Mökkigallu iski. Millanen on mökki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Ja jos teillä on mökkejä, saa kertoa omistaan. Saa laittaa kuviakin.
Jos ei ole, millaisen haluaisitte? Ja mistä?
Millainen ylipäätään on teidän mielestä mökki? 6 huoneen pyöröhirsihässäkkä korotetulla oleskelutilan katolla, vai oletko ennemmin sellainen tupa+ keittiö ihminen?
Mulla on ehkä hivenen mökki kuume.
Hassu juttu sinällään, sillä mä en ole ikinä ennen tätä kokenut kaivanneeni mökkiä. Mutta toisaalta, ennen tätä meillä oli maalla paikka minne mennä aika lähellä, sai mennä aina kun siltä tuntui. Ja se myytiin pari vuotta sitten, joten.. Haluan kesäpaikan!! :D

Tupa ja alkovi, pukuhuone, sauna=n.35 neliötä. Mutta viisihenkinen perhe mahtuu hyvin! :D Lisäksi aitta ja grillikatos. Ja tietenkin oma saari saimaalla! Ei missään nimessä sähköjä, ehkä tuulimylly joskus.

MEillä on mun vanhempien kans yhteinen mökki. Pappa rakentanu aikoinaan. Pieni lautamökki ja sauna hajoamis pisteessä. Ei toimi meidän ison perheen kanssa. Haaveillaan ihan omasta paikasta (joka ois myös lähempänä). Miehen kanssa vain mielipiteet menee ristiin kun ite haluaisin ison ja kunnolla tilaa. miehelle riittäis alle 50 m2. Ollaan ostettu ensimmäiset tukit omaa mökkiä varten vaikkei tontista tietoakaan. Eli kait se joskus johonkin tulee. Tukit on todella isoja (4-5 tukkia ja huonekorkeus täynnä).

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tupa ja alkovi, pukuhuone, sauna=n.35 neliötä. Mutta viisihenkinen perhe mahtuu hyvin! :D Lisäksi aitta ja grillikatos. Ja tietenkin oma saari saimaalla! Ei missään nimessä sähköjä, ehkä tuulimylly joskus.

Kuulostaa just tosi kivalta! Sähköt mä voisin ottaa, mutt vaan välttämättömimpään kuten jääkaappiin ja ulkovaloon (ett yöllä näkee hipsiä vessaan ). :D Sitt kun ois vierasaitta vielä, niin just hyvä. =)

Vaarilla on saari, se oma saari on. Ja siellä 2 mökkiä, toista saamme käyttää kuin omaamme. Tilava, keittiönurkkaus, tupa, kamari, saunakamari + sauna alakerrassa ja yläkerrassa saman verran avonaista tilaa.

Suvussa kulkenut pikkuhiljaa lahoamispistessä oleva suojeltu huvila 1800 luvun lopulta saimaan rannalla. Liian pitkän matkan päässä. Muuten ihana paikka, mutta ahdistaa kun ei ole varaa eikä oikein aikaakaan laittaa kuntoon :ashamed: Tänä kesänä en ole ees päässy käymään :(

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometa...at=false&itemgroup_id=50.2&item_id=41.1223129

Musta tää on mökki. Ainakin lähellä totuutta. Vaikka en tykkääkään rinnetontista, enkä oo tynnyrisaunankaan ystävä. Mutta mökkinä mukavan oloinen. =)

Pitää nyt sen verran sanoa että me maksettiin 36000 euroa tästä. Eli tuohon nähden melko halpa...

Tiedätkö, mä en suoraan sanottuna katsonut ees ton mökin hintaa.. :ashamed: Mä vaan surffailen tuolla, ja poimin söpöt ja tutkin. Kun aikeissa ei tosiaankaan ole ostostella mökkiä. =) Kunhan katselen.
Sitten kun siihen on mahdollisuus, mökin ostoon, se voi periaatteessa maksaa enemmänkin, kunhan on tietystä paikasta.. Mä en saimaalle sentään sun naapuriksi ole tunkeilemassa, haluan Kukkiajärven rantaan. :D

Tupa+keittiö ihmisiä enempi.. appivanhemmilla on ratkaisujen ykkönen mökillä, keittiö erotettuna baaritiskin avulla, eipä näy tiskit sen takaa ja työtilaa on riittävästi tiskin takana. Lisäks mökillä pidettävissä juhlissa baaritiski kätevä taso kun laittaa esille ruokaa taikka juomaa.

Tiedätkö, mä en suoraan sanottuna katsonut ees ton mökin hintaa.. :ashamed: Mä vaan surffailen tuolla, ja poimin söpöt ja tutkin. Kun aikeissa ei tosiaankaan ole ostostella mökkiä. =) Kunhan katselen.
Sitten kun siihen on mahdollisuus, mökin ostoon, se voi periaatteessa maksaa enemmänkin, kunhan on tietystä paikasta.. Mä en saimaalle sentään sun naapuriksi ole tunkeilemassa, haluan Kukkiajärven rantaan. :D

Ei kannata leikkiä tulella! Me kanssa kiusattiin itseämme josko löytyisi sopiva saari jonka saisi liki ilmaiseksi ja tilaa olisi koko perheelle. No sopiva löytyi mutta hieman pieni ja piti rahaakin antaa mutta menoa se oli! :D

Ei kannata leikkiä tulella! Me kanssa kiusattiin itseämme josko löytyisi sopiva saari jonka saisi liki ilmaiseksi ja tilaa olisi koko perheelle. No sopiva löytyi mutta hieman pieni ja piti rahaakin antaa mutta menoa se oli! :D
Ei me oikeasti saatais lainaa, eikä käteistäkään niin paljon ole. :D Mutt muutaman vuoden päästä, kun ollaan taas töissä molemmat, niin sitt. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometa...at=false&itemgroup_id=50.2&item_id=41.1222701

Tää olis varmaan se unelma, paikka väärä, hintakin korkea.. Jos löytäis jonkun sitt joskus, jonka itse laittais kuntoon. =)

Joo näin on, te olettekin sellaisia reippaita ja remonttihenkisiä, pitkäjänteisiä ihmisiä. Jotka ei ikinä toimi haahuillen ja hetken mielijohteesta.

Noiss mökeissä on sellanen hyvä puoli, ett niihin ei tarvii muuttaa rempan keskelle asumaan, aina pääsee pois jos huvittaa. Ja sitt kun meillä on varaa mökkiin, meillä on varaa teettääkin se remppa, jos siltä tuntuu. B)

Meillä mökki Kustavissa meren rannalla. On 60-luvulla rakennettu vanhoista aitan laudoista, aivan mahtavan upeat laudat. Oliskos jotain 50 neliötä ja sauna erikseen. Mökissä on tupakeittiö ja kaksi makuuhuonetta.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Meillä mökki Kustavissa meren rannalla. On 60-luvulla rakennettu vanhoista aitan laudoista, aivan mahtavan upeat laudat. Oliskos jotain 50 neliötä ja sauna erikseen. Mökissä on tupakeittiö ja kaksi makuuhuonetta.

Kustavi on hieno paikka, onnea! :D Voisin olla kateellinen, ellen niin palavasti haluaisi sitä mökkiä lapsuuden mummolan maisemista.. :D

Mökki saa olla pienikin.
Ei sähköjä, ei juoksevaa vettä.
Grilli, ranta, laituri, sauna.

Nykyään kun kotona on kaikki ja enemmän, on mukava olla ja tehdä vähän vaatimattomimmissa olosuhteissa.

Yhteistyössä