Monetko verhot teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vivi"

Vieras
Kaverini kanss atuli puhetta sisustamisesta ja varsinkin verhoista, kun hän kertoi omistavansa yhteensä 53 verhot. Siis 53 joko sivuverhoparia tai kappaa. Minulla on viidet verhot jotka sopivat tämänhetkisiin ikkunoihin ja lisäksi neljä paria verhoja jotka ovat liian lyhyet ja odottelevat tuunausta tai uusiokäyttöä. Toki hän asuu omakotitalossa (ei kovin suuressa, kolmen makuuhuoneen omakotitalo) ja minä taas kerrostalokolmiossa, mutta silti tuo ero hämmästytti. Kaverini vaihtaa verhot monta kertaa vuodessa, lähinnä vuodenaikojen mukaan ja jouluksi, minulla taas samat verhot ovat ikkunassa ainakin vuoden, juuri pesin olohuoneen verhot ja ripustin takaisin.

Monetko verhot teillä on ja kuinka usein vaihdatte verhoja kotona? Monetko verhot luulette olevan sellainen keskivertomäärä lapsiperheen kotona?

En mä ole laskenut. Useammat kuitenkin, joka huoneeseen. Keittiöön taitaa olla kymmenet... muihin huoneisiin vähemmän, mutta valinnanvaraa on. Tämä siksi, että tykkään vaihdella verhoja usein.

Vanhassa kodissa on ollut yhdet/ikkuna. uuteen kotiin en laita verhoja joka ikkunaan, joten omistan kolmet verhot..Ai niin, neljät kun lapsilla on ollut jouluisin tonttu kapat :p Villi veikkaus on,että "normi perhe" omistaa verhot joka ikkunaan + 2-4 ylimääräistä paria..

Mulla on olkkariin neljät eri tyyliset, makkariin kolmet , Muksun huoneseen on kahdet, keittiössä mulla ei ole ollut verhoja vuosiin. Myin nipun "vanhoja" verhoja ennen muuttoa tutuille, siksi näin vähän. Mutta en mä niitä kauheasti vaihtele. Mulla ei ole esim jouluverhoja lainkaan. Mutta kun kyllästyy niin kyllästyy. Ja mulla iskee keväisin joku ihmeen raikkauskaipuu ja ostelen tollaisia vaalean violetteja kummastuksia ja raitakuoseja, jotka oikeasti ällöttää mua ja jotka ei sovi meille mitenkään :ashamed:

50 verhoa mitä nopeasti laskeskelin kun viimeksi piti tarkistaa verhoja sisältävä laatikko varastosta.

On niin isot ikkunat ettei niihin edes kolme reilua leveyttäkään olevat verhot riitä, pitää olla vähintään kahdeksan per ikkuna että peittää tarpeeksi kun sälekaihtimia ei olla saatu vielä aikaiseksi tilata (asutaan maan tasalla ja pimeällä jos ei ole verhot edessä niin ulkoa näkee hyvin sisälle).

En sesonkien takia vaihda verhoja vaan valitsen ne niin että käyvät niin jouluna jne.

Tällä hetkellä ei edes yksiä sopivia joka ikkunaan. Olen kai tehokkaasti hankkiutunut eroon vanhoista. :)
Kolmiossa asutaan ja olkkarissa ei ole verhoja ollenkaan. Yhdet liian lyhyet on kaapissa odottamassa uusiokäyttöä. Uusia en ole viitsinyt olkkariin ostaa, koska saatetaan muuttaa koska vain... Etsitään omaa kotia.

Yhdeksän erilaista verhoa löytyy ikkunoista, jokaiselle ikkunalle on vähintään yhdet vaihtoverhot. Ehkä todellisuudessa kahdetkin.. Ja parit erilaiset jouluverhot keittiöön ja olkkariin. Vein kyllä joku aika sitten aika ison määrän verhoja kirppikselle ja sain verholäjää pienennettyä.

Olohuoneen ja keittiön verhoja vaihdan fiiliksen ja vuodenajan (värisävyjen) mukaan. Lastenhuoneissa ja makkarissa on aika pysyvät verhot - ainakin tällä hetkellä.

Yhdet verhot per ikkuna paitsi keittiössä vaan rullaverho. Samat olleet jo melkein 15 vuotta ja nekin olivat käytetyt. Alkaa oikein hävettää kun tähän kirjoittaa.

Keittiöön kolmet verhot, olohuoneeseen kahdet, makkariin kolmet ja lastenhuoneisiin yhdet :(
Pitäiskin lähteä verho ostoksille niin kauan kun on ompelukone vielä lainassa äidiltä.

Yhteistyössä