Mites laihduttajien joulu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Löytyykös palstalta muita laihduttajia? :wave: Mitenkäs meinaatte syödä jouluna? Itsellä tavoitteeseen enää 4 kg joten aika loppusuoralla ollaan melkein vuoden kestäneessä urakassa. Joulu pelottaa jo meikäläistä, sen tiedän että kalaa aion vähän syödä ja porkkanalaatikkoa myös pakko maistaa sekä raikas salaatti odottaa mua joulupöydässä. Viiniä aion myös pikku lasillisen nauttia. Pakko sanoa että nyt jo jännittää miten pystyn pitämään näppini erossa muista jouluherkuista, mun äiti on vaan niin taitava kokki että jo tuoksut vie kielen mennessään :p :p
Kertokaas miten muut meinaa selvitä? Niin ja tietty normipainoiset linjoistaan huolehtivat myös kehiin! :)

*muoks* Niin ja tofua on pakko myös vähän maistaa :p

Kyllä minä ainakin syön ihan normaalisti ja reilusti jouluna, tosin lähinnä vain sitä oikeaa ruokaa kun en ole mitenkään perso suklaalle ja muulle. Jos joku kilo tulee niin se lähtee pois sitten joulun jälkeen kun palaa normaaliin ruokailuun. Ulkoiltua/lenkkeiltyä tulee joka tapauksessa joulunakin.

Ei se laihdutus siihen yhteen ateriaan kaadu. Mutta; ne namit ja muut napostelut on jätettävä väliin. Kyllä voit jouluaterialla vetää ihan huoletta mitä tahansa. Kunhan se jää sitten siihen.

Miksi aiot syödä "vähän kalaa". Kala on terveellistä. Jos pöydässä on esim. kalkkunaa, sekin on terveellistä. Rosolli ja silli myös hyviä.

Äh, mitä väliä, ei se vuoden työ hukkaan mene, jos aattona herkutteletkin ihan kunnolla. Jätä vaikka suklaat ja joulutortut syömättä, jos jotenkin täytyy nirsoilla.

Minä syön kaikkea. :)

Mua jänskättää ihan mielettömästi että paino nousee jouluna, siksi en oikein uskalla vetää löysää kuria. Kalorit pomppii silmissä: Niin ja niin paljon tässä, niin ja niin paljon tuossa.. :xmas: :D Masennun ihan hirveesti jos paino onkin noussut. Olen varmaan maailman ihanin vieras kylässä joulunaikaan, "ei kiitos piparia, ei kiitos torttuakaan, ei kiitos sitä tätä tai tuota mutta teetä ja vettä voin ottaa! :xmas: Saa nähdä miten monen mummon mielen taas pahoitan :snotty: Crossailu tai juoksu mulla yleensä kaloreita polttaakin mukavasti jos on tullut mässättyä mutta nyt mulla pitkästä aikaa taas vaivaa paha iskias joten nekin on vähän pannassa päivän muutaman |O

Karppiherkutellen menee ihan mukavasti, teen valkosipulilanttuja (valkosipuliperunoista mukailtu), kukkakaalisoselaatikkoa, lihat ja kalat sallittuja, vähähiilarisia pipareita ja kotitekoista jäätelöä, pähkinöitä, tummaa suklaata, konjakkia... No problem. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Karppiherkutellen menee ihan mukavasti, teen valkosipulilanttuja (valkosipuliperunoista mukailtu), kukkakaalisoselaatikkoa, lihat ja kalat sallittuja, vähähiilarisia pipareita ja kotitekoista jäätelöä, pähkinöitä, tummaa suklaata, konjakkia... No problem. :)

Mitä on karppi? :ashamed: :ashamed: Ei varmaan mikään kala tässä tapauksessa..? :ashamed: :ashamed:

Sanoit et 4kg enää tavoitteeseen :) onneksi olkoon jo saavutuksesta :) mutta miten sit sen jälkeen...? meinaan, et miten tarkkaa ruokavaliota pitää noudattaa, ettei paino ala nousta takaisin? Itselläni ku ei ole tietoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:

Mitä on karppi? :ashamed: :ashamed: Ei varmaan mikään kala tässä tapauksessa..? :ashamed: :ashamed:

Henkilö joka noudattaa vähähiilihydraattista (low carb) ruokavaliota. :) 30 kiloa sillä laihduttanut huhtikuun puolivälistä.

mä vietän joulun jouluna.. eli syön kaikkea mitä haluan, mut huomannu oon sen et ei sitä samaa määrää ees jaksa ku enne.. mut joulu on kerran vuodes eikä tarkotus kuukautta syyä.. parin päivän pääst takas ruotuun :xmas:

Henkilö joka noudattaa vähähiilihydraattista (low carb) ruokavaliota. :) 30 kiloa sillä laihduttanut huhtikuun puolivälistä.

Onko sulla kaikki arvot hyvät? Vaikuttaako ne niihin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko sulla kaikki arvot hyvät? Vaikuttaako ne niihin?[/quote]

En oo vielä käynyt kokeissa. Aikomus kyllä on, koska mulla on ollut kolesteroli ylärajoilla ja ois kiva nähdä mitä sille on tapahtunut. Kun olen kuullut että karppaus saattaisi parantaa arvoja huomattavasti. Ehkä mä teen uudenvuodenlupauksen ja meen sinne verikokeisiin. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Sanoit et 4kg enää tavoitteeseen :) onneksi olkoon jo saavutuksesta :) mutta miten sit sen jälkeen...? meinaan, et miten tarkkaa ruokavaliota pitää noudattaa, ettei paino ala nousta takaisin? Itselläni ku ei ole tietoa...

Kiitos! Juu nyt tosiaan 26 kg huvennut huhtikuun alun jälkeen ja uskon että nää sitkeät 4 kg vielä joskus lähtee :D Mä olen päättänyt että jatkan samalla linjalla kuin nytkin koska näihin syömisiin olen tottunut. Tosin olen päättänyt että ainakin ekojen kuukausien ajan jatkan päivittäistä punnitusta, sitten viikottaista että vaan ei missään vaiheessa pääse paino salakavalasti nousemaan. Jos näyttää noususuuntaiselta niin sitten huomaakin sen heti ja (toivottavasti ainakin) puuttuu asiaan ajoissa.

Nojuu oonhan mä tosta lukenutkin, mietin vaan että mikä ihmeen karppi :D Menee noi termit aina sekaisin. Mäkin jätin perunat, riisit, viljatuotteet, banskut ym hiilaripommit kokonaan pois sekä muita hedelmiä yritän hillitysti syödä koska hiilarit lihottaa. Nyt olen muutaman viikon nutriletteja syönyt sekä niiden lisäksi porkkanoita pureskellut että hamputkin saa työtä ja paino putoaa mukavasti =) Paljon onnea -30kg saavutuksesta! Mulla vielä 4kg tavoitteeseen ja aion kyllä palkita itseni vaikka kasvohoidolla kun tavoitteeseen on päästy!

Hei, jouluna kuuluu juhlia! Joulupöytä on sitten vihoviimeinen paikka ajatella kaloreita. Eikä sen tarvitse tarkoittaa hillitöntä mättämistä (siitä ei tule yhtään juhlava olo) vaan syödään vähän kaikkea, mistä eniten pitää. Vuodessa syödään vain yksi jouluateria - tai korkeintaan muutama, jos sukulaisvierailuja on paljon - siinä ei ehdi mi-ten-kään lihoa!
Ja yleensä suurin osa joulukiloista on turvotusta, joka lähtee muutamassa päivässä!

Hyvä sääntö joulupöytään: Joka lajia ei ole pakko ottaa, ja mitä otat, ota ihan vähän. Nimittäin siitä monesta lajista kertyy kunnon määrä. Näin joulu on kaikista nautittavin!

Ja joululomalla on kerrankin aikaa harrastaa liikuntaa! Koko perhe jouluaterian jälkeen pikku lenkille ihailemaan naapuruston jouluvaloja ja moikkailemaan kadulla kulkevia pukkeja. Tulee PALJON parempi olo kuin istuen sohvalla suklaata ja pipareita ahtaen! (Saa niitäkin syödä, mutta kaikki tiedämme, miten yökkö olo on kun on huomaamattaan napsinut koko paketin)

minäkin aion keventyä joulun jälkeen.. toivottavasti onnistuu ilman liikuntaa.. sairastuin niin etten pääse erityisesti harrastamaan liikuntaa..

ap, liikutko kuinka paljon? hienon pudotuksen olet saavuttanut :)

Ai niin ja perinteiset jouluruuat, kinkku, rosolli, sekametelisoppa ja juureslaatikot ovat itse asiassa kevyttä ruokaa... Jos nyt laatikoissa ei ole hirveästi kermaa. Mutta mitäs kermastakaan, joulu on vain kerran vuodessa.

Piparit, tortut, jälkiruokasangolliset, karkit ja konvehdit ne joulussa lihottavat. Syödään niitä juuri sen verran kuin hyvältä tuntuu, eikä ahmita siksi että jouluna "saa" tai "kuuluu" tai jokin alkuvoimainen himo vaatii, vaikka on jo hirveä olo.

Yhteistyössä