Mokasinko? Kävimme maanantaina erään pikkuneidin nimppareilla ja en tajunnut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
viedä sinne lahjaa! Ei oikeastaan käynyt mielessäkään, että kuuluisi asiaan!

Olemme vasta muuttaneet pari viikkoa sitten ja tästä lähistöltä uudesta naapurustosta eräs äiti pyysi käväisemään tyttönsä nimppareiden kunniaksi kahveilla "Tulkaa huomenna piipahtamaan nimpparikahveilla jos ehditte, illasta siinä 17 jälkeen voi tulla" :) Näin kuului kutsu iloisen hymyn kera, sillain ohimennen.

No me sitten mentiin neiti 3v:n nimpparikahveille ja tosiaan ilman yhtään mitään lahjaa. Kun tultiin niin pikkutyttö oli juuri avaamassa ekana tulleiden vieraiden lahjaa (me tultiin tokana) ja sieltä paljastui sisältä valtava My little pony!! Vähän jo tässä vaiheessa ihmettelin, mutta ajattelin että ehkä kyseessä kummit tms, jotka tahtoo tyttöä aina välillä yllättää. No, vieraita tuli pilvin pimein lisää ja kaikki muut -paitsi me- toi lahjan tytölle. Tuli tyllihame, askartelujuttuja, hiusnipsuttimia yms. Kyllä hävetti!

Miten paha juttu mielestänne oli ettei meillä ollut edes korttia???

Siis meidän lapsille ei edes pidetä nimipäiviä. Joskus ollaan kotona vähän maisteltu kakkua nimppareiden kunniaksi, sillain ex tempore, muttei mitään lahjoja.

Noihan oli kuin synttärit. Mitä mieltä? Ja jäi mietityttään se lahjattomuus...
Ehkä tommoset suuret nimipäivät on täälläpäin sit tapana.. :(
Tehtiinköhän ihan kamala ensivaikutelma nyt itsestämme?

Outoon ja epäsuosittuun valoon te ainakin jäitte :( Olipas harmi että ette vieneet mitään lahjaa sinne mut hei onnistuuko jos käyt nyt ostaan jotain ja viet sen sinne?

Jaa enpä tiedä siitä tyylittömyydestä. En olisi minäkään vienyt, nimpparit eivät ole minusta mitkään kutsujuhlat, perheen kesken voin lapsille jotain antaa jos ylipäätään nimpparit muistan.

Outoon ja epäsuosittuun valoon te ainakin jäitte :( Olipas harmi että ette vieneet mitään lahjaa sinne mut hei onnistuuko jos käyt nyt ostaan jotain ja viet sen sinne?

Pelastaisikohan se tilanteen? No voihan nenä, kun ulkopuolistenkin mielestä mokasimme. Itse jo mietin että ehkä suurentelin asiaa mielessäni ja ehkä noin yleensä lahjoja ei nimppareille viedä tai jotain..

Sanonko sitten lahjaa nyt jälkikäteen kiikuttaessani että anteeksi, emme tienneet että täälläpäin on tapana vai miten?

Minä en kyllä veisi jälkikäteen yhtään mitään. Ja voin hyvin ymmärtää, ettet tajunnut viedä lahjaa nimppareille. Ei niitä kovin monissa paikoissa noin suureellisesti vietetä...Jos itse kutsuisin meille vieraita lasten nimppareiden kunniaksi, en missään tapauksessa odottaisi, että vieraat tuovat lahjoja ja jopa varmasti kieltäisin sen etukäteen! En ikinä kehtaisi kutsua vieraita kantamaan meidän lapsille lahjoja NIMPPAREIDEN johdosta - mielestäsi se on siis paljon nolompaa kuin se, että te ette vieneet lahjaa ;). Aidosti.

En ostaisi lahjaa jälkikäteen, voisin sopivassa tilaisuudessa pahoitella ja kertoa etten ole tottunut siihen että nimpparikutsuille viedään lahja. En ole nimittäin törmännyt tämmöiseen tapaan aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vieras;23371573:
Sanonko sitten lahjaa nyt jälkikäteen kiikuttaessani että anteeksi, emme tienneet että täälläpäin on tapana vai miten?

No vielä nolommaksi menee jos alat jälkikäteen lahjoja viemään ja anteeksipyytelemään!

Nolo juttu mutta näistähän oppii, ensi kerralla sitten pienen lahjan kera ;)

Meillä vietetään kaksosilla nimppareita. Jotta näin saavat kumpikin ihan oman päivän, synttärit kun on aina väksiin yhteiset :D Mutta emme me silloinkaan lahjo. Lähinnä vain juhlistetaan tekemällä jotain kivaa nimppari sankarin päätöksen mukaan ja kutsumalla tuttuja pullalle, paistamaan makkaraa tms vuodenajasta riippuen. Joskus on joku tuonut pienen karkkipussin tms. Mutta emme edellytä lahjaa, koska nimpparisankari on muutenkin päätähti.

Voithan josku ottaa puheeksi äidin kanssa, että onko tuollainen juhliminen tavallista siellä päin. Että et ole aikaisemmin tälläiseen tapaan törmännyt.

[QUOTE="vieras";23371619]Siis MITEN ette tajunneet viedä lahjaa, jos teidät kutsutaan pieni muotoisiin juhliin???:O[/QUOTE]

Hmm, jos itse kutsun jonkun ohimennen käymään nimpparikahveilla, en kyllä odota kutsutun tuovan lahjaa.

Kyllä mielestäni vähintään kortti olisi ollut paikallaan ja ehkä vielä vaikka jokin namipussi lisäksi. Sen sijaan suurempi lahjomienn nimipäivän vuoksi tuntuisi vähän hassulta. Siis tuollaiset my little ponyt sun muut. Tuskin kuitenkaan jälkikäteen veisin mitään lahjaa tai korttiakaan.

[QUOTE="vieras";23371633]Hmm, jos itse kutsun jonkun ohimennen käymään nimpparikahveilla, en kyllä odota kutsutun tuovan lahjaa.[/QUOTE]

No en minäkään, mutta itse veisin lahjan. Ja tajuaisin sen etukäteen.. Aikas noloa ap:ltä..

Kyllähän tuo pieni moka oli, mutta ei sitä tekemättömäksi saa. itse vien aina kyläilemään mennessä edes kahvipaketin tai suklaalevyn mennessäni niin en ainakaan pahemmin mokaile.

[QUOTE="vieras";23371619]Siis MITEN ette tajunneet viedä lahjaa, jos teidät kutsutaan pieni muotoisiin juhliin???:O[/QUOTE]

Niinpä. Niin urpoja oltiin. Mielessä ei edes käynyt.
Meidät muuten kutsuttiin sillain ohimennen nimpparikahville, en tosiaankaan kutsusta tajunnut että kyseessä on juhlat!!! Siis kuvittelin että tahtoo tutustua meihin ja käväisemme nimppareiden verukkeella heillä vähän kahvittelemassa ja rupattelemassa.
Mutta ehkä mä olenkin vähän vajaa ;(

ap

Kyllä nimenomaan tuo kutsujen pitäjä veti nimpparit överiksi, jos kerran vieraitakin oli noin paljon eli "pilvin pimein" :). Älä siis välitä! Kuten joku jo sanoikin, ota asia jossain yhteydessä puheeksi ja mainitse, että tuo nimppariperinne olikin sinulle ihan uutta!

Minä olisin varmaan kortin vienyt ja jotain ihan pientä, kuten vaikka tikkarin tms. Kun kerta kylään kutsuttiin, pienet viemisethän on ihan tavallista silloin, etenkin jos joku virallinen syy kahvituksiin kuten vaikka nimipäivät.

Jälkikäteen en kyllä lähtisi mitään viemään, siitä tulisi vielä moukempi vaikutelma, samaten selittelyistä.

Kai sentään onnittelitte nimipäiväsankaria?

Olipa noloa. Vaikkei teillä vietetä niin aika monessa kodissa vietetään ja kai nyt tyhmempikin olisi tajunnut, et kun on lapsi kysessä niin edes namipussin viedä.

Ja Huuhkajattarelta kysyisin, miten niin äiti ole vetänyt oli? Jos oli kutsunut ihmisiä kahville?

Minä en olisi kyllä tajunnut viedä lahjaa. En ole koskaan törmännyt sellaiseen tapaan, että nimppareita juhlittaisiin kuin synttäreitä ja että vierailta odotetaan lahjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vieras;23371573:
Pelastaisikohan se tilanteen? No voihan nenä, kun ulkopuolistenkin mielestä mokasimme. Itse jo mietin että ehkä suurentelin asiaa mielessäni ja ehkä noin yleensä lahjoja ei nimppareille viedä tai jotain..

Eiköhän nimppareiden juhliminen lahjojen kera ole enemmän suku-/perhe-/kaveripiirikohtaista kuin asuinalueesta kiinni. Joten jos viet lahjan jälkeenpäin niin ehdottaisin että selität että teillä ei ole tapana antaa nimpparilahjoja,anteeksi.

Toisaalta taas,itsestäni on outoa mennä kylään,varsinkin vieraampaan paikkaan,ihan tyhjin käsin. Joten itse olisin vast tilanteessa luultavasti vieny tyyliin jonkun kukan "emännälle"/jotain hyvää ja sankarille jonkun pikkujutun,tyyliin pieni pinni+pampula-setti tms oikeasti ihan max 3euron hintainen lahja.

Haha, en tajuu kyl, eihän nimpparit mitkään synttärit oo :D. En oo ikinä käsittäny että, tarvii joka saakelin asiasta lahjoo. Älä vie mitään, jos uteluita tulee niin selität että, ei teillä oo ollu tapana antaa nimipäivän takia lahjoja.

Meidän tyttö on kerran ollut kaverinimppareilla. Kaikki vieraat veivät jonkun pienen lahjan, ei mitään isoja poneja todellakaan. Silti nimpparisankarin äiti oli aidosti aika nolona, ettei mitään lahjoja olisi tarvinnut tuoda. Lapsi oli vain halunnut pitää pienet kutsut, synttärit kun on siihen aikaan, että kaikki kaverit harvoin pääsee.

Ap:n tapauksessa en välttämättä olisi tajunnut viedä lahjaa minäkään. Mielestäni yhä voi käydä käväisemässä ovella viemässä jotain pientä ja esittää pahoittelut, kun ei tajunnut tuoda silloin lahjaa. Nolompaa se on naapurin kuin ap:n puolesta.

Hih... Meillä vietettiin kanssa maanantaina tyttären nimppareiden kunniaksi lettukestejä. Kutsussa olin nimenomaan sanonut, että ei lahjoja, mutta jokaisella oli jotain pientä mukana kuitenkin. Mutta onneksi oikeasti pientä!

Aika erikoista. :O Mä ymmärrän että onnitellaan noin ihan muuten, mutta että lahjoja. :O No, kukin tavallaan. Meidän perheessä ei nimppareita juhlita eikä edes tiedetä milloin tarkalleen ottaen on kenenkin nimpparit, mutta ymmärrän toki jos haluaa pienesti muistaa kaveria esim. onnittelemalla ihan vain suullisesti.

Yhteistyössä