Monta haalaria? Housut-takki yhdistelmää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka monta talvihaalaria sekä housut-takki yhdistelmää lapsellanne on? Ikä?

Meillä nyt just 2v lapsi ja ensi talveksi on kaksi haalaria ja housut-takki yhdistelmä.

2v 9kk:lla on tällä hetkellä talveksi 2 haalaria ja yksi 2-osainen toppapuku. Lisäksi vielä kaksi "kauppatakkia".

9v:lla on 4 toppatakkia ja yhdet toppahousut. Toiset housut täytyy vielä ostaa.

Sen mukaan joka lapsella pitää olla vähintäänkin 3 välikausihaalaria/pukua ja samaten 3 talvipukua per lapsi!! Aikas kalliiksi tulee, jos sattuu olemaan suurperheellinen:D

meillä ekalle lähtevällä tytöllä, 1 toppahaalari ja kaksi pitkää talvitakkia, yksi toppahousu+takki yhdistelmä, kolme toppatakkia ja kolmet toppahousut vielä erikseen, että pitäis riittää;)

niin ja kolmevuotiaalla kaksi haalaria (erikokoiset) ja yksi takkihousu yhdistelmä, ja taitaa olla yhdet haalatihousut erikseen vielä, hänellä sopivasti

Alkuperäinen kirjoittaja pikkasen liikaa:
meillä ekalle lähtevällä tytöllä, 1 toppahaalari ja kaksi pitkää talvitakkia, yksi toppahousu+takki yhdistelmä, kolme toppatakkia ja kolmet toppahousut vielä erikseen, että pitäis riittää;)
No juu. Pikkasen liikaa:)

Neuvokaa viisaammat: mitä nyt puolivuotias tarvitsee syksyksi ja talveksi ulkovaatteiksi? Nyt vaatekoko on 74 (vähän isoja, mutta 68 ei mahdu). Vauva oppinee tässä syksyn mittaan istumaan itse, ja sitten kai leikimme syksyllä pihalla? Tähän asti ulkoilu on ollut lähinnä vaunuttelua, joten en osaa ajatella, mitä vauvalle pitäisi hankkia!

Entä milloin vauva tarvitsee ekat kengät? Millaiset?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkasen liikaa:
No juu. Pikkasen liikaa:)
no näitä on vaan kertynyt, saatu ystäviltä pikkuhiljaa.. kaikki samaa kokoa, ja viimevuotisetkin mahtuu, talven tullen sitten rankkaan pois ylimääräiset, kun näkee mitkä on sopivia ja toimivia=)

Alkuperäinen kirjoittaja Aino:
Neuvokaa viisaammat: mitä nyt puolivuotias tarvitsee syksyksi ja talveksi ulkovaatteiksi? Nyt vaatekoko on 74 (vähän isoja, mutta 68 ei mahdu). Vauva oppinee tässä syksyn mittaan istumaan itse, ja sitten kai leikimme syksyllä pihalla? Tähän asti ulkoilu on ollut lähinnä vaunuttelua, joten en osaa ajatella, mitä vauvalle pitäisi hankkia!

Mun mielestä ehdottomasti (kuten kaikenikäikäsille ) vettäpitäväpuku, koska lapsi situskelee maassa niin ei tule märkä ja kylmä. Kengät ostaisin jo nyt. Vettäpitävät nekin, ja jotka on ehdottomasti hyvät kävellä. Hän kun voi oppia talven aikana kävelemään ja silloin on hyvä olla hyvä kenkä jalassa (kuten siis varsinkin lapsilla aina! ). Ostaisin kokoa 80 olevan puvun niin menisi sitten lopputalvestakin varmasti.

varmaan 74cm syysasu ja ehkä 80cm kurahousut tuohon, ja 80cm talvihaalari passeli, kengät on hyvä hankkia sitten kun vauveli alkaa kävelemään ulkona, jotkut napakat syys/talvipopot. Ja tietysti ne kengät on hyvät myös vaikka ei kävele vielä, ettei sukat kastu...

No puku, toppis kai lähinnä, syksyksi riittää fleece puku.. tosin, jos te vaunuilla kuljette, voipi olla että välikausi asukin riittäisi villapuvun päälle, jos siis vaunuissa on lämpöpussi tms.
Kenkiä mä en ainakaan varmaan tolle meidän puolivuotiaalle talveksi hanki. Jos oppisikin talven aikana kävelemään sisällä, eiköhän ulkokävelyt voi jättää kevääseen...

3V 2 haalaria ja 1 2-osainen puku
5v 1 haalaria ja 2 2-osaista pukua, toinen haalari pitää ostaa.
7v 1 haalari ja 1 takki, toppahousut ja ehkä toinen toppatakki pitäisi ostaa.

Kaikilla on t2h fleesevuorinen välikausipuku joka saattaa mennä todella pitkään....

Yhteistyössä