Monenko lapsi syö adhd lääkettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai monenko lapsella olisi tarve tähän, mutta syystä tai toisesta te vanhemmat ette halua niitä lääkkeitä lapsen kehoon?

Mun lapsi söi yhden vuoden, huomasi kyllä eron, mutta toisaalta tuli kamalat sivuvaikutukset, unettomuutta, ruokahalun menettämistä, käsien kylmettymistä, migreenikohtauksia, vatsavaivoja. Lapsen käytös on tästä jonkun verran muuttunut parempaan ja lopetin vajaa vuosi sitten lääkkeen käytön.

Nyt opettaja jankkaa kuinka lääke pitäisi ottaa käyttöön uudelleen, vaikka koulussa käytös ok, keskittymisessä ja tehtävien aloittamisessa vaikeutta, mutta poika on kuitenkin akateemisesti opettajan mielestä lahjakas, ottaen huomioon että käy erityiskoulun 2.luokkaa. Miksi siis pitäisi aloittaa lääkitys, pelkän koulumenestyksen vuoksi vai, jotta saataisiin vielä vähän parempia tuloksia...kun ei olla mihinkään tyytyväisiä.

Tiedän itse miltä tuntuu opiskella, kun on vaikea keskittyä...olen itse kärsinyt keskittymisvaikeuksista 1.luokasta lähtien ja nyt vielä aikuisenakin, silti olen koulut läpi suorittanut ja ammatin itselleni hankkinut ja ihan ilman lääkityksiä.

Tuntuu nykyaikana, että lääke on ainut ratkasu kaikkeen.

täällä concerta 27mg. Tiesitkö että ne sivuvaikutukset usein häviää ajan kanssa! meidän sällillä ei onnistuis koulun käynti ollenkaan ilman lääkettä.

sulla on aika typerä asenne, kun sä jouduit kestää ja kärsii ja vaivalla suorittaa opinnot ni kaikkien muidenkin täytyy! :kieh:

No jos lapsen käytös on haastavaa ilman lääkitystä? jos ne haluaa sen siksi käyttöön. on taivahan tosi että vanhemmat päättää lääkityksen,mutta jos siitä on enempi hyötyä kuin haittaa,niin miksi pitäisi olla ilman?? (en siis tiedä teidän tapausta.mutta oma lapseni ei voisi koulua käydä ilman lääkitystä!)

Ei ne sivuoireet kuulu kokonaista vuotta kestää, esim. nää migreenit alkoi vasta yli puolen vuoden käytön jälkeen, mikä ei ole normaalia. Ainoa sivuoire joka meni 2 viikon jälkeen ohi, oli päänsärky ja vatsakivut.

Ja kun meidän pojalla onnistuu koulunkäynti kohtalaisesti opettajan mielestä, ei sitä lääkitystä hepposin perustein anneta.
Ymmärtäsin todella, jos koulunkäynnistä ei tulisi mitään ja käytös muutenkin olisi huonoa.

Kolmatta viikkoa lääkekokeilu menossa, Medikinet annoksella 10mg/päivä.
Ekalla viikolla oli pientä nukahtamisvaikeutta, tokalla viikolla päivällä ruokahaluttomuutta ja nyt tällä viikolla vaihetelavaa ruokahaluttomuutta. Illalla kyllä maistuu.

Ongelma on se ettei mielestäni lääke juurikaan toimi, mitään kummenpia vaikutuksia ei mielestäni ole havaittavissa.

Yhteistyössä