Mites tän muotoilis... (ärsytystä)

SininenSatutar

Aktiivinen jäsen
16.04.2010
6 002
0
36
Mut joskus vaan ottaa päähän se tyyli, että pitää "puoliväkisin" saada tulla kaverin kanssa koulusta suoraan kotiin.
Siis että on lähes jo kaverille luvattu ennenkuin äidiltä kysytään lupaa moiseen.

Niin tänäänkin.

Mulla ei siis oo sinällään mitään sitä vastaan et kavereita tulee, mutta tykkäisin et niistä olisi sovittu etukäteen, esim. edellisenä päivänä.

Minkä ikäinen koululainen? Mulla 9v tekee tuota samaa vaikka useimmiten koulun loppuessa tietää että pikkuveli (1v3kk) on päiväunilla eikä silloin meille tule ketään perheen ulkopuolisia...

Miksi haluaa tulla kaverin kanssa? Me ollaan koululaisen kanssa puhuttu, että saa tulla kaverin kanssa jos molemmat tekee läksyt HETI. Minä kuulustelen ne sitten molemmilta. Ja pitää olla hiljaa niitä tehdessä, muuten kaveri menee kotiin. Meillä myös taapero nukkuu sillon kun tulevat..

Meillä ekaluokkalainen kysyy tosi usein saako yks luokkakavereista tulla tekemään meille läksyt, eikä millään mee jakeluun että läksyt käydään ensin tekemässä kotona ja sen jälkeen voi kehitellä yhteistä tekemistä.

Mun ekaluokkalainen soittaa yleensä koulumatkalta ja kysyy että saako XXX tulla meille (ennen kun lupaa kaverille), ja jos mulle ei sovi niin sanon ei.

Esim. tänään en todellakaan jaksa yhtään ylimääräistä lasta. Eilen heräsin aamulla klo 7 ja olin koulussa klo 17:30 asti. Sitten pikavauhtia kotiin & samantien tyttöä viemään jumppaan. Jumpan jälkeen kotiin & miltei heti pojan kanssa päivystykseen, mistä tultiin kotiin puoliltaöin. Nukkumaan, aamulla klo 7 ylös ja kouluun. Koulussa 15:30 asti. Väsyttää. Ja juu, tyttö kysyi saisiko "Emma" tulla meille, mutta sanoin että nyt ei sovi.

Tajuan tunteen, en minäkään aina jaksais.
Mutta meillä tuo on enemmän poikkeus kuin sääntö. Ja mä oonkin asennoitunut niin et on kivempi et ne kaverit on meillä koulun jälkeen vaikka pienemmät nukkuukin päiväunia ym, kun se et tulisivat vasta illalla ja koko ilta olis sit vierasta porukkaa meillä.
Nyt laitan kaverit kotiin viimeistään puoli viideltä, joten ilta on perheen keskeistä aikaa. Ja sillon tekee lapsi läksytkin.
Kaverit ei asu ihan samassa pihapiirissä/kadulla joten sellainen et vaan pistäydyttäis yhdessä ulos tms illalla ei oikein onnistu.

Yhteistyössä