Montako lastensuojeluilmoitusta perheestäsi on tehty? Nyt kaikki mukaan :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämän päivän vanhemmuuteen kuuluu lastensuojelutoimien kohteena oleminen. Olisi jo outoa, jos perhe ei ole kertaakaan ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa. Montako lastensuojeluilmoitusta Sinun perheestäsi on tehty? Mitä ilmoitukset koskivat ja ketä epäilet niiden tekijäksi? Oliko syypää anoppi vai kateellinen naapuri?

Yks,eksä teki.Lapset kuulemma heitteillä,minä ryyppään ym...

Todellinen syy oli se,että minä laitin 6 kk:n elarit hakuun kelan kautta..sitä otti päähän että mun kaltainen raukkis uskalsi..

Toisessa oli syynä, että halusi lapsen olosuhteet selvittää. Toisessa ilmoituksessa perusteluna oli, ettei saa minuun yhteyttä. Tästä voinee jo päätellä, oliko niihin todellisuudessa aihetta vai ei..

Minusta on tehty kaksikin. Sen jälkeen kun jätin juopon pahoipitelevän mieheni, hän (humalassa) sekä hänen katkeroitunut teini-ikäinen lapsensa tekivät ilmot. Kummallakaan kerralla ei kukaan halunnut tulla edes käymään, soittivat vaan kun oli pakko.

Ei yhtään.

Lähipiirissä yksi perhe, josta joku hullu teki perättömän ilmon, ihan vaan siks että oli rakastunut yksipuolisesti toiseen vanhemmista. Mitäköhän kuvitteli saavuttavansa..

Ei yhtään ja yhdestä kaverista on tehty perätön ilmoitus, naapuri teki, väitti äidin ryyppäävän ja jättävän lapsen yksin kotiin, kun lapsi oli kuitenkin aina äidin ollessa riennoissa, niin isänsä luona.

Ensin: ei yhtään ilmoitusta tilillä, enkä myöskään ole tehnyt yhtään kenestäkään.

Aika moni sanoo ettei tuttavapiirissäkään ole perheitä, joista ilmoja olisi tehty. Mutta mistäs sen tiedätte? Lähtisittekö itse kertoilemaan tuttavillenne, jos teidän perheestä olisi ilmoitus tehty (ellei nyt joku ihan perätön ilmoitus)? Kyllä mä ainakin pitäisin suuni visusti supussa moisesta, ei tulisi mieleenikään kertoa ja jos joku kysyisikin niin ihan varmasti valehtelisin.

Ei tietääkseni yhtään. Ainakaan ei ole yhteydenottoa mistään suunnalta kuulunut.

Kaverin kanssa ollaan kyllä vitsailtu, että pitäisi tehdä meistä molemmista ilmoitukset, kun ei osteta kaikkea uutena lapsille, lapset eivät saa aina kaikkea mitä haluavat ja lisäksi vielä lapsiraukat ovat saaneet keksiä/jäätelöä/karkkia tms jo noin vuoden ikäisinä. Eikös nuo ole jo vakavia syitä ls-ilmoitukselle? :O

Yksi , sisareni ja hänen miehensä tekivät. Ei oltu edes nähty kuukausiin. Ei edes soiteltu. Halusi näpäyttää ja osoittaa paremmuuttaan . Välithän siinä meni, lopullisesti, luulen.
Ilmoitus todettiin aihettomaksi.
Olisi pitänyt jaksaa ostella kalliit joululahjat , niin olisi tuoltakin vältytty :)

Itse en tule koskaan tekemään nimettömänä lastensuojeluilmoitusta.
Jos tulee oikea hätätilanne (muka) koetan auttaa, tarjota apua tai lähteä yhdessä hakemaan apuja.

Vaikka joku muuta luuleekin - kyllä mun tyyppisille (mielestään kunnon kansalaisille) aihetttomasta ls-ilmosta tulee melkoinen stressi, ja varjo vanhemmuuden ylle. Koskaan et ole tarpeeksi hyvä - vaikka koko ajan olisit vähintääkin keskiverto ollut.

Nääs nämä 'Jos ei ole mitään salailtavaa , miten se muka loukkaa jos joudut viranomaisille selittelemään ". Loukkaa se. Ja paljon loukkaakin...

[QUOTE="lippis";24579765]1 ja myös ystäväperheitä ainaki 1 ja kummassaki tapauksessa lapsen tapaturman seurauksena, ei asyytä jatkotoimenpiteisiin.. kuulemma kuuluu tehdä[/QUOTE]

Mulla myös pari kaveria, joille on samaisesta syystä tehty ja "syyttä" eli vanhingosta oli tapaturmat. Myös 3 kaveria joista tehty muusta syystä. Meistä ei ole lastensuojeluilmoitusta tehty.

kaksi, perättömiä, päiväkodin johtajan toimesta, lapsen käytöksen takia tekivät(tai siis siksi tietysti että syytti lapsen käytöksestä koti-oloja), molemmilla kerroilla todettiin että lastensuojelulle ei ole tarvetta. ja lapsi sai sittemmin diagnoosin jonka jälkeen päiväkodin johtajaa ei loppu eskarivuotena näkynytkään enään :D ei vissiin ollut pokkaa enään

hänen toimestaan taas on ollut kaikennäköistä,minkä vuoksi lähtee ainakin kantelu, ja onhan hän peitellyt/selitellyt hoitajan tekemää lapsen pahoinpitelyä joksikin muuksi. hoitaja itse kertoi minulle että oli lyönyt lastani,kun tuntuu että muu ei auttanut, sittemmin tarina muuttui informaatio virheeksi! ja ok:n johtajakin oli sitä mieltä että kyllä se oli informaatio virhe.

anteeksi kukaan ei sano vahingossa että löin lastanne, mutta vallitsevan tilanteen takia en uskaltanut tehdä rikosilmoitusta, typerä kun olin, no sekin asia on korjattu.

[QUOTE="mä";24579757]Ei yhtään. Kuulun ilmeisesti sellaiseen hyväosaiseen sakkiin, että tarvetta ei ole meillä eikä kenelläkään ystäväpiirissä sellaiseen.[/QUOTE]

Olet niin hyväosainen, mutta mistä tuo katkeruus joka kirjoituksistasi huokuu?

Mulla myös pari kaveria, joille on samaisesta syystä tehty ja "syyttä" eli vanhingosta oli tapaturmat. Myös 3 kaveria joista tehty muusta syystä. Meistä ei ole lastensuojeluilmoitusta tehty.

Mulla kanssa yks kaveri jonka laps kaatu portaissa ja jalka murtui, tehtiin ilmotus, ja siis todettiin kanssa että ei tarvetta. :)
Hämmentää vain se että onko kunnissa eroja vai lääkäreissä eroja, kun osasta tunnutaan tekevän ja osasta ei?!!???

Yhteistyössä