Montako sekuntia säästää, kun ajaa päin punaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Eilen oli kyllä törkein ajo punaisia päin pitkään aikaan.. motarin rampit ja risteys, auto seisoi punaisissa valoissa.
Minä siihen pysähtelin sen perään, kun tämä maasturin kuski painoi kaasua päin punaisia juuri kun motarilta oli tulossa auto vihreisiin. Mitäpä tämä motarilta tullut, painoi jarrut pohjaan ettei osu maasturiin.
Tästä n. 5 sekuntia ja vaihtui vihreät.

Mihinpä tässä kiire valmiissa maailmassa, minä kun olen aina luullut että liikennevalojen noudattaminen koskee kaikkia :D

Aivan matemaattisesti se riippuu ajonopeudesta. Mitä lujempaa ajaa, sen pienempi todennäköisyys on myös törmätä vihreillä tuleviin. Ja kahdeksankympin talvinopeusrajoitukset tarkoittavat, että vietän vuodessa ylimääräisen viikon autossani tien päällä.

Pääsääntöisesti kyllä ovat. Etenkin citymaasturi-kuskit. Ymmärrän hyvin, että pitää hommata vähän isompi auto ympärille, kun havaintokyky ja ajotaidot ovat niin surkeat, että onnettomuuden todennäköisyys on varsin suuri.

Kaupunkimaasturihan on kaikista paras kulkuneuvo mitä on olemassa. Siihen mahtuvat tavarat, ihmiset, nelivetoisena sillä pääsee joka paikkaan ja kahden litran diesel-mottorilla varustettuna sen kulutus on erittäin kohtuullinen.

Yhteistyössä