Mitkä kaksosten vaunut mun kannattaisi ostaa kaksosille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksosten vaunu sirkus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksosten vaunu sirkus

Vieras
Eli siis kysymys oli jo tuossa otsikossa, mutta ajattelin vielä hiukan tarkentaa tähän, että millaisia kaksosten vaunuja haen. Eli haluan, että niissä on erikseen säätyvät selkä- ja jalkatuet ja säädettävä työntöaisa on ihan ehdoton kriteeri ja tietty kantokassit vauvoille pitää saada. Asfaltti teillä liikutaan, ollaan paljon liikkeellä mm. kaupoissa, myös kovapohjaiset ja erittäin hyvin hoidetut lenkkipolut on meille tuttuja, tosin ihan kävellen niitä mennään. Mutta nyt annan teille vapaat kädet ehdottaa eri kaksosten vaunuja ja perustella, että miksi ne olisi hyvät jne. ja kokemuksia eri kaksosten vaunuista olisi myös kiva kuulla. Kiitos oikein paljon jos joku viitsi minua auttaa tässä vaunu sirkuksessa!

Mä olen siis tuo sama tyyppi, kuin joka aloitti tämän keskustelun ja haluaisin tietää, että eikö ole oikeasti muita joita tämä aihe kiinnostaa tai jolla olisi kokemuksia.... :(

Meillä on 3kk kaksospojat ja joudutaan matkustamaan paljon (myös lentämällä). Ensin hankittiin Emmaljungan twin ceroxit käytettyinä, mutta lähtivät vaihtoon samantien. Aivan törkeän raskaat ja niin leveät, etteivät mahdu minnekään! En suosittele.

Nyt on käytössä Carenan double swing -rattaat ja on todettu hyviksi. Ilmeisesti aisa ei ole säädettävä enkä valitettavasti osaa jalkatukien säädöstäkään sanoa. Niihin menee kantopussit (meillä on emmaljungan pehmeät pussit niissä) ja uudessa mallissa on ilmakumirenkaat. Mahtuvat normaalikokoisista ovista ja kaiken kaikkiaan ketterät rattaat. Lentomatkoilla ollaan saatu ne aina koneelle asti mukaan ennen ruumaan laittoa. Suosittelen!

Toki kaikenkaikkiaan nyt 3kk ympäri Eurooppaa poikien kanssa reissanneena sanoisin, että kaksostenvaunuissa / -rattaissa on paljon parannettavaa. En tykkää laittaa vauvoja päällekkäin kuten joissakin sisarusrattaissa, niin nämä vierekkäin olevat ovat väistämättä hieman hankalan leveät kapeisiin tiloihin. Toinen iso miinus on se, että ne ovat yleisesti ottaen tosi painavia, melkein 20kg! Eli autoon nosto on keisarinleikkauksen jälkeen haastavaa. Ainoat kevyemmät tuplat ovat käsittääkseni McLarenit, mutta niissä iso miinus tosi pienet pyörät. Summa summarum, vertaa rattaita ja mieti omaa käyttötarkoitusta. Kaikissa on mielestäni vielä parannettavaa.

Mulla ei ole kaksosia, mutta päädyin taaperolle ja vauvalle Emmaljunga twin nitroihin, koska niissä saa molemmat lapset työntäjään päin. Mä en ainakaan löytänyt muita, joissa olis saanut. Kaksosille olisin voinut harkita myös Carenan swing doubleja (olikohan se ton niminen?), koska siinä kovilla vaunukopilla saa lapset työntäjään päin. Mutta siis meidän tapauksessa taaperoa ei olis saanut...

Meillä Brio Double Wave vaunut ja en vaihtais pois! Kevyet työntää, heittoaisa,selkätuki sekä jalkatuet säädettävissä. Itse en ottanut kantokassia koska tuli sisaruksille ja koin että makuupussilla tai sellaisella fleese pussilla pärjättiin ja vielä kun laittoi lapaantaljan alle niin eipähän ainakaan palellut. Lisäksi seisomalaudalla matkasi kolmas lapsistamme eikä vaunuja silti ollut raskat työntää!

Niin ja työntöaisaa pystyy säätämään korkeammaksi

Viimeksi muokattu:
Meillä Emmaljungan twin cerox 360 ja mä tykkään niistä TOSI paljon :) Ne on vain 10 cm levemmät kuin Brio Kombit (joissa siis kulkee vain 1 lapsi), joten en käsitä, miten kaneli078 sanoo niitä leveiksi?! Oletan kuitenkin että ne ovat samankokoiset kuin nuo perus ceroxit.

Meillä on käytössä Babyweltin montreal twin vaunut. Ovat oikeen hyvät, kapeat ja näppärät, tykkään kovasti. Ja oli hyvä hinta-laatusuhde, en kuitenkaan ollut valmis maksamaan ihan hirveitä summia kärrysitä.

Moi Chef! Twin ceroxit varmaan toimii, jos asuu kaupungissa eikä tarvitse käydä esim. lähi Siwassa, johon ei niillä standardi-kokoisesta ovesta mahdu. Sen vuoksi sanoin niitä leveäksi. Emmeljungan vankkureissa on varmasti paljon hyvää, mutta mun mielestä ne ovat järkyttävän painavat ja hankalat juuri sen vuoksi, etteivät mahdu ns. normikokoisista ovista. Eriasia jos asuu kaupungissa, jossa on isot liukuovet marketteihin ym. Kuten sanoin, oman käytön mukaan täytyy miettiä mikä rattaissa on tärkeintä. Mitään viiden tähden rattaita en ole ainakaan itse vielä löytänyt.:)

Moi Chef! Twin ceroxit varmaan toimii, jos asuu kaupungissa eikä tarvitse käydä esim. lähi Siwassa, johon ei niillä standardi-kokoisesta ovesta mahdu. Sen vuoksi sanoin niitä leveäksi. Emmeljungan vankkureissa on varmasti paljon hyvää, mutta mun mielestä ne ovat järkyttävän painavat ja hankalat juuri sen vuoksi, etteivät mahdu ns. normikokoisista ovista. Eriasia jos asuu kaupungissa, jossa on isot liukuovet marketteihin ym. Kuten sanoin, oman käytön mukaan täytyy miettiä mikä rattaissa on tärkeintä. Mitään viiden tähden rattaita en ole ainakaan itse vielä löytänyt.:)

Mä en tosiaan osaa tuohon ovista kulkemiseen mitään...siis kun mulla ei ole kokemusta muista tuplista kuin näistä ja ne ovet joista ollaan kuljettu, on atinneet vissiin olla juurikin semmoisia liukuovia :D

Meil on eri-ikäisillä sisaruksilla Carena Double Swingit ja oon ollu todella tyytyväinen, etenki niiden kääntyviin etupyöriin, isoihin istuin tiloihin, kapeuteen ja erillisiin istuinosiin (lasten välissä rehellinen väliseinä), tosiaan miinuspuolena nussa on se että ei ole säädettävää aisaa eikä heittoasiaa.
Parhaiten varmasti saat eri malleista kokemusta kiertämällä ihan liikkeissä. Mut tuota et niissä on kääntyvät etupyörät pitäisin myös yhtenä lisäkriterinä. Ahtaissa tiloissa helpommat käsitellä mitä 4 kiinteää pyörää.
Lisäksi nuihin Carenan tupliin passaa Brion seisomalauta, jos sellaselle on tarvetta.

Entiiä osaanko kuitenkaan suositella nuita kaksosille, mut toki niihin saa ne kantokopat, et sen aikaa lapset saa kulkemaan kasvot itseen päin.

Niin ja oon mahtunu tähän asti nuiden kans kulkemaan kaupungilla jne kaikista ovista mihin on ollu tarve päästä sekä kassojen välistä.

Yhteistyössä