Mua ahdistaa :( Mulla on ihan kamala kesätyö, mutta pakko siellä on käydä, että saa rahaa jostain.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aloitin viikko sitten ja siellä oletetaan, että heti pitäis osata. Pistettiin suoraan vaan töiden ääreen "kysy jos on jotain" ja sit mut jätettiin yksin. Olin aivan pyörällä päästäni, puhelin soi koko ajan enkä osannut mitään vastata asiaikkaille vaan jouduin koko ajan loikkimaan muualla kysymässä neuvoa. Tosi äreitä sit oltiin ku jatkuvasti kyselin. No, en vieläkään tosiaan osaa kunnolla ja nyt on sit heitelty iltavuoroa ja viikonloppua yms mulle, mistä ei ollut mitään puhetta kun aloitin tuolla. Ja illalla olen siis ihan ypöyksin koko paikassa ja viikonloppuna "päivystämässä". Ahdistavissa tunnelmissa on mennyt viikonloppu. Ihana ilma, mutta mä vaan odotan kauhulla maanantaita :(

Mutta pakko olla töissä kyllä. Opiskelut loppui (aikuislukio saatu päätökseen) tältä erää ja tässä on kuitenkin lapsikin (4v joten ei saa hoitotukia enää jos jäis kotiin) elätettävänä.

Voi ahistus :( Toivotaan et parin viikon päästä jo helpottais.
Se vaan ku ei nykyään voi mitään perehdytystä antaa.

Otahan esimiehen kanssa puheeksi, että toivoisit perehdytystä työhösi. Kerro, että olet aivan ulalla hommista... Voi työ alkaa tuntua mielekkäämmältä kun tietää mitä tekee.

tuo on ihan tyhmää, meilläkin pomo "säästää" ja kesätyttö aloittaa samana päivänä kun eka työntekijä aloittaa loman, arvaa, kerkeekö kukaan perehdyttää? Mut kun ei mene pomon kaaliin, hänen mielestään työt on kai niin simppeleitä, et kuka vaan kadulta voi tulla tekeen. Ymmärrän kyllä ahdistuksesi.

Kaikki sympatiat puolellasi. Itse olen pariin otteeseen ollut vastaavanlaisessa tilanteessa mm. työharjoittelussa ja kesätöissä. Ahdisti ihan kamalasti, kun mitään ei kunnolla opetettu ja tuntui ettei juuri kyselläkään saisi. Otin lopulta sen asenteen, että jos ovat mut laittaneet töihin näin kehnolla perehdytyksellä niin minä teen ainoastaan parhaani, käytän maalaisjärkeä ja sen pitää sitten riittää. Mitään isoja paineita ei kannata itselleen kasata, työ kuitenkin loppujen lopuksi opettaa ja nämäkin kauhupaikat ovat olleet tavallaan opettavaisia. Tsemppiä ja toivottavasti työt alkaa sujua. Koko kesää ei kannata pilata murehtimalla. Se riittää että teet tosiaan parhaasi.

[QUOTE="Minnie";26346509]Otahan esimiehen kanssa puheeksi, että toivoisit perehdytystä työhösi. Kerro, että olet aivan ulalla hommista... Voi työ alkaa tuntua mielekkäämmältä kun tietää mitä tekee.[/QUOTE]

Esimieheni juuri oli sitä mieltä että "työ tekijäänsä opettaa ja kysy sit jos tulee jotain".... :(

[QUOTE="vieras";26346577]Esimieheni juuri oli sitä mieltä että "työ tekijäänsä opettaa ja kysy sit jos tulee jotain".... :([/QUOTE]

Sitten menet kysymään asioita koko ajan siltä pomolta.

[QUOTE="vieras";26346577]Esimieheni juuri oli sitä mieltä että "työ tekijäänsä opettaa ja kysy sit jos tulee jotain".... :([/QUOTE]

Mitäpä siitä sitten sen kummempia paineita kasailemaan. Teet parhaasi ja se riittäköön kun mitään perehdytystä ei ole ollut. Ja jos tulee moka, voit sanoa sille esimiehellesi että työ tekijäänsä opettaa, eikös niin!

Nykypäivän työpaikkoihin on todella ahdistavaa mennä. Tulokkaan pitäisi osata kaikki, perehdytys on minimissä jos ollenkaan. Jätetään yksin suorilta. Kyräillään ja ollaan ilkeitä. Mitä naisvaltaisempi ala, sitä pahempi.

Sinne missä mä oon töissä, otetaan joka kesä monta kesätyöntekijää. No, viime vuonna kävi niin että niiden työhön ottamisen kanssa ei suinkaan hätäilty vaikka vakkareiden kesälomat lähestyi uhkaavasti, lopulta oli 7 kesätyöntekijää (kolmekin samalle päivälle ja 2 kouluttajaa. Lopputulos on se että kaikki koulutti vähän kaikkia, eli jokaisella oma tyyli (lue:työmotivaatio) ja keskellä kesän kiireisintä sesonkia meillä juoksee harjoittelijoita pää kolmantena jalkana ympäri puljua, kukaan ei tiedä mistään mitään, asiakkaat näreissään ja ne vuoron kaks vakkaria tekee töitä kuuden edestä. Lisäksi kesätyöläiset tekee hommat kuka mitenkin, ja jälkiä saa olla korjaamassa ja oikeita toimintatapoja neuvomassa.
Kun ei pomo raaskinut palkata enempää kouluttajia kun kaikessa pitää säästää! :mad:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä