Mites sinun joululahjahankinnat ovat edenneet? Itsellä on muuten kaikki.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etkala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

etkala

Vieras
melkeimpä mukavasti ja reilassa ja kunnossa, paitsi joka vuotisen pohdinnan aiheuttaa mitä kivaa / mukavaa laittaisin joululahjaksi sisarelleni ja hänen miehelleen, kun en viitsi heille mitään ns. turhaa roipettakaan antaa joululahjaksi?

Omat vanhemmat ovat siitä käteviä, että heille voi juuri melkeimpä mitä vain - siis järkevyyden rajoissa - antaa joululahjaksi. Tyyliin suklaata, kirjat, jotain kylpygeelejä, jotain vaatetta, jotain keittiötarviketta jne jne... Koska heiltä tulee meillekin jotain tuon tyyppisiä lahjoja.

Mutta kun en nyt sentään sisarelleni halua ihan mitä tahansa antaa lahjaksi. Yritän joka vuosi jotain uutta ja kivaa laittaa menemään. Esim; viime jouluna laitoin menemään retkeilyyn liittyviä tavaroita, he kun tykkäävät liikkua luonnossa kahdestaan.

Joululahjahankinnat on hyvällä mallilla kun ei tarvitse monelle niitä hankkia. Puolisolle ja lapselle vaan ja isovanhemmille. Lopetettiin jokunen vuosi sitten lahjomiset muiden aikuisten välillä, meni jo niin hankalaksi miettiä niitä lahjavalintoja..

Me päätettiin jokunen vuosi sitten, että ei laiteta lahjoja aikuisille, ellei satu jotain aivan ihmeellistä tulemaan mieleen. On tosi kiva kun ostettavana on vaan pari lasten lahjaa. Minusta oli kauheaa rahan ja ajan tuhlausta yrittää keksiä mitä ostaa aikuisille ihmisille, joilla on jo kaikkea ja jotka ovat jo vuosien kuluessa ehtineet saada kynttilöitä/kylpykuulia/hajuvettä/leivonnaisia/jalkakylpyjä/aamutossuja/suklaata lahjaksi.

Anteeksi vain tällainen mielipide, mutta minusta joulu on todella ihanaa aikaa, kun ei tarvitse keksiä lahjoja eikä juosta kaupoissa yhtään:) Omalle lapselle ja miehelle on helppo keksiä yhdet lahjat ja hakea ne kaupasta, siihen ei juuri aikaa mene ja sitten ne jouluruokiin tarvittavat ainekset tietysti pitää hankkia.

Ihan hyvin, kiitos kysymästä. Ei ole vielä mikään kiire, mietin lahjat sit joulukuussa ja parilla reissulla ostan kaikki. Osan tilaan netistä, lähinnä amazonilta.

[QUOTE="vieras";27429317]Mikä hätä tässä nyt pitäisi olla kun jouluunkin on vielä melkein 2 kuukautta?[/QUOTE]

No ei tosiaan mikään kiire, mutta ehkä sillä tavalla vähän hyvä jo miettiä niitä lahjaideoita jos tarvitsee tilata jostakin ja toimitusaika onkin vähän pidempi. Missasin viime jouluna yhden lahjan miehelle kun keksin sen vähän liian myöhään eikä olisi ehtinyt enää jouluksi.

Ihan hyvin, lapsille on jo muutamat lahjat hankittu ja loput mietitty. Miehellekin tiedän jo mitä hankin ja omille vanhemmille oon jo tilannu, postissa pitäis tulla tällä viikolla. Mullakaan ei siis enää muuta ongelmaa kun mun pikkusisko ja sen perhe et mitä heille, mut eiköhän sinnekin jotain keksi. Määkin rakastan joulua, siis se on ihanaa aikaa. Haluan alkaa jo ajoissa suunnittelemaan, vähän laittaan kotia (ei nyt mitään jouluverhoja vielä mut muuten) ja siis en mitää stressiä hanki ja siks tee vaan musta se on niin ihanaa. Jos olisin niinku suurin osa muut et joulukuun alussa vasta ni mulle se joulu jäis jotenkin liian lyhyeks, mut ei se varmasti ketään haittaa et on meitä jotka innostuu joulusta jo lokakuussa :D

Mie en oo ostanu viellä mitään, voi olla etten ostakkaan.
Korkeintaan siskonlapsille.

Minä olen ostanut paljon aleista omille 4 lapselle ja neulonut ja ommellut myös jo lahjoja.

Parhaimipia ale löytöjä ovat olleet vanhimmalle tyttärelle monster high nukkeja ja heidän vaatteittaan 7-12 eurolla ja hommannut olenkin 5 nukkea ja vaatepakkaukset, se nyt vaan etten tiedä meneekö kaikki joulupukin konttiin =D . Katsotaan kuinka muille löytyy ja mitä.

Mä oon ostanut ja paketoinutkin melkein kaikki lahjat. :) Vielä uupuu lahja siskolle (lupasi yövuorossa miettiä, mitä haluaisi) ja äidille. Äidille tosin tilasin tänään seinäkalenterin lastenlasten kuvilla tänään ja myöhemmin pitää hommata hänelle vielä lahjakortti jalkahoitoon.

Omille lapsille voisi vielä muutamat paketit hommata Prisman asiakasomistajapäiviltä marraskuussa.

Täällä on joululahjat lähes hankittuina! :) Meillä on useampi kummilapsi, niin heillekin jotain pientä aina laitan pakettiin. Ystäväperheille oon ajatellut tänä jouluna tehdä sellaisen purkin, mihin laitan sisään esim. muffinssiin tarvittavat kuivat aineet. Niihin lisätään vaan sitten kananmuna ja ehkä jotain nestettä/margariinia. Eipähän jää mitään mihinkään nurkkiin lojumaan. Mä aina päätän, että tänä jouluna en osta kellekään mitään, mutta silti on ihanaa jotain pientä tehdä. Villasukkia on tullut kudottua jo kasa ja muuta pientä. Joulu on niin ihanaa aikaa!! <3

Osaatko ap ite tehdä jotain lahjoja? Kun nykyään on paljon niitä virkattuja koreja, jotka on kivoja ja helppoja tehdä. Samoin itse tehty saippua, kaura-lämpöpussit ym. Tuohon koriin saisi kivasti sitten laitettua jotain kivaa sisälle. Esim. itse huovutettu saippua ja molemmille pyyhkeet.

Mä oon suosinut myös tosi paljon purkkeja, joihin voi sisälle tehdä omatekoisia makeisia, pipareita ym.

Myös joku kaunis teepannu ja teepaketti sekä hunaja ja hunaja"lusikka" on kiva juttu. Toki täytyy tykätä teestä! ;) Mutta kahvista saa ihan samanlaisen paketin tehtyä.