Moraalinen (ko ) ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Jos on hakemassa työpaikkaa johon valitulta vaaditaan lääkärintodistus ja hakuaikana on ilmaantunut oireita jotka saattavat olla reumaa niin odottaisitko että valinta on tehty ja jos sinut on valittu niin menisit lääkäriin valittamaan vasta saatuasi lääkärintodistuksen jossa puhtaat paperit? :/

Olettaen että mahdollinen reuma saattaisi olla työnantajan mielestä este tehdä työtä vaikka se nykyisillä oireilla ei olisikaan, tai ainakaan vaikuttaisi olevan este... :/

No niin kauan kun mitään ei ole ilmentynyt, niin niin kauan olet terve.

EDIT. Et voi siis sanoa, joo luulen, että mulla on reuma, koska eihän sulla ole mitään viitettä siihen paitsi oireita ja ymmärtääkseni kukaan normi ihminen ei pysty diagnosoimaan itselleen varmaksi tautia.

Eli itse en puhuisi omista epäilyksistäni. Muuten olisin voinu näyttää vaikka kuinka sairaalle jossain vaiheessa, kun pelkäsin kaikenmaailman sydäntauteja, vaikka ihan tavallinen anemia oli vaan kyseessä...

No koeajalla joudut työhöntulotarkastukseen ja siellä ei lain mukaan saa valehdella. Eli ihan sama kerrotko ja ei kai se työnantaja sitä kysele. Reumaa sairastava voi oikealla lääkityksellä tehdä monia töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti yritys on joku pienempi pulju, joten yrittäjä joutuu maksumieheksi ja parhaassa tapauksessa vaikeuksiin. Suomi nousuun, hei.

Ootpas sie positiivinen. Kyseessä ei ole pieni yritys. Joka tapauksessa siinä on neljän kuukauden koe aika. Ja tuskin tulisin valituksi muutenkaan.

Yhteistyössä