Mittapahtuu jos ei hoida masennustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masentunut sukulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masentunut sukulainen

Vieras
Sukulainen selvästi masentunut mutta ei suostu menemään terapiaan eikä hommaamaan lääkkeitä. Mitä jos on vuosia hoitamaton masennus,mitä sitten tapahtuu?

Se altistaa masennuksen kroonistumiselle, toimintakyky ei välttämättä palaa vaikka sitten aloittais lääkkeen ja hoidot. Jos on vuosikausia ollut pois työeläsätä niin vaikeahan sinnekään on palata. Masentuneet monesti hoitavat oireitaan ahdistuenisuutta ja unetomuutta esim viinalla, mikä vaan pahentaa tilannetta jne.

Toisaalta jos masentuneen elämässä tapahtuu joku suuri elämän,uutos, esim uusi parisuhde, mikä saa lähtemään liikkumaan ja kehittämään itseään niin tilanne voi korjautua itsekseenkin.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Hoitamattoman masennuksen on todettu aiheuttavan dementoitumista. Todella vaikea tilanne, jos ei itse halua ottaa apua vastaan. Tulee mieleen, et onko todella oikeasti masentunut, koska ihminen joka kärsii oikeasta masennuksesta, kokee olonsa niin tuskaiseksi ja vaikeaksi, että on valmis tekemään mitä vain, jotta olo helpottuisi. Onko "masennus" hänelle vain manipuloida muita ihmisiä, jos häntä ei itseä satu joku homma nappaamaan, niin sit iskee masis? Mun ex- mies oli just tällainen "masentuja", valitti et masentaa ja sen varjolla ei sit tarvinnutkaan tehdä mitään aikuisuuteen liittyviä ikäviä velvollisuuksia, vaan pysty loisiin ja lintsaan kaikesta. Ei myöskään suostunut hakemaan apua "masennukseensa" ja kylläpä jaksoi tehdä sellasia juttuja, jotka itseä kiinnosti, esim. omat harrastukset. No, ei tarvi varmaan ihmetellä, miks on todellaki EX!

ei yhtään mitään muutaku että masennus jatkuu vaan... vissiin.. mulla ollu masennus jo ainakin 10v eikä tää tästä oo mihinkään pahemmaksi ainakaan mennyt..