Mitkä kengät mä oikein ostan kevääksi tuolle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Mitkä kengät mä ostan tuolle täksi kevääksi?

Lapsi on nyt 1-vuotias ja opettelee just kävelemään (kävelee tuen kanssa, muttei vielä ilman). Kenkien pitäs olla tukevaa mallia mun mielestä. Meillä on tommoset nahkaset karvavuorilliset ensikengät, mut ne alkaa kohta käymään pieneksi + ne ei pidä vettä + niihin jää pohjiin lumet kiinni. Eli jotku muut olis hyvä keksiä.

Sain kaverilta niiden tytön käyttämät Kuomat lainaan tälle talvelle. Ei kuitenkaan olla käytetty, mä vähän vierastan ajatusta käytetyistä kengistä...
Mutta kokeilin niitä tuolle äsken jalkaan. Ne ei pysyneet ei sitten yhtään. Kävellessä joo, mutta kun tyttö tahtoo kontata väliin. Joten jotenkin musta ne ei ehkä olis parhaimmat muutenkaan...

Mut mimmoset kengät kannattais hankkia tässä vaiheessa tuolle lapselle? Ei olla mitenkään hirveesti vielä hangessa möyritty, joten mietin, et jos ostais jotku nahkaset reimatecin nilkkurit. Mutta pärjääkö niillä mitenkään keväällä loskassa? Entä kumisaappaat, pystyykö tuon ikäinen semmosilla kävelemään?

Kääk. Mitkä kengät ois hyvät ja onko mitään semmosia olemassakaan, joilla pärjäis koko kevään (niillä tuonne kesäkenkiin asti siis)?

Mitä jos ostaisit vikingin välikauden goretex nilkkurit, sen kokoiset et nyt vois laittaa lisäpohjallisen, ja olis sitten välikautena sopivat ilman sitä pohjallista ja villasukkaa. Ne on aika kevyet, ja notkeat (verrattuna moniin talvikenkiin) kuitenkin täysin vedenpitävät ja mielestäni myös tukevat.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Manna:
Ecco coretex

Niillä pärjää loskassa ja keväälläkin? :)

Meillä ne menee kumisaappaistakin eikä kastu sukat vaikka esikko pomppii vesilätäkössä. Kumisaappaita ei ikinä oo suostunut pitämään ja mutenkin oli vaikea löytää kengät, jolla suostui edes ulkona kävelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Mitä jos ostaisit vikingin välikauden goretex nilkkurit, sen kokoiset et nyt vois laittaa lisäpohjallisen, ja olis sitten välikautena sopivat ilman sitä pohjallista ja villasukkaa. Ne on aika kevyet, ja notkeat (verrattuna moniin talvikenkiin) kuitenkin täysin vedenpitävät ja mielestäni myös tukevat.

Osaatko laittaa mulle linkkiä, minkä näköisiä tarkoitat? :snotty:

Just mietin, et oisko jotku ton tyyliset sopivat. Yksiä, joita kattelin, oli reimatecin Mini High -kengät. Ois ollu meidän Cittarissa -50 %, mutta onkohan valkoset, nahkaset kengät ihan kuollut ajatus tuosta vedenpitävyydestään huolimatta? Ja oiskohan nuo sitte kuitenkaan sopivat keväällä vai liian kuumat...

Niin ja hei ja huh ap on sama tyyppi. :D Mä ikinä muista, millä oon alottanu...

Ecco coretex

Meillä ne menee kumisaappaistakin eikä kastu sukat vaikka esikko pomppii vesilätäkössä. Kumisaappaita ei ikinä oo suostunut pitämään ja mutenkin oli vaikea löytää kengät, jolla suostui edes ulkona kävelemään.

Löydäks teidän kengistä netistä kuvaa? Jos, niin laitatko mulle linkkiä, katon mimmosia lähden metsästää. =)

Superfitit myös todettu hyviksi.

Kiitos vinkistä. :)

Onko nilkkurimallinen kenkä ok keväällä, vai pitäskö silloin olla kuitenkin sitten semmonen nilkaton malli?

Lyhyt varsi on mun mielestä kiva, niillä on helppo kävellä, mut kuitenkin suojaa paremmin kuin lenkkarimalliset.

http://salattu.huuto.net/kohteet/viking-gore-tex-valikausikengat-tytolle-k-24-katso/124482419

Nuo on omani vanhat, niitä myy marketit ja esim. Anton&Nina

Ok, kiitti. Tommoset pitää pistää mieleen. Paitsi et noissa taitas olla kuitenkin liian matala varsi, jotta niitä vois käyttää vielä silloin, kun on lunta?

Onko nilkkurimallinen kenkä ok keväällä, vai pitäskö silloin olla kuitenkin sitten semmonen nilkaton malli?

Lyhyt varsi on mun mielestä kiva, niillä on helppo kävellä, mut kuitenkin suojaa paremmin kuin lenkkarimalliset.

Ok. :)

Ne, mitä kattelin tänää Cittarissa, oli tuommoset:

http://www.huuto.net/kohteet/reima-mini-high-talvikengat-koko-20/123861936

Ne ei mun mielestä ollu mitkään paksut kengät, vaikka niissä onkin tuo karvavuori ja tuo karvareunus. Ei kellään satu olemaan kokemusta, onko ne kuitenkin kevääksi liian kuumat? =) (olisivat olleet meinaan halvat tuon alennuksensa vuoksi :D)

Ecco coretex

Löydäks teidän kengistä netistä kuvaa? Jos, niin laitatko mulle linkkiä, katon mimmosia lähden metsästää. =)

http://www.eccoshop.fi/images/products/3180.img

Tämän tyyliset mut viimevuoden malli.

Ecco coretex

http://www.eccoshop.fi/images/products/3180.img

Tämän tyyliset mut viimevuoden malli.

Ok, kiitti. :)

alla olevan linkin kengät. Naturinon parempi versio Kuomista; ja vielä rutkasti kivamman näköiset =) Lisäksi lesti on istuvampi eikä sellainen kumisaapaslesti, jalkineet pysyy hyvin jalassa. Tähän aikaan vuodesta mainio, koska on vähän kevymepi talvikenkä, kuitenkin lämmin villasekoitevuori, ja varttakin sen verran, ettei lunta mene. Tosin haalarin lenksuhan tulee lähes kaikilla kengän alle, mutta kuitenkin.
http://www.pikkujalat.fi/product_details.php?p=106

Ok. :)

Ne, mitä kattelin tänää Cittarissa, oli tuommoset:

http://www.huuto.net/kohteet/reima-mini-high-talvikengat-koko-20/123861936

Ne ei mun mielestä ollu mitkään paksut kengät, vaikka niissä onkin tuo karvavuori ja tuo karvareunus. Ei kellään satu olemaan kokemusta, onko ne kuitenkin kevääksi liian kuumat? =) (olisivat olleet meinaan halvat tuon alennuksensa vuoksi :D)

Näitähän muuten cittarissa myytiin (ainakin Kaakkurin cittari) 20 eurolla. Liekko tuokin trokannut noi :D

Yhteistyössä