Hae Anna.fi-sivustolta

Montako lämmintä ateriaa päivässä syötte?

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä Hyvä ruoka, parempi..., 11.02.2009.

1. Voihan voileipä Vierailija

Katsos kun minä olen työssäni oppinut, että tarpeeksi usein kun toistaa ja toistaa samaa asiaa, niin kovapäisinkin oppii.
    Sehän tuli jälleen toteennäytetyksi.

Nyt minä lähden suomalaiseen tapaan nauttimaan lämpimän ruuan lounaakseni.
    Suomessahan lounasaika on klo. 11-14 välinen aika, ulkomailla se saa olla mikä on.

2. Voihan voileipä Vierailija

Vieläkö täällä yksi kovakalloinen on joukossamme, en enää jaksaisi toistaa samaa virttä.
    Mutta olkoon;
    Jokainen saa omaksua omaan elämäänsä ihan mitä haluaa, mutta PERINTEISTÄ SUOMALAISTA RUOKAKULTTUURIA se ei miksikään muuta.
    Jäät arestiin jos vielä kysyt tästä asiasta;)

3. Jaahas sitten Vierailija

Kukahan tässä kovakalloinen on? :)

Kysymys kuului: "Montako lämmintä ateriaa syötte päivässä"? Siihen sitten tuli erilaisia vastauksia ja myös sellaisilta, joille voileipäkin on ateria. Siitä suuresta suomalaisesta ruokakulttuurista (josta muuten ei ollut kyse ollenkaan) rupesit sinä meuhkaamaan.

4. Mie Lapista Vierailija

Asuukohan Voihan voileipä Kemissä? *hihittää*

5. Mie Lapista Vierailija

Lauseiden:

"Näin se vaan on. "
    "On aina ollut ja tulee myöskin aina olemaan."

Nämä ovat ihan järjettömiä perustelemattomia kehäpäätelmiä johtamatta mihinkään. Sallikaa minun nauraa. Ihminen, joka ei osaa perustella mielipiteitään millään muulla kuin jankuttamalla, on tosi huvittava.

Ja tietyt kirjoitusvirheet saattaisivat viitata kemiläisyyteen.

6. Mie Lapista!
    Sinulla on paha pakkomielle eräästä Kemiläisestä naisesta.
    Miksi niin kovasti häntä kaipaat?
    Näet hänet lähes kaikissa kirjoittajissa.
    Löytyyköhän tuohon lääkitystä.
    Niin ja minä en ole kotoisin Kemistä, eikä muuten Voihan voileipäkään ole Kemistä.

7. Aino Ahmatti Vierailija

Taidan olla ahmatti, koska syön lämpimän aamiaisen (puuroa), lämpimän lounaan, iltapäivällä välipalan ja päivällisen sekä vielä iltapalan. Syön joka päivä kolme lämmintä kunnon ruokaa ja kaksi ravitsevaa välipalaa (leipää, jugurttia ja hedelmiä). En ole lihava vaikka teenkin vain kevyttä toimistotyötä. Itse asiassa en tulisi pienemmällä ruokamäärällä toimeen (olisi koko ajan nälkä).

8. Näytät olevan itse kovakalloinen päällekävijä, joten työnnä sitä murkinaa kitaasi niin, että pysyt vähän aikaa hiljaa. Tuskin sinä tuolla asenteella millään opetuslinjalla olet. Kauhuskenaario olisi joutua tuollasen hyeenan käsiin. Huutava ja rähjäävä ämmä, ruoka suussa räyhää tyhjää asiaa.

Sinulla on paljon oppimista joten älä yritä syöttää täällä mitään "työni puolesta joudun toistamaan"... stooreja.Veikkaisin sinua pikemminkin luukulla roikkujaksi!

9. ei montaa ateriaa Vierailija

Minä syön 2 ateriaa päivässä. Työpaikalla on ruokailu kello 10,45-11.15. Silloin syön "oikean" lounasruoan. ( Perunat, lihaa, kastike + salaatti ) Kotiin tultuani kello 14 jälkeen syön kevyen aterian. ( Jogurttia, leipää, juustoa, tomaattia + kahvi )
    Sitten illalla vain kupillinen teetä.

10. Outo ruokarytmi Vierailija

edellisellä. Kolmen tunnin välein päivän ainoat ateriat eli olet syömättä yli 20 tuntia kerralla.

Minä syön noin viiden kuuden tunnin välein. Aamiaiseksi (n. klo 7.30) puuron, hedelmän ja kahvia. Lounaan syön klo 13 tienoilla. Sen syön ravintolassa eli runsaasta salaattipöydästä alkuruuan, lämpimän pääruuan ja kahvin jälkiruuaksi. Illallisen syön sitten noin klo 19 ja sekin jälleen joko ruokaisa salaatti tai yleensä keitto. Iltapalaa ei sitten kaipaakaan enää. Hedelmän syön iltapäiväkahvilla n. klo 15.30.

11. voikkuleipää Vierailija

Pieni palanen leipää jonka päällä vain palanen salaatinlehteä. Täyttää pienen pienen vatsan ääriään myöten täyteen ja huolestuttaa kuinka paljon tuonkin valtavan aterian takia tulee taas lihottua...

12. NoJopas Vierailija

Näytät olevan itse kovakalloinen päällekävijä, joten työnnä sitä murkinaa kitaasi niin, että pysyt vähän aikaa hiljaa. Tuskin sinä tuolla asenteella millään opetuslinjalla olet. Kauhuskenaario olisi joutua tuollasen hyeenan käsiin. Huutava ja rähjäävä ämmä, ruoka suussa räyhää tyhjää asiaa.

.......................

Noh noh ja soo soo, nälkä tekee kiukkuiseksi ja ärtyneeksi.
    : )

13. Anni62 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Me syödään välillä yksi lämmin ateria päivässä elikkä viikolla se on kahdeltatoista, tämä silloin kun olin kotona koko päivän.
    Nyt kun olen pienellä valmennuskurssilla niin siellä on lounas 11.15-12.00, mies käy kotona syömässä ja hänelle sitten on joko valmis ateria tai sitten lämmittää edelliseltä päivältä jäänyttä. No, hän jäämässä eläkkeelle parin viikon päästä niin ei sitten töihin lähdekkään joka aamu.
    Aamulla ei oikein maistu kun kahvi ja voileipä + jogurtti.
    Iltapäivällä syön ihan jotain pientä, hedelmän tai leivän riippuen siitä mihin aikaan tulen kotiin.
    Illalla ei sitten niin paljon syödäkkään, jotain kevyttä.

14. ?????????????? Vierailija

Kenellä nälkä ja mistä niin päättelet? Olisit vaan jatkanut sillä entisellä nikilläsi! ;)

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan...

15. NoJopas Vierailija

Lainaus meni hiukka hutiin, mutta ei haitanne, toivottavasti.
    Anteeksi jos haittasi.

Ai miten niin entisellä nikilläni?
    Valitettavasti minulla ei ole entistä eikä nykyistäkään nikkiä.
    Tuskin tulevaakaan.

16. NoJopas Vierailija

Tätä oli tarkoitus lainata.

17. Alkuperäinen kysymyshän kuului--------------Montako lämmintä ateriaa syötte päivässä?
    Tuli muutama vastaus esitettyyn kysymykseen ja keltavuokko aloitti sitten saivartelemisen ja siitä alkoi ketju menemään asian vierestä.

Minä syön yhden lämpimän ateria päivässä.
    Kaikki muut syömiseni päivän aikana ovat kylmiä välipaloja.

18. nakke nakittaja Vierailija

yhden. Muutenhan oisin läskimpi.

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 694

Tätä kai ei pitäis jatkaa, mutta jos joku sanoo, että "muualla Eoroopassa", niin mä ainakin käsitän Keski-, Etelä-, Länsi- ja Itä-Euroopan, me kait ollaan mun käsityksen mukaan siis Suomi, Pohjois-Eurooppaa. Eli muu Eurooppa on KAIKKI muu, eli jos joku toitottaa että muualla Euroopassa, niin mä ainakin ymmärrän sen että kaikkialla muualla muttei meillä. Jos siis tarkotti Etelä-Eurooppaa, niin olis sanonu.

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 694

Tämä ny ei todellakaa liity tämän ketjun aiheeseen, mutta mä taas olen huomannu just täysin toisenlaista meininkiä. Että kaikki suomaliset tavat on VÄÄRIN ja JUNTTIMAISTA. Suomalaisten pitäs ruveta tekemään kaikki niinkuin "muu Eurooppa". Mua ärsyttää tällänen suunnattomasti. Eikö ne ihmiset (en sitte tarkoita tätä nimim jota lainaan) jotka ajattelee näin, kunnioita suomalaista kulttuuria pätkääkää? Häpeääkö he suomalaisuutta? Onko tämmösillä ihmisillä huono itsetunto muutenki? Vai mikä mättää? Suomi, suomalaisuus, suomalainen kulttuuri jne on yhtä arvokas, ei vähemmän tai enemmän ku mikä muu kulttuuri, mutta yhtä arvokas. Vai onko ruoho aina vihreämpää aidan takana joillekki? Ja tuo mun kuvaamani ajatusmalli että ei arvosta suomalaisuutta, sen kans ei oo mitää tekemistä sillä asuuko Suomessa vai ulkomailla. Tai itse asias, joskus tuntuu siltä, että ulkomailla asuvat osaa arvostaa Suomea paremmin ku Suomessa asuvat.

21. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 694
    Juu, ja sitte asiaan. Yksi lämmin ateria, jonka myös käsitän kunnon ateriaksi. Se lounasaikaan työpaikalla ruokalasta. Aamulla joko teetä ja leipää lisukkeineen tai All bran- (muroja, lastuja??? mitä se on) tai joskus harvoin puuroa ku jaksan sitä väsätä. Yleensä sitä All brania. No se puuro ois sitte mulle kans kunnon ateria, tee ja leipä ei oo. Töis sitte vielä n. 14.00 teetä ja pieni keksi yleensä, joskus leipää. Sit ehkä joskus 17.00 Pari palaa leipää lisukkeilla ja maito tai tee. Sit viimeistään 21.00 ehkä jotain salaatin tapaista. Tai teetä + leipää. Tämä arkisin.Ja toisinaan nuo leivät korvataan salaateilla. Viikonloppuisin vähän villimpää menoa syödään kun on nälkä ja ei niin kattota tarkkaan rasvoja, sokereita yms.

Ja pärjään, ei tee yhtää mieli mitään kahta "kunnon" lämpimää ateriaa. Joskus kun tuntuu, että ei meinaa tulla edes nälkä ollenkaa töissäsyömisen jälkeen, pakko sitte syödä viimeistään 21.00 jotain, ettei sit 22-23 tuu nälkä. Se ei enää niin terveellinen aika kamalasti napaan vetää. Paitsi tietty viikonloppuna voi vähä tosta tinkiä.

22. Strawberry Fields Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aino Ahmatti, ruokarytmisi on ihanteellinen ja siihen yritän pyrkiä, mutta minulle se on vaikeaa. Ensiksikin aamiaisen syönti tökkii vaikka yritän syödä jotakin niinä aamuina kun herään aikaisin. Jos nukun pitempään, niin väkisinkin aamiainen siirtyy ja lounas on ensimmäinen ateria.

Joskus saattaa se lounaankin ajankohta siirtyä vaikkapa kahteen iltapäivällä ja silloin jo ollaan vaarallisilla vesillä, tiedättehän verensokerin heilahtelut. Kun päivän on syömättä, niin koko ilta onkin sitten napostelua ja tällainen ruokarytmi ei ole kenellekään terveellinen.

Minä haluaisin päästä siihen kolme ateriaa päivässä -rytmiin+välipalat, mutta vieläkin joskus huomaa lipsuvansa ruoka-ajoista eli tulee syötyä milloin huvittaa.

23. siis mitä Vierailija

onpa taas tehty riitaa "tyhjästä".
    no tuota puolilta päivin pääruoan syöntiä en tosiaan minä ole tuonut tänne. näin tekivät useimmat tietämäni työkaverit suuressa sairaalassa ja klinikoilla joissa työskentelin. nyt olen kotona lasten kanssa ja näen kotielämää. useimmat sanoivat jo töissä ollessani, ettei pitkän työpäivän jälkeen enää ole aikaa tai energiaa kokata illalla. työpäivät kun ovat paljon pitempiä täällä. noin klo 12-14 on lounasaika, jolloin useimmat koululaiset käyyvät kotona syömässä lämpimän ruoan.
    suomessa tosin on erilainen systeemi ja eri tavat, onneksi. mutta näin siis täällä. ja kuten joku aikaisemmin viisaasti totesi, mitä enemmän tietää, sitä vähemmän luulee tietävänsä = on aina oikeassa.

24. Satunnainen Artisti Vierailija

Syön kun kerkiän. 2-4 lämmintä ateriaa viikossa. Yleensä klo 23-06 välillä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri