MRSA ja TRPA potilaiden hoito raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli tuollainen kysymys on tullut mieleen nyt kun on raskaana vihdoin. Eli itse työskentelen hoitoalalla kotihoidon piirissä ja joudun hoitamaan asiakkaita joilla on MRSA tai TRPA. Onko kyseisistä bakteereista haittaa sikiölle? Tietenkin pitää huolehtia käsi hygieniasta, mutta meillä kotihoidossa kun ei mitään suoja maskeja marsu potilaiden kaa käytetä :/
Eli te jotka ootte törmänny raskaus aikana hoitamaan MRSA tai TRPA potilaita, niin miten on toimittu? Ihan normaalistikko vai onko teidät siirretty hoitaa muita potilaita kun olette olleet raskaana?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta oikeesti se mietityttää itteeni..

En varsinaisesti tiedä kuinka potilaita hoidetaan mutta itse olen myös työskennellyt ko osastolla v 03-05.Ilmoitin asiasta jo ajoissa neuvolaan ja nyt ensi viikolla otetaan testit.Halusin varmistua etten kanna tautia ja näin mahdollisesti tartuta muita synnyttämässä olevia naisia ja vastasyntyneitä vauvoja.

Olen itse tiukennetussa kosketuseristyksessä töissä ja meille on sanottu, ettei raskaana oleva saa hoitaa näitä bakteereja.. Siis en vielä itse ole valitettavasti raskaana.. Enkä onneksi ole tullut tämän vuoden aikana, jolloin olen työskennellyt kyseisessä yksikössä..

Yhteistyössä