mites tää kierto??

  • Viestiketjun aloittaja maya:)
  • Ensimmäinen viesti
maya:)
Moi!
Ajattelin kysäistä pikaisesti, että mitä mieltä olette seuraavanlaisesta tilanteesta: Kiertoni on normaalisti ollut tasan 20 päivää. Lyhyt on ollut....Kierto on pysynyt tasan 20 päivässä ainkin kolme vuotta. Olen 24 vuotias. Nyt yllättäen on menossa jo 25 päivä, eikä menkkoja näy ei kuulu!
Itse ajattelen, että kiertoni on vain pidentynyt jostain kumman syystä ja punaiset päivät ilmaantuvat kyllä tuossa jossain vaiheessa. Mitä mieltä olette, miten mahdollista on, että olisinkin raskaana?? Voiko olla, että kierto nyt yhtäkkiä pomppaakin vaikka 30 päivään tms...tai kuinka pitkälle? Kondomin kanssa ollaan kihlattuni kanssa yritetty ehkäistä, eikä ""vahinkoa"" ole meidän huomataksemme tapahtunut. Vauva olisikin positiivinen ylläri tähän elämäntilanteeseen;)
 
lyhyt..
Aika lyhyt kierto.. Ovulaatiosikin olisi jossain kp 6 tienoilla, eli heti menkkojen loppumisen jälkeen. Minä lähtisin jo tutkimaan tilannetta, ellei sitä ole jo tutkittu. Voi tulla ongelmia jos/kun alatte yrittämään lasta joskus. Raskauden mahdollisuus on aika epätodennäköistä, ennemmin veikkaisin jotain hormonien heittelyä, ovulaation viivästymistä tms.

Lapsettomuuden syynä voi olla munasolun kypsymis- ja irtoamishäiriö (ovulaatiohäiriö). Syy voi johtua väliaivojen, aivolisäkkeen tai munasarjojen epänormaalista toiminnasta. Epäsäännöllinen kuukautiskierto on merkki munasarjojen toiminnan häiriöstä. Liian lyhyt kuukautiskierto (alle 21 vrk) voi olla merkki keltarauhasen vajaatoiminnasta. Hoitona potilas saa keltarauhashormonia. Tavoitteena on munasolun kasvun ja irtoamisen parantaminen ja kuukautiskierron säännöllistäminen. Keltarauhashormoni ylläpitää kohdun limakalvoa ja parantaa alkion kiinnittymistä.

 

Yhteistyössä