Morsiusliikkeen myyjä vastaa, haluatko kysyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käykö teillä asiakkaita joilla ei ole edes aikomuksena ostaa pukua eivätkä edes ole menossa naimisiin mutta haluavat vain sovittaa pukua. Eli valehtelevat teille olevansa tulevia morsiammia. Huomaatteko te sen?

Itse tein kerran niin.....:whistle:

[QUOTE="Vieras";24162985]En ole ap, mutta minun puolestani saat suihkutella vaikka läpiyön, vaikkakin olisit yläkerran naapurini.[/QUOTE]

Täytyy tarvittaessa tulostaa viesti talteen ja näyttää jos joku tulee valittamaan. :)

Onneksi alakerran asuintila/liiketila huoneisto on myytävänä, eli ei siellä pitäisi olla ketään.

Asiakkaita on laidasta laitaan. Osa on ihanan avoimia ja huumorintajuisia, joiden kanssa on helppo päästä samalle aaltopituudelle. Sovituksen lopussa tuntuu kuin oltaisiin vanhoja tuttuja :) Vähän kuin olisi kaverilleen auttanut etsimään unelmien pukua. Aina ei tarvitse tietää mitä haluaa, pääasia on että saa suunsa ylipäätään auki. Ärsyttävimpiin kuuluu nämä joilla ei ole mistää mitään mielipidettä. "Niin joo.." "Ihan joo, emmä tiiä..". Sanon aina että saa myös sanoa hyi yök, jos ei miellytä. En mä siitä suutu, päinvastoin. Se helpottaa mun työtäni.

Erikoisin asiakas oli ehkä morsian, joka ei juuri puhunut alkutervehdysten jälkeen. Hänellä oli sulho mukana, joka valitsi morsiamelle kaikki sovitettavat puvut. Kyselin morsiamelta puvun ollessa päällä hänen mielipidettään, eikä morsian osannut sanoa juuta tai jaata. Mies taas kommentoi kovaan ääneen kuinka pitäisi olla enemmän A-linjaista tms. Teki lopulta mieli kysyä kummalle puku on tulossa :D Vittumaisimmat asiakkaat taas ovat näitä prinsessoja, jotka kohtelevat myyjiä kuin koiria. Kyseenalaistavat kaiken mitä sanot, jos edes suvaitsevat kuunnella. Tykkäävät käskyttää, ja olen törmännyt myös sormien napsutteluun; "hei myyjä, tuu tänne"-meiningillä. Suihkutellaan hajuvesiä ja hiuslakkoja. Voi huoh..

Ihan hirveästi en kiinnitä huomiota asiakkaiden alusvaatteisiin :D Joskus olen meinannut kommentoida et hei, mulla on samanlaiset rintsikat, mutta onneksi olen osannut sulkea suuni ajoissa :D

Halvin puku on normaalihintaisena ollut n. 900€, kallein n .1600€.

En valehtele asiakkaille, miksi tekisin niin? Jos puku ei istu, kerron mitä asialle voidaan tehdä. Makuja on monenlaisia, en itsekään pidä kaikista puvuistamme, mutta asiakkaat saattavat pitää. Pääasia että asiakas on tyytyväinen valintaansa :)

Ja kyllä, kun morsian ja kolme (joskus useampikin) kaaso tunkee samaan koppiin, se vituttaa. Ja varsinkin kun kaikilla kaasoilla on kamerat mukana.. Silloin vaan hymy naamalle ja kehoitus istua kopin ulkopuolelle odottamaan. Joskus tämä pitää toistaa pariinkin otteeseen :D

Usein erotamme morsiamet ja ei-morsiamet. Kuitenkaan kun emme voi olla täysin varmoja, palvelemme kaikkia samalla lailla. Hääpuvun sovitus ennen kosintaa tuottaa kuitenkin huonoa onnea, ja vie paljon meidän aikaamme oikeilta morsiamilta, joten..

Sovitukseen kannattaa varata aika. En ole varma muista liikkeistä, mutta meillä pääsee aina katsomaan pukuja, vaikka olisi kuinka täyttä. Tällöin ei kuitenkaan ole takuita, että pääset myös kokeilemaan niitä. Ehdotukseni on, että jos menet ilman aikaa liikkeeseen, pyydät paperia ja kynän ja kirjoitat ylös mieleiset puvut. Aikaa varatessasi voit ilmoittaa katsomasi puvut ja pyytää nostamaan ne tuloasi varten valmiiksi, jää sinullekin enemmän aikaa itse sovitukseen :)

Käykö koskaan sillä tavoin, että morsian ja sulhanen tulevat sovittamaan pukua pahoissa riidoissa ja ajattelet heti, että avioliitto jää lyhytikäiseksi? Miltä sellainen tilanne tuntuu asiakaspalvelijasta?

Miten suhtaudut hääpukeutumisen perinteisiin? Jos yhdessä kymmenen vuotta asunut pari, jolla on useampia yhteisiä lapsia, aikoisi liittää hääpukuunsa pitkän valkoisen hunnun, yritätkö saada heidät muuttamaan mieltään?

[QUOTE="Myyjä";24163147]Viestistäsi on aikaa jo n. 20 min, kohta voit mennä pesemään :)[/QUOTE]

Kävin jo. Olen varmaan naapureiden kauhu, mutta pistin jo uuden värinpoiston päähän. Ja ne "suihkuttelut" jossa huuhdon pois värinpoistoaineen, kestävät max 3min. Jos tällä neljännelläkään poistolla ei saa blondiksi, niin tämä likka menee huomenna huvipäässä töihin :)

[QUOTE="joku";24163183]Käykö koskaan sillä tavoin, että morsian ja sulhanen tulevat sovittamaan pukua pahoissa riidoissa ja ajattelet heti, että avioliitto jää lyhytikäiseksi? Miltä sellainen tilanne tuntuu asiakaspalvelijasta?[/QUOTE]

Mulle ei onneksi ole käynyt tuollaista tilannetta. Joskus morsiamet "vitsailevat(?)" seuraavista häistään jo, ja välillä niitä juttuja kuunnellessa herää kysymys onko kyseessä enää vitsi. Myös jos morsian kovasti mollaa sulhoaan, tai naureskelee kaasojen kanssa, ei kyllä tunnu kovin mukavalta. Tekisi mieli kysyä, mutta eipä asia mulle kuulu.

Useimmiten on vaan hyväntahtoista naljailua, "näytät muuten ihan Tuksulta tuossa puvussa"-osastoa :D

[QUOTE="joku";24163189]Miten suhtaudut hääpukeutumisen perinteisiin? Jos yhdessä kymmenen vuotta asunut pari, jolla on useampia yhteisiä lapsia, aikoisi liittää hääpukuunsa pitkän valkoisen hunnun, yritätkö saada heidät muuttamaan mieltään?[/QUOTE]

Jokainen tyylillään. Mä en ole siellä arvostelemassa vaan auttamassa :) Jos useamman lapsen äiti 10 vuoden avoliiton jälkeen haluaa hunnun, esittelen erilaisia malleja mielelläni.

Tämäkin riippuu morsiamesta, eräs morsian oli maha pystyssä melko viimeisillään, ja yhdessä nauroimme että on varmaan turha esittää neitseellistä morsianta enää siinä vaiheessa :D

Yhteistyössä