäiset, hänen pitää sitten järjestää menonsa niin, että lapsi sinne tulee. Valitettavasti etävanhemmalla ei ole velvollisuutta, ainoastaan oikeus tavata lapsiaan. En kuitenkaan sinuna jatkaisi tuollaista systeemiä, missä lapsen isä ramppaa teidän luonanne milloin hänelle sattuu sopimaan ja pesee siellä pyykkejään. Te olette eronneet, hänen kuuluu hoitaa oma pyykkihuoltonsa ja tavata lasta omassa kodissaan. Lapsellekin on selkeämpää kun ei isä ramppaa siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No siis teidän pitää mennä lastenvalvojan kanssa sopimaan elatus- ja tapaamisasiat. Silloin on ihan sama vaikka olisi mitkä kissanristiäiset, hänen pitää sitten järjestää menonsa niin, että lapsi sinne tulee. Valitettavasti etävanhemmalla ei ole velvollisuutta, ainoastaan oikeus tavata lapsiaan. En kuitenkaan sinuna jatkaisi tuollaista systeemiä, missä lapsen isä ramppaa teidän luonanne milloin hänelle sattuu sopimaan ja pesee siellä pyykkejään. Te olette eronneet, hänen kuuluu hoitaa oma pyykkihuoltonsa ja tavata lasta omassa kodissaan. Lapsellekin on selkeämpää kun ei isä ramppaa siellä.

Peesailen.

No siis täällä ramppaaminen loppuu kunhan saadaan talopaperit tehtyä, kun siihen asti tää on miehenkin koti. Toinen lapsi syntyy marraskuussa ja joutuu kyllä sen vuoksi täällä aluksi käymään jos vauvaa haluaa nähdä.
Sanoin sille, että sitten kun ollaan paperit tehty ja sulla on se joka toinen viikonloppu lapsen kanssa, että et voi silloin ryypätä, nii mies vain totesi, että laittaa lapset sitten hoitoon.

Oijoi... kuulostaa ikävältä! Ensinnäkin teidän pitää saada asiat niin selviksi, että exälläsi ole mitään asiaa sinun ja lapsen kotiin omin luvin, eli kamat ja avaimet pois. Toisekseen lapsen tapaamisasiat yms. kannattaa järjestää ihan virallisesti, jotta jokin tolkku säilyy. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No siis täällä ramppaaminen loppuu kunhan saadaan talopaperit tehtyä, kun siihen asti tää on miehenkin koti. Toinen lapsi syntyy marraskuussa ja joutuu kyllä sen vuoksi täällä aluksi käymään jos vauvaa haluaa nähdä.
Sanoin sille, että sitten kun ollaan paperit tehty ja sulla on se joka toinen viikonloppu lapsen kanssa, että et voi silloin ryypätä, nii mies vain totesi, että laittaa lapset sitten hoitoon.

Kerro toi sit siellä lastenvalvojalla. Eihän isä voi tollain lapsiaan heitteillejättää :(

No minä haluaisinkin nää asiat selviksi mahdollisimman pian, mutta kun sillä yhdellä ei ole koskaan aikaa mihinkään ja siitä ei saa mitään irti kun yrittää kysyä. Eilenkin kun oli tässä aamulla hoitamassa lasta, tai hoiti ja hoiti, kun lapsi sattui nukkumaan siihen asti kun itse tulin töistä kotiin, niin sanoi lähtiessään että tulee vielä illalla käymään, mutta eipä sitä näkynyt, tosin arvelinkin että tuskin tulee. Minä totesin sille myös sen, että kannattaisi aina soittaa jos on tulossa, kun ei me täällä kotona koko ajan kökitä ja odoteta että iskä tulisikin käymään.

Luulisi että se itsekin tahtoisi nopeasti talolainasta eroon, vähemmän maksamista sille sen jälkeen.

Ei sitä voi väkisinkään pakottaa miestä olemaan lasten kanssa. Parempi silloin ehkä lapsille, kun eivät tapaa.
Isä on tietenkin isä, mutta onko joskus parempi päästää irti, kun että vaihtoehtona se että isällä omat menot ja lapset jossakin hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

HALOO PAHVIT!!!
Ei se ole vanhemman oikeus tavata lastaan, vaan LAPSEN OIKEUS TAVATA VANHEMPAANSA! Sehän lukeen jo laissakin!

Alkuperäinen kirjoittaja lkjdfs:

Kerro toi sit siellä lastenvalvojalla. Eihän isä voi tollain lapsiaan heitteillejättää :(

Minä haluan että tää ero ja asiat menee mahdollisimman pienellä tappelulla kun mies on sellainen, että jos sitä yrität jollainlailla "uhkailla", niin se alkaa hankalaksi ja sitä minä en lapselle halua. Ajattelin että ensin tehdään nää paperit ihan normikaavalla ja jos se ei pysty hoitamaan omaa osuuttaan, niin sitten kyllä teen asialle jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ei sitä voi väkisinkään pakottaa miestä olemaan lasten kanssa. Parempi silloin ehkä lapsille, kun eivät tapaa.
Isä on tietenkin isä, mutta onko joskus parempi päästää irti, kun että vaihtoehtona se että isällä omat menot ja lapset jossakin hoidossa.

Joo mutta kun se väittää että haluaa tavata lapsiaan ja esittää ulkopuolisille hyvää isää, mutta aika vähän se ton pojan kanssa on mitään tehnyt. Minä vaan vähän pelkään, että ne tapaamiset tulee olemaan loppujen lopuksi aika vähissä, jos miettii millainen se tähän asti on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

HALOO PAHVIT!!!
Ei se ole vanhemman oikeus tavata lastaan, vaan LAPSEN OIKEUS TAVATA VANHEMPAANSA! Sehän lukeen jo laissakin!

En mä kyllä mikää HALOO PAHVI ole mutta, onko se sitten mikään lapsen oikeus, kun ei isää näytä kiinnostavan. Onko yritettävä hyvällä ja pahalla isää olemaan lasten kanssa. Kyllä lapsikin sen vaistoaa, että isällä kiireitä ja ei kiinnosta...

Joo mutta kun se väittää että haluaa tavata lapsiaan ja esittää ulkopuolisille hyvää isää, mutta aika vähän se ton pojan kanssa on mitään tehnyt. Minä vaan vähän pelkään, että ne tapaamiset tulee olemaan loppujen lopuksi aika vähissä, jos miettii millainen se tähän asti on ollut.

Jos kesäkuu on isällä kiireistä, niin sitten heinäkuulle merkinnät kalenteriin säännöllisin väliajoin, koska isän hoitovuorot. Eiköhän 1 selvä viikonloppu kuukaudessa tekisi ihan hyvää miehelle. Myös vaikka viikolle jotkut illat , kun poika isän kanssa.

onko raskautesi niin pitkällä jo ettei sitä voi enää keskeyttää? voimia sulle!

On se ihan tarpeeksi pitkällä ja en edes halua keskeyttää, ei se tän syntyvän lapsen vika ole että isä elää normaalia perhe-elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
kuulostaapa surulliselta. parempi valinta on ehkä yksinhuoltajuus,jos yhteishuolto ei tule onnistumaan. jos isä laittaa ystävät ja viinan lapsen edelle,niin silloin kannattaa tosiaan miettiä jatkoja tarkkaan.

Itsekin olen ajatellut, että yksinhuoltajuus olisi parempi ratkaisu, kun noiden asioiden hoitaminen on tähänkin asti ollut niin pirkaleen vaikeaa, mutta mies ei siihen varmana suostu.
Enkä minä väitä etteikö se tuosta lapsestaan tykkäisi, tykkää ihan varmasti, mutta sille on aina ollut vaikea toimia joidenki tiettyjen sääntöjen mukaisesti, se kun haluaa itse päättää aina kaikesta miten mikäkin menee. Monesti olen saanut kuulla, kun olen jotain yrittänyt sanoa, että et sinä ole minun äitini, et sinä voi minua määräillä.

Tulipas taas paha mieli äsken, sillä mies kävi tuossa hakemassa vaatteita, eikä oikein noteerannut lastaan ollenkaan, kävi vaan ja lähti. Sen verran kertoi ensi viikon töistään, että eipä sillä taida lapselleen olla aikaa missään välissä, ehkä maanantai-iltapäivällä ei muuten.

Yhteistyössä