Mua ärsyttää ku joka paikassa annetaan säästövinkiksi, että osta kirpputorilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyllästynyt"

Vieras
Täällä jos pyytää vinkkejä rahan säästämiseen, niin heti vastataan että osta kirpparilta! Lehdissä on tuo sama vinkki säästämiseen liittyvissä jutuissa.

No helppoahan se on niille jotka asuvat isommilla paikkakunnilla ja siellä oikeasti on kunnon kirppareita joissa on valinnanvaraa. Toista se on täällä kun on yksi ainoa kirppari josta hyvällä tuurilla voi joskus harvoin lapselle jotakin löytyä. Itselle on turha haaveilla löytävänsä yhtään mitään. Autottomana ei tule kovin helposti lähdettyä naapurikuntiin ja bussimatka vie rahaa ihan kiitettävästi jos haluaa päästä kunnollisille kirppareille lähes 100km:n päähän.

Lähiseudun fb-kirppareilla on lähinnä tarjolla vauvojen ja alle kouluikäisten vaatteita ja tarvikkeita. Pari kertaa olen onnistunut lapselle saamaan yhdeltä kirpparilta vaatteita kun ehdin ne varaamaan. Yleensä vaatteet varataan niin nopeasti eikä sitä voi aina istua koneella kyttäämässä koska tulee sopivaa vaatetta myyntiin.

Elloksen yms. alennuksia yritän seurata, että jos sieltä löytäisin jopa itselle jotakin halvalla.

Eli koittakaa ymmärtää, että ei kaikilla ole mahdollisuutta ostella kirpparilta mielin määrin kun ei ole mistä ostaa!

Kirppis on vähän sellainen, että siellä tehdään etukäteis- ja heräteostoksia. Ei sieltä osteta tyyliin, että nyt tarvitsen 110 senttisen sadetakin tytölle ja 26 koon kumpparit.
Mulle kans kirppis ei ole vaihtoehto. On autottomalle hankalan matkan päässä, ja siellä ei välttis ole mitään mun tyttären kokoisen vaatteita.

Meilläpäin porukka on hinnoitellut itsensä ulos kirpparilta.
Suosin mielummin muutaman kerran vuodessa kunnon alennusmyynti ryntäystä :D
Sieltä saan vaatteet uutena ja vielä halvemmalla kuin kirpparilta käytettynä olevat, niin niin usein huomattu tämä.

Mua taas ärsyttää joskus, kun maalla asuvat valittaa että eivät voi ostaa kirppikseltä, eivät alennusmyynneistä (kun ei ole kauppoja), jne. Ja kun ei ole töitä. Jos on, niin kaukana, eikä sinne pääse. Kenen vika se sitten on? Jos asuu kaukana kaikesta, niin asuu kaukana kaikesta, ja se on oma valinta sitten. Julmaa :xmas:

Säästövinkitkin annetaan kai ihan yleisiksi ohjeiksi, ei niihin tarvitse kirjoittaa että "paitsi jos paikkakunnallasi ei ole kirpputoreja niin sitten ymmärrämme ettet osta" - jokainen kai tajuaa, että niitä voi soveltaa joko kokonaan tai kenties osittain omassa elämässään :). Ja netti on kauppapaikkoja tulvillaan myös.

Mua taas ärsyttää joskus, kun maalla asuvat valittaa että eivät voi ostaa kirppikseltä, eivät alennusmyynneistä (kun ei ole kauppoja), jne. Ja kun ei ole töitä. Jos on, niin kaukana, eikä sinne pääse. Kenen vika se sitten on? Jos asuu kaukana kaikesta, niin asuu kaukana kaikesta, ja se on oma valinta sitten. Julmaa :xmas:

Säästövinkitkin annetaan kai ihan yleisiksi ohjeiksi, ei niihin tarvitse kirjoittaa että "paitsi jos paikkakunnallasi ei ole kirpputoreja niin sitten ymmärrämme ettet osta" - jokainen kai tajuaa, että niitä voi soveltaa joko kokonaan tai kenties osittain omassa elämässään :). Ja netti on kauppapaikkoja tulvillaan myös.

Sillähän kaikki ongelmat ratkaistaankin, että jätetään maaseutu tyhjäksi ja kaikki muuttavat kaupunkeihin. Sä olet juuri tyypillinen kaupunkilainen joka näkee vain oman napansa.

Kato ilmotuksista millon on isot alet jossain isommassa kaupungissa, keräätte akkalauman ja lähdette tyhjentämään alelaarit :-)
Toimii ja on hauskaa, jollain varmaan autokin niin ei tuu hirveitä kustannuksiakaan.

"tässä tapauksessa sinulle on järjestettävä oma kirpputori suoraan ovellesi jossa on juuri sitä tavaraa mitä sinä tarvitset ja jossa mielellään olisi myös ihan nimelliset hinnat"

Koska jos en minä saa niin ei sitten muutkaan!!!!

[QUOTE="a p";26310485]Sillähän kaikki ongelmat ratkaistaankin, että jätetään maaseutu tyhjäksi ja kaikki muuttavat kaupunkeihin. Sä olet juuri tyypillinen kaupunkilainen joka näkee vain oman napansa.[/QUOTE]

Eli mikä tässä nyt on ongelmana? Ne jotka asuu maalla, asuu tietynlaisessa ympäristössä. Jos et voi käyttää kirppareita, keksit jotain muuta.

No onhan sitä kirppareita netissäkin useita. Itsekin suosin nettikirppareita, vaikka pääkaupunkiseudulla asun. Kyllä minusta on itsestäänslvää, että jos on rahasta tiukkaa, niin kaikki tarpeellinen yritetään löytää käytettynä.

[QUOTE="a p";26310485]Sillähän kaikki ongelmat ratkaistaankin, että jätetään maaseutu tyhjäksi ja kaikki muuttavat kaupunkeihin. Sä olet juuri tyypillinen kaupunkilainen joka näkee vain oman napansa.[/QUOTE]

Voi pyhä yksinkertaisuus!! :D

No sitten jos kerran asut siellä maalla kirpputorien ulottumattomissa niin sitten sun on keksittävä muita keinoja säästääksesi.

Vai oliko tossa mun ironialla kirjotetussa jutussa kuitenkin pointti? Sen kirpputorin olisi tultava sun ovellesi jotta olisit tyytyväinen..?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ei kaikkia ongelmia, mutta ainakin sen ihmisen ongelmat, joka asuu siellä maalla autottomana ja huonojen kulkuyhteyksien varassa, valittaen kun ei oo töitä, ei kauppoja, ei palveluita.

Ei kaikilla maalla asuvilla ole ollenkaan sellaisia ongelmia :)

• Tykkää
Reactions: MsGodDammit
Ostan nykyään kirpparilta enemmän heräteostoja. Tai siis meidän tytöllä on aivan yli-ihania mekkoja kirpparilta + muita turhuuksia joita ilmankin voisi elää. Itse ostan alesta ihan kaupoista paljon ja nämä yleensä 70%alennuksia tai suurempia. Sama omissakin vaatteissa kun en kulje sen viimeisen muodin mukaan. Viimeisin oikea kunnon löytö itselleni oli 120e villakangastakki alle 18e ja useita 40e:n housuja 5e. Kirpparilla ei olisi saanut edes käytettyä tuolla hinnalla. Täällä pääkaupunkiseudulla näitä aleja sitten riittää. Ja jos ja kun myyn edelleen niin joku maksaa niistä käytettynä sen tai enemmänkin kuin mitä itse uutena.

Mä en asu maalla, mutta meidän kaupungissa on yksi kirppis mistä vois kuvitella joskus jotain löytävänsä. Se on aivan toisella puolen kaupunkia kuin minä, ja melko ylihinnoiteltu sekin. Mutta mä ostan kyllä ne vähäiset mieluisat vaatteet kaupoista. Nykyisin normaalihintaan melkein kaikki.

Mä kyttään aina kaikki ale-myynnit ja ostan lähes kaiken sieltä. Kirppareilla on nykyään ihan törkeän kallista! Ale-myynneistä saa samaan rahaan uusia, kun kirpparilta käytettyjä. Eri juttu sitten sukset, luistimet ym. Mutta niitä mä ostan aina, kun sattuu sopivia eteen tulemaan. Ei niitä kirpparilta löydä silloin, kun niille tarvetta olis. Juhannuksen jälkeen alesta ostelen aina seuraavalle kesälle shortseja ym. ja löytyy niistä kesäaleista usein koululaisille vaatteita syksyksikin. Mutta niissä aleissa ei säästä yhtään mitään, jos ei osta vaan sitä, minkä tarttee. Jos sortuu ostamaan paljon, kun halvalla saa, niin tuhlausta se on sekin.

Asun pk-seudulla ja ei ole aikaa juosta kirppareilla. Miten säästän? Ruoka yms. keskitetty S-ketjuun ja bonukset tulee S-pankin tilille ja yritetään pitää siellä joulua varten. Lapsen vaatteet ynnä kodin irtamisto huonekaluista lähtien hankittu osittain Huuto.netistä. Autossa käytetään pinnoitettuja renkaita ja ajetaan "yhden tankkauksen periaatteella" eli yhden reissun aikana hoidetaan niin paljon asioita kuin muistetaan. Lyhyet matkat kävellen tai julkisilla. Paikoitusmaksuja vältetään, lasken aina onko edullisempaa maksa paikoitusmaksu x tunnista vai mennäänkö mieluummin julkisilla. Ilmaiset harrastukset eli mitä lähiympäristöstä löytyy. Emme harrasta maksullisia lomia. Kirjasto on kova juttu. Kaikki ruoka tehdään itse ja eineksiä ei käytetä. Tavaroista pidetään huolta ja niitä ylläpidetään, tämä pidentää niiden käyttöikää. Emme osta yhden käyttökerran tuotteita vaan ainoastaan tarpeeseen. Kierrätetään ahkerasti. Asumme kerrostalossa..... Löytyisiköhän jo tuosta jotain?

Kukaan ei ole kehottanut muuttamaan kaupunkiin, vaan ottamaan vain huomioon, ettei maaseudulla lähtökohtaisesti ole yhtä kattavia palveluita kuin kaupungissa.

Kirpparithan eivät ole mitään kunnallisia palveluita. Jos sun mielestä teilläpäin olis enemmän tarvetta ja kysyntää kirppareille, siitä vaan yrittämään, avaa oma liike! Se nyt ei todellakaan ole Anatolian eikä kenenkään muunkaan kaupunkilaisen vika eikä murhe, jos sinun perälläsi ei ole jotain tiettyä kauppaa.

taas en ymmärrä tuota miksi valmisruokia pidetään kalliina..minä pistän pari kertaa vko lapset pyöränkyytiin ja ajellaan tarjouskierros..ja valmisruokiakin saa tosi halvalla..siis ostan lähinnä tuotteita joissa päiväys lähellä=)lähi cittarista saa maitoja usein 0,2e litja ja tänään just hain Saarioisen lättyjä 0,1e kpl..mutta ennen kuin joku älähtää ei eletä pelkillä valmislätyillä,vaikka niitä nyt pari päivää syödään kun oli niin halpoja=)Mukaan tarttui minitomaatit 0,5e rasia ja banaaneja pari kiloa 0,69e..mutta säästää paljon ruokalaskussa kun asutaan kaupungissa ja monta kaupaa lähellä ja ostaa kaikista vain tarjoukset..autolla ei tosiaan kannata pitkiä matkoja tarjousten perässä ajella." kesähattua ostin lapsille 1e kappale Prismasta..alesta ostetaan paljon,kirppiksiltä en löydä hyvää ja halpaa juuri ikinä.

Yhteistyössä