Mua ärsyttää laskettu aika!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastelija

Vieras
Siis laskettuaika tietty on lääkätieteellisesti perusteltua määritellä, mutta ärsyttää kun se on ainoa mitä ihmiset aina multa kyselevät. Aivan kuin se olisi se parasta ennen päivä jolloin lapsen pitäisi tulla. Mun tilanteessa vastaan vaan aina sinnepäin, siis tyylillä vuodenvaihteessa tms. Koska tiedän, että synnytys käynnistetään tai lapsi leikataan ulos jo noin 2 viikkoa ennen. Ja sitten tietty ne, jotka odottavat yliaikaa... kiva vastata (tässäkin tilanteessa olen ollut) että laskettuaika oli viikko sitten, sitten sitä kauhistellaan.

Kyllä mie ymmärrän miksi sitä kysytään, nyt vaan tuli hetki purkautua... ja aina multa saa asiallisen vastauksen, kun kysyy. Kunhan hetkeksi annoin itseni ärsyyntyä turhanpäiväisestä ;)

Itse vastaan vaan jotain sinne päin, esim. maaliskuussa, tai maaliskuun puolen välin tienoilla.

Edellisestä raskaudesta oppineena, lopulta lapsi syntyi rv 41+1 ja joka ikinen päivä viimiset 3vk jokaisen kanssa alkoi keskustelu samalla tavalla, eikö se jo synny ku LA:kin on niin lähellä/meni jo.

Jep. Jos mä olisin ensisynnyttäjänä tiennyt, että vain 5 % vauvoista todellakin syntyy laskettuna päivänä, eivät ne sen jälkeiset puolitoista viikkoa olisi olleet niin tuskaisia, varsinkin kun kaveripiirissä kaikkien muiden vauvat tuntuivat syntyneen joko kuukautta etuajassa tai sitten korkeintaan päivän pari LA:n jälkeen.

Nyt odotan kakkosta ja suhtaudun laskettuun päivään sarkastisella huumorilla ja odotan vauvaa syntyväksi pari viikkoa sen kiveen kirjoitetun lasketun päivän jälkeen.

Onneksi tajusin itsekin vastailla kysyttäessä epämääräisesti jotain, että "joulukuun alkupuoliskolla pitäis tulla" tai "siinä ennen joulua"..

Oman sukuni tuntien katsoin paremmaksi olla kertomatta mitään tarkempia päivämääriä.. Meillä kun on vanhemmilla akoilla tapana kauhistella, liioitella ja voivotella julkisesti joka jumalan asiaa.. En todellakaan halunut, että siellä ollaan kaksi päivää la:n jälkeen kitarisat levällään huutamassa kaupungilla tyyliin "o se kauheeta,kun noin menee yliajalle! Kuinkahan se nyt pärjää, kun on eka laps ja kaikkee! kyllä se liian isoksi kasvaa ja repiääpi X:ltä perä synnytyksessä, sano mun sanoneen! o se kauheeta!"

No minulla on la 16.12 ja toisesta lapsesta kun on kyse, niin sen kuulemma pitäisi syntyä etuajassa... Eli se kysely on päällä jo nyt "eikö vieläkään mitään tuntemuksia"...
Tarkemmin ajateltuna olisi varmaan kannattanut sanoa että joulun ja uudenvuoden välillä se varmaan syntyy :/

joo ihan sama nuppiin itelläki. aina se eka kysymys et mahaa katsoaan ja päivitellään sitte et millon on laskettu aika. eikö kukaan osaa muuta kysyä esim vointia tms. hyvin sanottu tuo parasta ennen päiväys :)

Jep. Jos mä olisin ensisynnyttäjänä tiennyt, että vain 5 % vauvoista todellakin syntyy laskettuna päivänä, eivät ne sen jälkeiset puolitoista viikkoa olisi olleet niin tuskaisia, varsinkin kun kaveripiirissä kaikkien muiden vauvat tuntuivat syntyneen joko kuukautta etuajassa tai sitten korkeintaan päivän pari LA:n jälkeen.

Nyt odotan kakkosta ja suhtaudun laskettuun päivään sarkastisella huumorilla ja odotan vauvaa syntyväksi pari viikkoa sen kiveen kirjoitetun lasketun päivän jälkeen.

Miten sä et tiennyt tuota jo ekalla kerralla?

Meillä tämä esikko syntyi rv 41+6 ja eniten ärsytti heti lasketun ajan jälkeen puhelinsoitot ja viestit, että vieläkö sä oot siellä etkä synnyttämässä?! :headwall:
Muutenkin tuskainen olo ja sit vielä ihmiset pommittaa noilla typerillä kysymyksillä.

mommo alko soittelun että joko,joko 1kk ennen ku kuopuksesta oli LA oli huolissaan ku pieniä ongelmia raskauven kans. muut osasi pitää turpansa kiinni, enkä varmaan ois kovin hauskaa ja mielyttävää vastausta muille ees antanu. omalta mummolta kuitenki nuo kysymykset "hyväksyin"

Minua taas ärsyttää äidit, jotka ilmoittavat lapsensa syntyvän esim. 2 viikon kuluttua,viikon kuluttua,huomenna jne. koska LA on silloin.
Eri asia jos on sovittu etukäteen jo käynnistyksestä,sektiosta tms. mutta eihän se laskettu aika ole automaattisesti mikään syntymäpäivä?!
Tuntuu aivan älyttömältä kun jotkut ottavat LA.n absoluuttisena totuutena.. :D

Yhteistyössä