Tulin miettineeksi tässä ihan muuten vain tällaista asiaa. Minulla on nyt avoliitosta 1 lapsi, jolla isänsä sukunimi. Jos meille tulisi ero, ja löytäisin toisen miehen, jonka kanssa menisin naimisiin ja ottaisin hänen sukunimensä, ja jostain syystä haluaisin lapsen omalle nimelleni, niin saako lapsi silloin mun tyttönimen, vaiko sen mun uuden puolison sukunimen?
Ollaan miehen kanssa aikoinaan sovittu, että lapsi saa hänen nimensä koska minäkin tulen sen saamaan, mutta koko ajan enemmän näyttää siltä että näin ei tapahdu, ja ihan yhteisymmärryksessä asiasta ollaan että lapsi muutetaan mun sukunimelle joskus. Tällasenaan asia kaiketi on mutkaton, mutta tosiaan miten tuo em. tilanne?
Ollaan miehen kanssa aikoinaan sovittu, että lapsi saa hänen nimensä koska minäkin tulen sen saamaan, mutta koko ajan enemmän näyttää siltä että näin ei tapahdu, ja ihan yhteisymmärryksessä asiasta ollaan että lapsi muutetaan mun sukunimelle joskus. Tällasenaan asia kaiketi on mutkaton, mutta tosiaan miten tuo em. tilanne?