Morjensta, antaisitteko nimiapuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
En keksi tulokkaalle nimeä ja aina on ollut nimi valmiina kun lapsi on syntynyt.
Jotain A-alkuista olen tapaillut mutta sekään ei ole mikään pakko.
Lapsi on kymmenes ja sisarusten nimet alkaa kirjaimilla H, N, L, M, J, Y, ja A ja ei mitään logiikkaa nimissä, on annettu sellanen mikä vaan kuulostaa hyvältä.

Toiveena ois sellanen nimi joka taipuu kansainvälisesti mutta sopii suomalaiseen suuhun ja suomalaiseen sukunimeen. Nimessä saisi olla pehmeyttä mutta myös poweria. Ja mielellään annettais kolme etunimeä joista keskimmäinen olisi lyhyt ja viimeinen vähän pidempi. Ensimmäinen nimikin saisi olla vaikka vähän pidempi.
Edellinen lapsi on Antonio Jari August.
Emme ole varmoja tulokkaan sukupuolesta, mutta tytön nimi on valittuna, nyt puuttuu se pojan nimi.

Suvussa olevista nimistä voitaisiin nimen yhdistelmiin käyttää seuraavia nimiä: Jari, Eino , Matti ja Teijo mutta ei pakosta yhtäkään näistä. Pojan nimessä käytän tällä hetkellä logiikkaa "pitää olla pehmeän nallekarhumainen mutta sopia silti vaikka mafiapäällikölle"
Ja vierasperäiset nimetkin käyvät hyvin, niitä on muillakin lapsilla. Etenkin venäläiset nimet käy hyvin koska miehen puolen suku on venäläisiä.

Ai niin, ja kertokaa mitä mieltä nimestä Alejandro B) Mä jo sitä tarjottelin edellisellekin jossain välissä, se sopis meidän sukunimeen mutta onko se nykysin vähän blääh kun ne meni tekemään sen tyhmän kappaleen tosta nimestä missä ei oo ees kunnon sanoja??
( ja tää nimi juontaa jo sieltä että mä pentuna rakstuin Zorroon ja siellähän toi nimi löytyy) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaako niitä kakaroita vääntää niin paljon jos ei edes itse keksi nimiä niille?

No tuskin lapsi ilman nimeä jää kuitenkaan. Ja mä kyllä tykkään kuunnella muidenkin mielipiteitä, etenkin kun nykysin tää aika on niin kaukana entisajan perinteistä ja mennään koko ajan kohti kansainvälisyyttä.
Jamun mielestä on ihan hienoa olla kanssakäymisissä ihmisten kanssa, vaikka netissä, kun kerran tällanenkin hienous on saatu.
=)

Amos Eino Nikanor

Amos on suosikkinimeni mutta nimen merkitys vähän hiertää. Edellisestä meinasi jo tulla Amos, mutta tuo nimi tarkoittaa "vaikeasti hallittava" :D Tosin on kyllä edellinen luonteeltaankin kovapää joten olis sopinut.

Amos Eino Andreas on ollut listanimenä joten lähelle liippaa.

Miten mua aina hiertääkin ne nimien merkitykset.

Alfred(o )
Adrian(o)
Attila
Amadeus
Aaron
Achillles
Adam
Alarik
Alvin
Alfons(o)

Amadeus on ollut kanssa suosikkilistalla. Mutta onko se liian outo vielä täällä Suomessa???
Tosin enhän mä tietty tiedä miten pitkään tässä edes Suomessa ollaan. B)

Yhteistyössä