Mitkä tuplarattaat (vaunukopalla) vauvalle ja taaperolle 2,5v? Olen ihan hukassa vaihtoehtojen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonderingmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wonderingmama

Vieras
Meillä vastasyntynyt 3vko ja taapero 2v5kk. Viimeksi tänään taapero löi "jarrut kiinni" kun olimme kolmisin ulkoilemassa, eikä vauvan nukuttamisesta / taaperon ulkoilusta tullut yhtään mitään. Vauva itki vaunuissa ja taapero ilmoitti, että häntäkin on työnnettävä, ei kävele. No, milläs pakotat tuon ikäistä. Siinäs itten seistä möllötettiin pihalla ja minä heijasin vauvaa jotta nukahtaisi.

Eli näitä tilanteita välttääkseni ja jotta pääsisimme joskus myös puistoon/kesällä vaikka rannalle - kertokaa nyt mitkä tuplakärryt mun kannattaisi hommata? Liikumme pääasiassa helpossa maastossa, eikä ns. juoksuominaisuutta tarvita. Haluaisin kuitenkin laadukkaat kärryt, nykyiset ovat Emmaljungan sporttirunkoiset yhd.vaunut.

Ja tosiaan, vaunukoppa saada kärryihin, jossa vauva voi nukkua. Toisaalta pitää olla niin tilavat, että 2-3v lapsi mahtuu kyytiin.

Auttakaa! :)

Meillä tfk twinner twistit. Kolmevuotias mahtuu toppahaalarissa ihan kivasti kyytiin. Kiva siitä kun on erilliset säädettävät selkänojat sekä jalkatuet, ja kuomut. Vauvakoppa on myös. Meillä oli loppusuoralla valinnassa mountain buggy duo/duet ja bumbleride indie twin. Vierekkäin istuttavat on meillä toimineet kun molemmat näkee hyvin ja jos alkaa rähinä keskenään niin turvavöillä kiinni ja selkänoja vähän alemmas kunnes asettuvat-> ei yllä huitoa. Ollaan vielä toistaiseksi mahduttu ruokakauppojen hälytysporteistakin läpi.

Meillä tfk twinner twistit. Kolmevuotias mahtuu toppahaalarissa ihan kivasti kyytiin. Kiva siitä kun on erilliset säädettävät selkänojat sekä jalkatuet, ja kuomut. Vauvakoppa on myös. Meillä oli loppusuoralla valinnassa mountain buggy duo/duet ja bumbleride indie twin. Vierekkäin istuttavat on meillä toimineet kun molemmat näkee hyvin ja jos alkaa rähinä keskenään niin turvavöillä kiinni ja selkänoja vähän alemmas kunnes asettuvat-> ei yllä huitoa. Ollaan vielä toistaiseksi mahduttu ruokakauppojen hälytysporteistakin läpi.

Ja ovat ilmeisesti laadukkaat? Saakohan Saksasta tilaamalla edullisemmin..?

KIITOS vastauksesta :)

Seisomalauta ei vissiin toimi sekään? Potkupyörä on myös hyvä tapa liikkua jos on turvallinen reitti, jos ei ole erillistä kevyen liikenteen väylää tai paljon muita liikkujia/paljon tienylityksiä niin vaunujen kanssa hankalaa sekin.
Eiks joihinkin emmaljungan malleihin saa sen sisarusituimen edelleen? Kiinnitetään siis vaunukopan päälle.

Tuplista jos on tarve usein liikkua ahtaissa kaupoissa/bussilla/ratikalla/oman auton takakontti on pieni niin päällekkäinistuttavat esim phil and teds on näppärät. Muuten vierekkäin istuttavat esim easywalkerit, carenat jne tulis kyseeseen.

Minusta ovat laadukkaat. Vauvakopassa ollessa vaavi ei juuri tärissyt, hyvä jousitus. Me käytiin esikoinen kyydissä testaamassa ja ravistelemassa kaikki tuplat ja jos joku niissä halvemmissa on huonoa niin jouset etenkin. Kun ostin niin Saksasta olisi saanut vain 50e halvemmalla, mutta puoli vuotta aiemmin olisi ollut halvemmalla kun vanhaa mallia myivät pois. Jotain 30-50 km viikossa on tullut kilsoja, yli vuoden ollaan lykitty. Vähän hirvittänyt miten kestävät kuistin rappusen yli menon kun painoa tulee kahvalle aika lailla jos moelmmta lapset kyydissä, mutta ei ole vielä senkään suhteen mitään kulumisen merkkejä. Esim. nivelaisan nivelosa näyttää identtiseltä Teutonian vastaavaan verrattuna että kai ne ihan laatuosia käyttää. Vanhoja twinnereitä jos ostaa niin niissä on sitten selkänojan säätö pykälöittäin vetoketjulla. Meillä on narulla mikä herätti epäilyjä mutta ei ole luistanut ja on helppo käyttää yhdellä kädellä toisin kuin esim Babyjoggereissa.

Meillä lapset 2v. + 2kk. Ostettiin käytettynä basson baby vierekkäin istuttavat kärryt. Jule twin -nimiset rattaat ilmeisesti aivan samanlaiset. Erilliset istuinosat, ilmakumipyörät, kelpo tavaratila. Erittäin kevyesti liikkuvat ja mukavat työnnettävät niin asfaltilla, soralla kuin kaupoillakin. Ainut miinus on yhtenäinen kuomu, erilliset olisivat kivemmat (vauva piilossa, isompi katselee ympäristöä). Vauva nukkuu pehmeässä kantokopassa, kovaa koppaa ei rattaisiin saa.

Jos rattaisiin ei halua isoja summia investoida, tuntuu tätä mallia löytyvän erittäin hyvin ja edullisesti käytettynä. Itse olen näin parin kuukauden kokemuksella supertyytyväinen :)

Ainiin tosiaan, mietittiin pitkään josko meille jotkut Carenat tai Easywalkerit välttäisi. Tyhjinä työntäessä ovat aika samantuntuiset, mutta jo yksi lapsi kyydissä työntövastuksessa tasaisella lattialla on aikamoinen ero. Makuasia, jos ei lenkkeile niin ei kai se haittaa ja jos tykkää tehdä vastuksella niin joku voi eduksi katsoa. Mulle tuplien lykkääminen on jo itsessään tarpeeksi raskasta. Emmaljungissa oli ongelmana oli ainakin hinta. Silloin oli vanhaa mallia lähinnä esillä jossa ei kääntyvät etupyörät, en tykkää yhdistelmävaunuissa niistä, mutta tuplien kääntely on aika raskasta ilman. (Twinnereissä ne on lukittavat halutessa). Jossain tuplissa oli ongelmana kennopyörät. Haluttiin ilmakumipyörät, koska ne on kevyemmät työntää, ei jumi lumessa ja ei täryytä niin kovin (on Teutonian Timmyt myös kotona).

Meillä oli seisomalauta ja polkupyörä käytössä vähän alle kolmevuotiaalle... Ja toki jatkuva suostuttelu kävelyyn :D. Ei kaikki aina niin helppoo oo äitille ;)

[QUOTE="Neiti";30720180]Meillä oli seisomalauta ja polkupyörä käytössä vähän alle kolmevuotiaalle... Ja toki jatkuva suostuttelu kävelyyn :D. Ei kaikki aina niin helppoo oo äitille ;)[/QUOTE]

Itse en kokenut järkeväksi hankkia tarkoituksella lisää haastetta arkeen, sitä on kahden pienen kanssa muutenkin riittämiin. Kokemusta on minulla myös seisomalaudasta. Se on mielestäni erittäin kurja lapselle, ellei maasto ole täysin sileää. Pienikin hiekoitussepelikerros tekee matkasta yhtä rytyytystä. Varsinkaan väsyneelle lapselle ei matka silloin ole nautinto.

Itse tykkään siitä, että liikkuminen on vaivatonta. Tuplilla mennään silloin, kun matkan jouheva eteneminen on tärkeää. Yksösrattailla silloin, kun taaperolla on mahdollisuus taapertaa kaikessa rauhassa :)

Yhteistyössä