Mua ällötti mun kaveri :( (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
Kun olin tupareissa ja mun kaveri oli sitten tietenkin laittanut kämpän kuntoon ja tilannut uudet huonekalut, ei siinä mitään. Mutta huomasin, että kaikilla seinillä oli kehistetty ainoastaan kaverin hääkuvia, isoina ja vähän pienimpinä versioina. Näytti siltä,että kaikki olisi kehystetty siitä yhdestä kuvasta, näytti ainakin samalta kaikki. Siis melkein joka seinällä. Sitten kävin heidän makkarissa ja kummallakin yöpöydällä oli valokuva, toisella puolella mun kaverin naamakuva ja toisella sen miehen naamavärkki. Jotenkin tuli ällöolo koko hommasta. Jos tajuutte mitä ajan takaa.
Jollainlailla huomasin kaverin itsekkyyden ja omahyväisyyden ja se ällötti mua perheenäitinä. Tottakai hääkuvia saa olla esillä ja omiakin, mutta jotenkin se itsensäihaileminen....

Mitä mieltä muut? Oonko jotenkin kummallinen :)

Mä en jotenki tykkää edes ripustella lapsenkaan kuvia pitkin poikin hyllyjä jne. Tiedän ystäviä jotka niin tekevät. Mulla on tasan kaksi kuvaa... toinen ristiäiskuva kummien kaiverruttamassa kehyksessä sekä vaihdan yhteen kehykseen aina vuosittain päivitetyn ikävuosi tai hoitokuvan.

Onko niillä lapsia? Olisin aika kummissani, jos en näkisi perheellisen ihmisen kämpässä yhtään kuvaa lapsista, mutta kai lapsettomat saa seinilleen laittaa mitä lystää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Onko niillä lapsia? Olisin aika kummissani, jos en näkisi perheellisen ihmisen kämpässä yhtään kuvaa lapsista, mutta kai lapsettomat saa seinilleen laittaa mitä lystää :)

Ei ole lapsia. Tottakai saavat laittaa mitä tykkäävät.
Ehkä mun kaveri järjesti tuparit sen takia, että ihmiset tulisivat katsomaan heidän galleriakokoelmaansa ;)

Monella kaverillani on monia hääkuvia esillä. Ja kun on tullut lapsia niin sitten on ne lapsen kuvat esillä. en ole koskaan nähnyt siinä mitään kummallista.
Itselläni ei ole yhtään valokuvaa esillä ei lapsemme eikä kenenkään muunkaan. Eikä siinäkään kyllä ole mielestäni mitään kummallista ...

Musta toi on kyllä kummallista. En oo ikinä oikein tykännyt siitäkään, että lapsen kuvia on kaikkialla (meillä ei oo lapsia, joten en sitten tiedä muuttuuko mieli jos joskus sellainen ihanuus saadaan...). Isovanhemmilla kuvat jotenkin ymmärrän kun eivät ehkä näe lapsenlapsiaan niin usein kuin haluaisivat ja ovat tietenkin kovin ylpeitä niistä. Tosin, onhan vanhemmatkin varmaan ylpeitä lapsistaan, mutta miksi katsella kuvaa jos voi katsella lastakin!

Ja toi yöpöydällä oleva valokuva on kyllä vähintäänkin todella omistuista... Siis jos yhdessä asutaan niin miksei voi kääntää päätä toiselle puolelle ja katsoa sitä toista ihan elävänä ja laittaa se kuva vaikka lompakkoon :D

On tullut mieleen, että haluaako se näyttää että heidän elämänsä on täydellistä? On muutekin sellainen perfektionisti-tyyppiä. Ennen pidin tätä kaveria syvällisenä ihmisenä mutten kyllä enää. Pinnallisena paremminkin :(

No jos ne on vastanaineita niin kai ne häät yms täyttää ajatukset tällä hetkellä.

On meilläkin hääkuvia pari makkarissa. Jos oikein kyllästyisin avioliittoomme, niin ottaisin pois,

On meillä anopin kuvakin makkarissa, sekä appiukon lahjoittama hirvenpää (se on tosin jo vähän liikaa mullekin.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sekä appiukon lahjoittama hirvenpää (se on tosin jo vähän liikaa mullekin.)

:laugh: :laugh: Repesin ihan täysin!

Ei siis oikeasti millään pahalla, vaan mua alkoi naurattamaan kun ajattelin sellaista koinsyömää hirvenpäätä sängynpäädyssä :D

Mun kaverin mies on perinyt joltain vanhalta sukulaiselta TÄYTETYN HAUKAN, aika kamalan, mutta mies rakastaa sitä. Se kököttää nyt niiden makkarin seinällä, sellaisessa asennossa että voisi just hyökätä sängyllä makaavien kimppuun. Olivat ristineet sen munahaukaksi :P

Olet kummallinen, Tai siis minusta on kummallista, jos jotakuta alkaa ällöttämään kaveri pelkästään kaverin sisustustyylin vuoksi. Mua saattaa ällöttää kaveri, jos kuulen sen sekaantuneen lapsiin tai eläimiin, mutta ei tosiaan ala kaveri ällöttämään, vaikka se tapetiosi koko kämpän hääkuvillaan.

Lisään vielä, että jos joku mun ystäväni - sullahan oli vaan kaverista eikä ystävästä kyse, joten tilanne on ihan eri - ripustaisi joka seinälle hääkuvansa kymmeneen kertaan, ajattelisin sydämessäni, että ystäväni on mielettömän onnellinen ja ehkä löytänyt sen rakkauden, joka kestää hautaan asti. Ja olisin vilpittömän iloinen ystäväni puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
On tullut mieleen, että haluaako se näyttää että heidän elämänsä on täydellistä? On muutekin sellainen perfektionisti-tyyppiä. Ennen pidin tätä kaveria syvällisenä ihmisenä mutten kyllä enää. Pinnallisena paremminkin :(
Ystäväsi haluaa näyttä vai olevansa mielettömän onnellinen. Mutta onnellisuus sotii suomalaiosta ihmismieltöä vastaan, täälää kun pitää olla seiväs perässuolessa ja kirves takaraivossa ollakseen edes kelvollinen kansalainen. Suomalaisilla on myös äärimmäisen harvoin sellaisia ystäviä, jotka eivät pohtisi - kuten sinäkin - minkä tahansa asian ulkoista merkitystä. On siis hirmu vaikeaa olla suomalainen, jos omaa tietynlaisia kavereita jos sattuu vielä pahaan saumaan olemaan vielä sikamaisen onnellinenkin. Sikamaisen onnellinen saa Suomessa olla vain silloin, jos voittaa lotossa jättipotin. Ei muuten.

Jos haluat ystävän, joudut olemaan tarkkaavaisempi kuin moniallergisen lapsen äiti kaupassa tuoteselosteita lukiessaan. Ystäviä ei löydy ihan helposti ja yli puolet niistä, joita ystävinäsi joskus piditkin, muuttuu jossain elämäsi vaiheessa joko merkityksettömiksi tai suorastaan ei-toivottaviksi. Esim ne, jotka ällistelevät sisustustasi internetin keskustelupalstoilla eivätkä voi käsittää, miksi olet poskettoman onnellinen :/ Mutta ei se mitään =) Naisen elämässä on hyvin vähän muita naisia, joita voi oikeiksi ystävikseen kutsua.

Kieltämättä mullekin tulisi outoja ajatuksia, jos jollain kaverilla on oman pärstän kuvia esillä joka huoneessa ;). Tai jos kämppä olisi vuorattu hääkuvilla, vähän niin kuin haluttais esitellä sitä paraatipuolta: kattokaas nyt miten suunnattoman onnellisia sitä ollaan tuossa kuvassa, ja tuossa, ja tuossa. Ihan niin kuin kaikki ei sit aivan niiiiin onnellista oliskaan.

mä en kanssa voi ymmärtää miten helkutissa sua voi häiritä kaverisi kuvat hänen omassa kodissaan..piileekö tässä nyt joku katkeruus takana kuitenkin?

kylässä erään naisen luona.hän asui sellaisessa pienessä huoneessa. seinillä oli 7 isoa kuvaa hänestä itsestään kehystettynä + muki pöydällä, missä oli hänen kuvansa. omista lapsistaan hänellä pienen pienet ruttuset kuvat pöydän nurkassa....

Siis saahan se perheonni näkyä!!!!!

Meillä on kotona paljon kehystettyjä perheenjäsenten kuvia ja niistä iso osa on myös ajalta, jolloin olimme pariskunta ja hymyilemme niissä (eri kuvia kuitenkin kaikki) toisiamme kaulailemassa esi. matkojemme yhteydessä. Ne kuvat on laitettu esille omaksi iloksemme - ei vieraita hämmentämään. Tulee hyvälle mielelle nähdessään kuvia erityisen onnellisista hetkistä ja tykkään kyllä katsoa rakkaita ihmisiäni ympärilläni silloinkin kun eivät ole kotona.

Luulenpa, että kaverisi ei ole kuvia laittaessaan tajunnut, että hänen kaveripiirissään olisi joku, jota ällöttää hänen onnensa miehensä kanssa ja uudesta kodista.... Sait varmaan kutsun tupareihin kun ei tiennyt tätä pahansuopaa puolta sinusta.

Minusta ap kuullostaa kateelliselta. Toiset ei tahdo laittaa valokuvia esille, toiset taas tahtoo enkä minä pidä kumpaakaan ihmisryhmää outona. Tosin se on kieltämättä hassua, jos ensin otatetaan kalliita studiokuvia häistä ja sitten tungetaan ne laatikkoon piilloon ettei vaan aleta vaikuttaa oudolta. Miksi pitää ottaa koko kuvia lainkaan, jos niitä ei kerran saa olla esillä.

Meillä on paljon kuvia sekä lapsista että myös meidän hääkuvia ja kummilapsista yms. Ja ihan normaaleita ollaan.

No onpas ollut galleria :D
Musta on jotenkin niin mautonta ja vanhanaikaista se, että kehystetty ja suurennettu hääkuva roikkuu joka toisen pariskunnan sängyn päädyssä. Just semmonen oikein aviovuode-meininki tulee mieleen. En tiiä mistä johtuu, mut antaa semmosen kuvan että lauantai-iltana saunan jälkeen, peiton alla... :laugh:
Musta on paljon tyylikkäämpää ottaa joku vähän erikoisempi kuva tai sijoittaa ainakin se hääkuva jonnekin muualle. Ja luulis että yks riittää tai kaks...

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Musta on jotenkin niin mautonta ja vanhanaikaista se, että kehystetty ja suurennettu hääkuva roikkuu joka toisen pariskunnan sängyn päädyssä. Just semmonen oikein aviovuode-meininki tulee mieleen. En tiiä mistä johtuu, mut antaa semmosen kuvan että lauantai-iltana saunan jälkeen, peiton alla... :laugh:
Musta on paljon tyylikkäämpää ottaa joku vähän erikoisempi kuva tai sijoittaa ainakin se hääkuva jonnekin muualle. Ja luulis että yks riittää tai kaks...

mautonta tai ei,eiköhän se ole jokaisen oma asia miten kotinsa sisustaa ja kyllä luulis ystävän/kaverin tyytyvän toisen kotiin oli se millainen tahansa,ei pitäisi kaverin ahteria niin paljon hetkauttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Prinsessojen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:

mautonta tai ei,eiköhän se ole jokaisen oma asia miten kotinsa sisustaa ja kyllä luulis ystävän/kaverin tyytyvän toisen kotiin oli se millainen tahansa,ei pitäisi kaverin ahteria niin paljon hetkauttaa...

Juu, no en mä jäis asiaa murehtimaan, mut huvittunu saattasin olla asiasta.

Yhteistyössä