V
vierailija
Vieras
Olen alkanut epäillä sairastaneeni jo vuosikausia ms tautia ja nyt olen saanut neurologille ajan, mutta ensin on enmg ja neurologi varmaan lomien vuoksi vasta elokuun lopulla. Oma epäilyni on siis ms. Yksi siihen viittaava oire on toisen silmäni näön heikkeneminen vuosien aikana niin ettei enää näe kunnolla ja ei voi korjata laseilla +kipu silmän takana aluksi lujaa kauan ja nyt silloin tällöin kipua. Nyt tullut toiseen silmäänkin jotain epäselvyyttä. Vuosien aikana lisääntynyt voimattomuus jaloissa ensin silloin tällöin ja nyt taitaa olla koko ajan enemmän tai vähemmän ja vuoden aikana mukaan tullut kipu. Yli 6v sitten oli jo etten jaksanut ajoittain kävellä töissä toiseen kerrokseen pysähtelemättä monta kertaa rappusissa vaan piti käyttää hissiä. Välillä jaksan kävellä paljon, mutta välillä 1km on tuskaa ja pitää pysähtyä kun ei jalat jaksa. Tähän kevääseen asti unohdin itsediagnosoinnin, mutta nyt tämä meni pahemmaksi. Nyt sitten kosketus tuntuu pahalle(ei koske, mutta inhottavaa) koko keholla ja vasen käsi ja jalka olleet jo yli kuukauden puutuneet(niistä se laaja enmg tulossa), ja vasemmassa jalassa neuropaattisia kipuja eli mm. sähköiskuja ja jalka tuntui märälle vaikkei ollut. Sairaan väsynytkin olen ajoittain ja varsinkin jonkun pienen kävelyn tai kaupassa käynnin jälkeen. Saatan joka rasituksen jälkeen nukkua päiväunet(jopa tunteja kerralla) eli jopa kolmet päiväunet päivällä ja illalla taas unille. Masennuskin voisi kai tehdä tuota(en liene masentunut), mutta kun tuota väsymystä ei ole jos olen vaikka sisällä kotona koko päivän tekemättä mitään ja tulee kausittain(luulin ensin, että joku tulehdus veisi voimat).
Tuo normaaliako helteellä(tai lähellä sitä) kysymys tuli siitä, että onko normaalia jos menee parvekkeelle(avoin) nukkumaan ja herää tunnin tai parin kuluttua ja ei pääse siitä ylös kun on niin kuuma. Lopulta hyvin vaivoin sain käännettyä itseni pikku hiljaa kyljelleen ja siitä pikku hiljaa työntäen istumaan, mutta ei voimia nousta. Pyysin vettä tuomaan siihen ja hyvä että jaksoin juoda sen. Aikani siinä istuttua jaksoin lähteä sisälle viileään.
Harmittaa kun kesän vuoksi tutkimukset menee myöhään, mutta minulla on pakko asioita jotka on hoidettava tänä kesänä ja pääasiassa joudun olemaan muualla kuin kotona.
Tuo normaaliako helteellä(tai lähellä sitä) kysymys tuli siitä, että onko normaalia jos menee parvekkeelle(avoin) nukkumaan ja herää tunnin tai parin kuluttua ja ei pääse siitä ylös kun on niin kuuma. Lopulta hyvin vaivoin sain käännettyä itseni pikku hiljaa kyljelleen ja siitä pikku hiljaa työntäen istumaan, mutta ei voimia nousta. Pyysin vettä tuomaan siihen ja hyvä että jaksoin juoda sen. Aikani siinä istuttua jaksoin lähteä sisälle viileään.
Harmittaa kun kesän vuoksi tutkimukset menee myöhään, mutta minulla on pakko asioita jotka on hoidettava tänä kesänä ja pääasiassa joudun olemaan muualla kuin kotona.