Mua alkaa kaduttaa kouluun hakeminen......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmämink
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmämink

Vieras
Nyt viimeaikoina on alkanu tuntua että ei se sittenkään taida olla mun ala, tuo ravintola-ala....Kaikille oon jo hehkuttanu et oon hakenu tuohon kouluun, ja jos mä nyt perun niin oon ihan luuseri.
Kökkö. En mä kehtais ihan väkipakolla sinne kouluun mennä, jos nyt pääsen.

No odota ensin että pääsetkö. jos pääset, nii kannattaako sanoa ettei haluakaan enneko on edes koittanut. Menet sinne ja jos ei kuista nii sanot ettei se ollutkaa sun ala.

Minä en kyllä menisi opiskelemaan jos kyseinen ala ei kiinnostaisi. Tähän asti minun koulu taustastani ei ole ollut mitään hyötyä missään elämäni vaiheessa. :/
Nyt minua kiinnostaisi (ja on jo pidempään kiinnostanut) pieneläinhoitajankoulutus oppisopimuksella. Se olisi sellainen ammatti josta varmasti tykkäisin vaikka palkkaus on huono.

Mä en haluais TAAS jättää koulua kesken, olen sen nuorempana tehnyt kahdesti. Tulis vaan ihan luuserifiilis sanoa ihmisille että jätin kesken. Paska, emmätiiä.... :/

Älä turhaan hukkaa aikaa, jos et alalle oikeasti halua. Älä ajattele tällaisissa asioissa toisten mielipiteitä. Loppujen lopuksi nämä muut ovat eniten kiinnostuneita omasta ja aika vähän sinun elämästäsi, eikä ratkaisusi joka tapauksessa vaikuta heihin millään tavalla. Sinuun se sen sijaan vaikuttaa sitäkin enemmän. Ole rohkea!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en haluais TAAS jättää koulua kesken, olen sen nuorempana tehnyt kahdesti. Tulis vaan ihan luuserifiilis sanoa ihmisille että jätin kesken. Paska, emmätiiä.... :/

No, eikös tuolla historialla ole jo selvää, että et omaa pitkäjänteisyyttä saattaaksesi asioita loppuun? Eli yhdenlainen luuseri.

Olen samaa mieltä, että koulutus kannattaa hankkia, mutta jos ala on todella väärä, niin sitä vain kiduttaa itseään ensin koulussa ja sitten myöhemmin töissä. Samalla voi viedä opiskelupaikan joltain sellaiselta, joka sen oikeasti haluaisi. Jos taas tilanne on sellainen, että mikään ei tunnu oikein kiinnostavan, niin sitten kannattaa minusta miettiä, mitkä ovat ne tärkeimmät asiat työssä. Sitten voi hakea alalle, jossa nuo tärkeimmät toiveet ainakin toteutuvat. Työ ei varmaan kuitenkaan millään alalla ole pelkästään motivoivaa ja tyydytystä tuovaa. Välillä se on joka paikassa sitä peruspuurtamista kuitenkin.

Yhteistyössä