mitkä tossut/kengät lapselle päiväkotiin?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
heippa!
mulla 3 alle kolme vuotiasta lasta alottaa nyt tammikuussa päiväkotielämän, niin aattelin kysyä että mitkä kengät /tossut ois hyvät....kelpaakohan crocsit?kaikille lapsille ois kotona valmiina käyttömättömänä uudet sellaiset ;)
nii ei tarvis ostaa mitää enää erikseen...vai pitääkö siell olla tossut?

Meillä oli ensin ihan tavallisen ns jumppatossut. Ne hajos ekan kahden viikon aikana. Seuraavaksi ostin kunnolliset kerhotossun nimellä myytävät, joissa vähän vartta. ne on olleet paljon paremmat. Niitäkin on eri hintaisia ja laatuisia. Meidän maksoi 12,90 ja veikkaan, et ne on laadukkaammat kuin ne vähän saman näköiset, jotka maksaa halpakaupoissa 3,90 eur. Meillä on liikuntapainotteinen päiväkoti ja lapset saa juosta sisälläkin. Kunnon tossut on siis tarpeelliset.

Minä ainakin laitoin pojalle tarhaan jo valmiiksi kotona olleet reinot... näkyi siellä ccrocsejakin olevan kuten myös sandaleita...ihan kaikenlaista. Ei tarvitse ostella erikseen.

osta jalalle hyvät tossut. lapsesi käyttää niitä monta tuntia joka päivä! ei mitään crocksei. kävelisitkö ite niillä koko päivän? lapset liikkuvat paljon sisälläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti:
suosittelen sellasia "jumppatossuja" ; pehmeet, taipuisat, on hyvät jalassa, pysyvät hyvin jalassa, suojaavat sukkia likaantumiselta ja lasta liukastumiselta.

Kai niitäkin on eri hintaisia ja laatuisia. Meillä oli sellaiset halvat aluksi ja hajosivat tosiaan ensimmäisen kahden viikon aikana. Pohjasta meni rikki. Sen takia toisia ei enää hankita.

tytöllä ollut lindexiltä ostetut mokkariinit, siis semmoiset sukat, joissa nahkapohja. Aloitti pkssa 10kk vanhana, ja siis ei silloin kävellyt, olivat silloin ihan parhaat. Nyt tyttö 2v2kk ja edelleen mokkasiinit käytössä. Ei ole ainakaan tullut palautetta, että jotenkin huonot olisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja :
osta jalalle hyvät tossut. lapsesi käyttää niitä monta tuntia joka päivä! ei mitään crocksei. kävelisitkö ite niillä koko päivän? lapset liikkuvat paljon sisälläkin...

Niin ja useimmilla pikkulapsilla taitaa olla niitä kopioita, mitkä ei taida olla parhaat mahdolliset pienen lapsen jalalle. Mulla on itellä kopiot myöskin, enkä niillä kyllä koko päivää kävelisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli ensin ihan tavallisen ns jumppatossut. Ne hajos ekan kahden viikon aikana. Seuraavaksi ostin kunnolliset kerhotossun nimellä myytävät, joissa vähän vartta. ne on olleet paljon paremmat. Niitäkin on eri hintaisia ja laatuisia. Meidän maksoi 12,90 ja veikkaan, et ne on laadukkaammat kuin ne vähän saman näköiset, jotka maksaa halpakaupoissa 3,90 eur. Meillä on liikuntapainotteinen päiväkoti ja lapset saa juosta sisälläkin. Kunnon tossut on siis tarpeelliset.

Meillä on kans noilla kahdella tytöllä ollut sellaset laadukkaat kerhotossut. Ja hyvät on olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Nahkaiset tossut, joku mieluinen kuva kullekin lapselle. Esim. tällaiset: http://www.tohvelisankari.fi/sisatossut/prinsessa-kissa

Noi on aika hintavat. Halvemmallakin saa hyvät. Päiväkodissa on aina se riski,että nimikoinnista huolimatta vaatteet katoaa. Nimimerkillä kokemusta on. Mulle 22 eur on sen verran paljon rahaa, et kyllä harmittais, jos joku "vahingossa" ottais meidän tossut.

Nahkaiset tossut, joku mieluinen kuva kullekin lapselle. Esim. tällaiset: http://www.tohvelisankari.fi/sisatossut/prinsessa-kissa

Noi on aika hintavat. Halvemmallakin saa hyvät. Päiväkodissa on aina se riski,että nimikoinnista huolimatta vaatteet katoaa. Nimimerkillä kokemusta on. Mulle 22 eur on sen verran paljon rahaa, et kyllä harmittais, jos joku "vahingossa" ottais meidän tossut.

Jos on erikoisemmat tossut, eivät ainakaan vahingossa mene sekaisin. Hoitajatkin muistavat lasten tossut paremmin kuin että joka pojalla on siniraitavarrelliset ja joka tytöllä punaraitavarrelliset tossut. Varkaat on tietysti asia erikseen, mutta eihän päiväkotiin silloin uskaltaisi viedä kuin halvimpia ryysyjä jos sitä aina ajattelee.

Jos on erikoisemmat tossut, eivät ainakaan vahingossa mene sekaisin. Hoitajatkin muistavat lasten tossut paremmin kuin että joka pojalla on siniraitavarrelliset ja joka tytöllä punaraitavarrelliset tossut. Varkaat on tietysti asia erikseen, mutta eihän päiväkotiin silloin uskaltaisi viedä kuin halvimpia ryysyjä jos sitä aina ajattelee.

No meidän lapsilla ei ole muutenkaan mitään 150 euron reimatekkejä päiväkodissa, vaan ihan perusvaatteita. Sellaisia, että ei niin harmita, jos joku katoaa. Mä olen nimikoinut ihan kaiken sukista lähtien ja siitä huolimatta meidän vaatteita on välillä haettu kissojen ja koirien kanssa ja meidän lasten lokeroista siirrän jatkuvasti vieraita, nimikoituja vaatteita omille paikoilleen. Ja koska kyse on pienten ryhmästä, jossa lokerot korkealla, niin ei voi lapset olla syyllisiä siihen, et vaatteet menee sekaisin. Onpa lapseni myös tullut kotiin vieraissa vaatteissa ja on sitten itse osannut kertoa kenen vaate se on ja oikeassa on ollut nimilapun mukaan. Mutta koska ikää on vasta kaksi ja puhuu epäselvästi, niin ei ole osannut hoitajille sanoa, et nyt tuli vieraat vaatteet päälle. Kotona sitten vaan hokenut jonkun vieraan lapsen nimeä, kun olen ihmetellyt kenen vaate hänellä on päällä.

Löysin suomalaiset lammastossut.
Jotka punajuuriaterian
jälkeen pesukoneeseen .
Olisin muuten joutunut heittämään ne pois.
Ovat oikeaa lampaan taljaa, jonka takia kestivät villapesun 30 asteessa.
Oli niillä Nippanapassa muistaakseni sekä pitkä- että lyhytvartisia.

Joka vuosi olen uudet hankkinut pojille tuolta. Kestää kaksi lukukautta hyvin ja kun tossun hinnan, nyt tarjouksessa 19,90 jakaa 10 kuukaudella niin tulee se 2€ kuukausi/poika. Nyt vanhin ekalla niin ei tartte enää tossuja ja eskarilainen käyttää pehmustettuja sisäcrokseja. Siis enää kahdet tarttee tilata.

Yhteistyössä