Montako nakkia uskaltaa antaa 1,5vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Mulla on ny kyselykausi päällä, :D mutta ootteko antanu ton ikäiselle kuinka nakkeja? Mä annoin tänään 1,5vuotiaalle elämänsä eka kertaa atrian a-luokan nakin paloiteltuna ja se söi sen ihan onnessaan. Jäin vaan miettimään että kun se tykkäs siitä niin kovasti nii uskaltaisko antaa vielä toista nakkia vai onko siinä liikaa nitriittiä? Yleensä ostan vatajan nitriitittömiä nakkeja mutta tällä kertaa tuli toi paketti matkaan. Ehkä vähä uusavuton kysymys, mutta miten te ootte antaneet?

Kyllä meillä on syöty ihan tavallista nakkia sillon tällön, siitä asti kun on hampaat ollu suussa ja suolasta saanu syödä. Ton ikäsenä tykkäs ihan kauheesti nakeista, pari annoin kerrallaan syyä.

Kyllä meilläkin 1,5 vuotias vetelee nakkia ihan onnessaan. Ehkä kerran viikossa - kahdessa viikossa saa nakkeja, joko nakkisopassa tai sitten sellaisenaan. Olen antanut pari nakkia kerrallaan, vaikka nappula mahdollisesti söisi niitä ainakin 10. En ole edes ajatellut, että niistä olisi mitään haittaa. Piltillähän on sellaisia valmissoseitakin, missä on nakkia. (Nakkia ja muusia, nauravat nakit + risottoa.) Voi kyllä olla, että niissä on nitriitittömiä nakkeja.

Maalaisjärjellä. Muistaakseni neuvolasta kuulin joskus että yksi nakkiateria viikossa. Sen olen yrittänyt pitää. Lapset syö n.2-4 nakkia/lapsi. Ostan joskus nitriitittömiä Miina ja Manu-nakkeja, useinmiten tavallisia. Ei mekään olla kuoltu, vaikka nakkeja ollaan pienenä syöty!

Ok. No meillä syödään nakkeja/makkaraa noin kerran kuukaudessa, isommille oon antanu 4-5nakkia jos on kyse näistä tavisnakeista, nitriititöntä saa syödä niin paljon kun huvittaa. Annoin taaperolle äsken toisenkin nakin, mussuttaa sitä ihan onnesta soikeana :D

En oikeesti tajua miksi te annatte lasten syödä ihan mitä vaan potaskaa? Tää nitriitti makkaroissa on todella vanha juttu, muistaakseni suositukset on annettu jo 80-luvulla.

En mä aio lisätä mun lapseni syöpäriskiä yhtään. Se, ettei lapset ole vielä saaneet syöpää ei kerro mitään. Eikäi poista sitä, ettei niitä varmaan yhtään enemmän naurata saada se syöpä 70-vuotiaana.

[QUOTE="vieras";25439181]En oikeesti tajua miksi te annatte lasten syödä ihan mitä vaan potaskaa? Tää nitriitti makkaroissa on todella vanha juttu, muistaakseni suositukset on annettu jo 80-luvulla.

En mä aio lisätä mun lapseni syöpäriskiä yhtään. Se, ettei lapset ole vielä saaneet syöpää ei kerro mitään. Eikäi poista sitä, ettei niitä varmaan yhtään enemmän naurata saada se syöpä 70-vuotiaana.[/QUOTE]

No tuon syöpäriskin takia vältän ostamasta muuta kuin nitriititöntä nakkia. Poikkeuksellisesti oli nyt tarjolla tavallisia. Jo mun äitini sillon 80-luvulla vältti antamasta meille mitään nitriittiä sisältävää ruokaa (mutta mun äiti oliki 80-luvun mittakaavassa jonkinasteinen ituhörhö :D)

Yhteistyössä