Mua ällöttää kun kaveri käy 1½v tyttönsä kanssa meillä kylässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sussu

Vieras
Siis muuten ihana kaveri, eikä mitään muuta valittamista, mutta se ällöttää kun se melkein heti ensimmäiseksi riisuu siltä tytöltä vaipat pois ja antaa sen paljaalla pepulla istuskella sohvalla, ajella taaperoautolla, tulla ruokapöytään kangaspäälysteisille tuoleille jne. Joskus aiemmin lapsi pissasi meillä matollekin, mutta nyt voi kuulemma huoletta antaa olla ilman vaippaa kun osaa tehdä potalle silloin kun hänellä ei ole vaippaa. Ja sen takia kuulemma antaa olla ilman vaippaa, kun vaippa päällä ei ymmärrä jos on pissa tulossa. En minä niitä pissavahinkoja niinkään enää "pelkää" mutta mun mielestä on ällöä antaa lapsen pissasella pepulla istuskella joka paikassa. Tykkäisitkö itse, ja mitä tekisit vastaavassa tilanteessa?

Yöök! Mä kyllä sanoisin kaverille, että hygieniasyistä meillä ei istuskella paljaalla pyllyllä muualla kun potalla. Eli pikkarit sitten jalkaan, jos ei vaippaa käytä.

Meillä ei kotiväkikään istu paljaalla pepulla sohvalla yms, joten ei istuisi vieraatkaan. Kai tuollakin lapsella alushousut olemassa on, ei vaippa varmaan ainoa vaihtoehto ole? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yöök! Mä kyllä sanoisin kaverille, että hygieniasyistä meillä ei istuskella paljaalla pyllyllä muualla kun potalla. Eli pikkarit sitten jalkaan, jos ei vaippaa käytä.

Jospa se osaa mennä potalle vain pylly paljaana, eli pikkarit ei käy, vain vaippa tai ei mitään. Mie kyllä käskisin pitää vaipan päällä!

Onko tuo kaverisi ihan viisas?

Ei kai vaipatomuus kylässä (eikä kotonakaan) tarkoita paljaalla pyllyllä oloa.
Pikkarit on keksitty.

Mitä jos ostaisit halvat pikkarit ja ens kerralla tarjoat niitä kaverillesi.

Hällä ei ole pikkuhousuja ollenkaan, käyttävät t-paitaa & housuja jonka alla vaippa. Eli kun se vaippa ja housut otetaan pois, jäljelle jää t-paita. Kuulemma pissaa housuun jos ne housut laitetaan jalkaan, älyää mennä potalle jos ei ole ollenkaan mitään jalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hällä ei ole pikkuhousuja ollenkaan, käyttävät t-paitaa & housuja jonka alla vaippa. Eli kun se vaippa ja housut otetaan pois, jäljelle jää t-paita. Kuulemma pissaa housuun jos ne housut laitetaan jalkaan, älyää mennä potalle jos ei ole ollenkaan mitään jalassa.

No sitten saa harjotella vaipattomuutta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Alkuperäinen kirjoittaja vierask:
Meillä istuu kaikki paljaalla pepulla sohvalla :) mut ei kyllä kylässä sentään :whistle:

Ajatelkaapa tätä, kun seuraavan kerran menette kylään... :laugh: Vaikka ei vieraat paljaita periään hinkkaisikaan huonekaluihin, on isäntäväki sen tehnyt.

Ou nou tarttuukohan niistä joku bagdeeri :o

No ei minua oikeesti haittaa :D

Ehkäpä kaverisi on aloittanut tuon kuivaksi opettelun hiukan liian aikaisin, jos lapsi ei ymmärrä mennä potalle silloin, kun housut on jalassa. Meille ostettiin potta kun tyttö oli vuoden, mutta sitä alettiin käyttämään säännöllisesti vasta kaksivuotiaana. Ja silloin tyttö kyllä ymmärsi mennä potalle, vaikka olikin housut jalassa.

Yhteistyössä