ms vai aivokasvain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PaniC
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PaniC

Vieras
Olen 20 vuotta täyttävä nainen ja kärsinyt oireistä joulukuusta alkaen. Ensiksi tuli toispuoleista päänsärkyä/puutumista,helmikuussa aloin huomaamaan vasemman jalan heikkoutta. KAIKKI oireeni mitä minulla on, ovat vasemmalla puolella. Oireinani ovat:

* Vasemman silmän heikompi näkö (olin silmälääkärissä,jossa se laitettii
piilokarsastuksen piikkiin)
* Vasemman jalan heikkous ja särky (myös lepotilassa)
*Vasemman pikkusormen tärinä ajoittain
*Vasemman puolen naaman/ pään puutuminen. Ei niinkään päänsärkyä vaan puutuminen.

Oireet ovat siitä jännät,että ne saattavat olla pois kuukaudenkin ja sitten ne palaavat. Oireet eivät aina ole samaan aikaan,vaan joskus voi olla pelkkä pään puutuminen. Silloin tuntuu kuin päässä olisi jotain ylimääräistä ja vasen puoli päästä räjähtää pian tai sieltä katkeaa jokin suoni.

Lääkärillä ollaan ravattu ja neurologille on aika mutta se on vasta joskus ensi lokakuussa :(

Olisi kiva jos joku osaisi jotain sanoa. Jos jollain vaikka olisi jompi kumpi näistä ollut,ms tai kasvain? Mulle on monesti sanottu että niskat jumissa ym mutta en usko että se tämmösiä oireita ihan tekee !

No siis mulla ollut tota pään/naaman puutumista/toisen puolen puutumista, raajan voimattomuutta jne. Niskat ja selkä jumissa. Enpä osannu ajatellakkaan et olis jotain vakavampaa...

Alkuperäinen kirjoittaja PaniC:
Olen 20 vuotta täyttävä nainen ja kärsinyt oireistä joulukuusta alkaen. Ensiksi tuli toispuoleista päänsärkyä/puutumista,helmikuussa aloin huomaamaan vasemman jalan heikkoutta. KAIKKI oireeni mitä minulla on, ovat vasemmalla puolella. Oireinani ovat:

*Vasemman puolen naaman/ pään puutuminen. Ei niinkään päänsärkyä vaan puutuminen.

Oireet ovat siitä jännät,että ne saattavat olla pois kuukaudenkin ja sitten ne palaavat. Oireet eivät aina ole samaan aikaan,vaan joskus voi olla pelkkä pään puutuminen. Silloin tuntuu kuin päässä olisi jotain ylimääräistä ja vasen puoli päästä räjähtää pian tai sieltä katkeaa jokin suoni.

Lääkärillä ollaan ravattu ja neurologille on aika mutta se on vasta joskus ensi lokakuussa :(

Olisi kiva jos joku osaisi jotain sanoa. Jos jollain vaikka olisi jompi kumpi näistä ollut,ms tai kasvain? Mulle on monesti sanottu että niskat jumissa ym mutta en usko että se tämmösiä oireita ihan tekee !

Siis täh?? Lokakuussa pääset vasta neurolle?
Nyt tyttö seuraavan kerran kun esim. pää/kasvot puutuu, ei muuta kun piipaa-autolla sairaalaan, ja pois et lähde ennen kuin KAIKKI on tutkittu!
Sulle kuuluisi varmasti tehdä päänkuvaus . Onko sulle tehty neurologisia perustestejä? Miltä ne vaikutti? Oletko lääkityksellä?

Siis täh?? Lokakuussa pääset vasta neurolle?
Nyt tyttö seuraavan kerran kun esim. pää/kasvot puutuu, ei muuta kun piipaa-autolla sairaalaan, ja pois et lähde ennen kuin KAIKKI on tutkittu!
Sulle kuuluisi varmasti tehdä päänkuvaus . Onko sulle tehty neurologisia perustestejä? Miltä ne vaikutti? Oletko lääkityksellä?

olet noin nuori ja tuollaiset oireet ja lääkärille lokakuussa, kuulostaa aika hurjalta. seuraavat oireet kun tulevat mene suoraan ensiapuun ja vaadi asian kiireellisempää hoitoa, tai pystyisitkö menemään yksityiselle tutkittavaksi?

saattaa olla myös migreeniä, hyvä jokatapauksessa että olet saanut neurologille ajan. Minulla migreeni jonka oireina vasemman jalan puutuminen ja heikkous, vasemman käden tunnottomuus ja voimattomuus sekä vasemman puolen pään järkyttävä kipu!
Mutta sitten voi olla jopa kuukausi etei ole oireita, aivokasvaimesta johtuvat paineoireet tuskin häviävät välillä?

Juu täällä on semmoiset jonot neurolle....ja yksityiselle turha kuvitella menevänsäkkää näillä opiskelijarahoilla,aivan sairasta hintaa ne siellä pyytää... En ole ikimaailmassa kuullut että migreeni aiheuttaisi jalkaan jotain heikkoutta?? Ja miksi mulla joskus tulis päänpuutumista ja joskus jalan voimattomuutta,eikö migreenissä tulis ne molemmat samaa aikaa? Ja ei migreeni voi kestää montaa päivää putkeen. Oliskin vaan migreenistä kyse :(

Ja nimimerkki "niin..." Etkö misää oo käyny,ei tommoinen toispuoleinen heikkous ole normaalia :o

Ja ei mulla mitää testejä vielä oikee ole otettu eikä päätä kuvattu vaikka kyllä ehdottomasti sitten neurolla vaadin että pää kuvataan!!!

Juu täällä on semmoiset jonot neurolle....ja yksityiselle turha kuvitella menevänsäkkää näillä opiskelijarahoilla,aivan sairasta hintaa ne siellä pyytää... En ole ikimaailmassa kuullut että migreeni aiheuttaisi jalkaan jotain heikkoutta?? Ja miksi mulla joskus tulis päänpuutumista ja joskus jalan voimattomuutta,eikö migreenissä tulis ne molemmat samaa aikaa? Ja ei migreeni voi kestää montaa päivää putkeen. Oliskin vaan migreenistä kyse :(

Ja nimimerkki "niin..." Etkö misää oo käyny,ei tommoinen toispuoleinen heikkous ole normaalia :o

Ja ei mulla mitää testejä vielä oikee ole otettu eikä päätä kuvattu vaikka kyllä ehdottomasti sitten neurolla vaadin että pää kuvataan!!!

Kyllä tuo minun kokemukseni mukaan voi olla lihasperäistäkin. Itsellä oikea käsi ja jalka joskus aivan puutunueet ja tönköt. Pää kuvattu useampi kerta, siellä ei poikkeavaa ja naprapaatilla käynti auttaa oireisiin. Niskasta asti jumia alaselkään asti oikealla ja jokin neuraalikudos kireänä kädessä kuulemma... Niin ja mut neurologi passitti oikean silmän karsastuksen vuoksi silmälääkärille myös, oli piilokarsastusta josta maininta silmäpolin teksteissä jo 80-luvulla...

Minä sanoisin edellenkin että niskat; veri ei kierrä kunnolla päässä ja hermot jumissa.Niskat/hartiat eivät ole välttämättä kipeät mutta aiheuttavat juuri tuommoisia oireita. Tai sitten se migreeni...

semmoinen vielä on pistäny mietityttää,että aina nykyään kun juon kahvia niin tuo vasen puoli päästä alkaa vielä enemmän puutua ja siellä tuntuu olevan painetta...:/

Mulla oli sama juttu, joskus lähti toinen käsi ihan lötköksi kokonaan. Lääkäri totesi että kyseessä on vain ihon pinnalle oleva hermohäiriö tai joku vastaava... En muista tarkkaa sanamuotoa. Välillä puutumista on mutta ei enää ole ollut ihan lötköksi menemistä. Mulle sanottiin että jos toimintakyky on tallella niin se ei ole vakavaa, mutta jos menee niin puutuneeksi ettei kasvojen liikkeet enää toimi eikä käsi toimi niin sitten lujaa piipaa-autolla sairaalaan.

Ja mulla on on reilu kymmenen vuotta aivan samoja oireita, tutkittu on kaikki ja mitään ei löytyny. Mulla ainakin kaikki johtuu paniikkihäiriöstä, ahdistuksesta ja hyperventilaatiosta. Tottakai sut täytyy tutkia, mutta tällä yritän vähän lohduttaa että muitakin vaihtoehtoja on. Mäkin olin aivan varma että jompi kumpi tms. vakava löytyy, mutta onneks ei löytyny.

Hierojalle, itsellä menee selkä,hartiat jumiin niin alkaa lähteä puolesta päästä tunto ja kädet puutuu helposti jne. Hierojalla kävin pari kertaa niin alkoi helpottaa, jumittumisen paluun huomaan kun taas alkaa puuduttaa... neurolla olen käynyt.
Sulla kerta on aika neurolle jne. niin nyt kokeilet hierontaa..

Oon mä siis käynyt lääkärillä asian takia, joka totes niskojen ja selän olevan ihan jumissa ja sain fysikaaliseen lähetteen. En tiedä kuvasinko asiaa ihan oikein, toinen puoli ei siis ole heikompi kuin toinen, vaan ajoittain hiukan "voimaton", esim. käsi ja liittyy kiinteästi tuohon puutumiseen. Omat oireeni ovat helpottaneet lääkärikäynnin jälkeen. Toivottavasti sinäkin saat apua/diagnoosin vaivaasi!!

Eli onko tehty neurologisia tutkimuksia?
Ja hyvinkin voi päänsärky/migreeni kestää päiviä.
Nimim. Hortonin neuralgiaa sairastava, 6viikkoa helvettiä takana ja vaan jatkuu

jos olisi niskat/selkä jumissa niin miksi oireet välillä häviäisivät kun ei niitä kerran ole hoidettu ? Kävisin hierojalla joka päivä jos olisi varaa

Niin ne mullakin tekee, sitten on joku asento tms niin johan alkaa puuduttaa,sit taas katoaa, ja taas palaa, kunnes menen hierojalle.
N.joka toinen vk munkin pitäisi käydä, nyt vaan taas useita viikkoja kulunut...ja jos sulla paniikkihäiriö niin ne pahenee vaan kun mietit..

Alkuperäinen kirjoittaja stressi:
Ja mulla on on reilu kymmenen vuotta aivan samoja oireita, tutkittu on kaikki ja mitään ei löytyny. Mulla ainakin kaikki johtuu paniikkihäiriöstä, ahdistuksesta ja hyperventilaatiosta. Tottakai sut täytyy tutkia, mutta tällä yritän vähän lohduttaa että muitakin vaihtoehtoja on. Mäkin olin aivan varma että jompi kumpi tms. vakava löytyy, mutta onneks ei löytyny.

Mullakin on muuten hillitön stressi ollut, paniikkihäiriö ja kait siis tuo ahdistuneisuussysteemikin... En tiennytkään, että nekin voivat oireilla näin..

Yhteistyössä