S
surkeista parisuhteista
Vieras
Monet ovat kimpassa väärän miehen kanssa luullen häntä Mr. oikeaksi ja saattavat olla väärässä suhteessa läpi koko elämän.
Tähän tulokseen olen tullut lukiessani näitä ihmissuhdesotkuja ja pettämisstooreja. Eikä tarvi olla kyse edes pettämisestä kun juttujen perusteella näkee, että suhde on ihan epätasapainossa. Eikä suhteeessa elävät itse tajua, että moinen epätasapaino olisi edes jotenkin epänormaalia. Olettavat, että parisuhde on aina sellaista, eteenkin lasten tulon myötä. Tai että parisuhde on aina vaikeeta, oli rinnalla kuka vaan.
Tuttava erosi juuri. Mies päätti heivata pellolle useiden vuosien yhteiselon jälkeen. Olivat juuri ostaneet talon ja kaikkea. Oliko yllätys ulkopuolisille? No ei, sillä kaikki olivat aina nähneet sen mitä he eivät itse nähneet, tai lähinnä tämä nainen ei halunnut nähdä. Että miehelle suhde oli kaikkee muuta kuin rakkausliitto. Sai taloudenhoitajan ja sellaisen, jonka kanssa sextailla silloin kun itselle sopi. Harmittaa, ettei nainen nähnyt tätä todellisuutta koskaan itse. Muille totuus ei ollut koskaan epäselvä.
Ja kuinka paljon heitä on... Puolisoihinsa takertuvai, niin miehiä kuin naisiakin toki. Sellaisia, jotka eivät koskaan oivalla olevansa väärässä suhteessa. Totta kai suhteeseen kuuluu aina vaikeita jaksoja, mutta rakastava hyvä suhde ei mene koskaan yli tiettyjen rajojen, ei niinä hiton vaikeina aikoinakaan. Jos haukutaan toisia julkisesti, puidaan parisuhdeasioita julkisesti, puhutaan ikävästi toisista ulkopuolisille, kyetään solvaamaan toisiaan niin verisesti ettei mitään rajaa ja vielä petetään ja valehdellaan, ei kyse ole normaalista hyvästä suhteesta, jota kannattaa epätoivoisesti yrittää korjata. Kaikkien pitäis tajuta jo tuossa vaiheessa, että puoliso ei ole oikea.