Mua ärsyttää noi "allergiapiirit"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras

Ei voi mitään. Mulla on itsellänikin allerginen lapsi, jolla on hirveän suppea ruokavalio. Mutta mä en voi sille mitään, että noissa allergiatapaamisissa ja listoilla tuntuu olevan vaan jotain ihme kilpailua siitä, että kenellä on vaikein tilanne ja jatkuvaa "hehkutusta" siitä kuinka elämä on niin helvetin vaikeaa kun lapsi on allerginen, tai että kuinka kukaan ei tajua kuinka hemmetin vaikeaa on kun lapsi on allerginen maidolle ja munalle. Hirveä kisailu siitä, että kenen lapsi on vaikein, todella huonosti tukea kenellekään jolla on jotenkin oikeasti hankalampi tilanne vaikka sitten niin että lapsi saa anafylaksioita ja ihme kruunun kiillotusta siitä, että meillä on niin ja niin ja niin raskasta, kun lapsi on allerginen ja korvatulehduskierteinen ja blaa blaa blaa.

Sori mutta menee vaan hermot. Mutkin otettiin kyllä ihan mukavasti vastaan kun esittelin itseni niin että mulla on ruoka-aineallerginen lapsi, ja sit kun selvis että sillä mun lapsella on hirveästi niitä ruoka-aineallergioita, niin eikö ala nyrpistely ja ihme vatvominen, ja kilpailu siitä että kenellä on vaikeinta, kun erehdyin vielä sanomaan että lapsella on paljon allergioita, mutta ei se musta ole vaikeasti allerginen kun saa syödä ainakin kahdeksaa ruoka-ainetta eikä saa mistään anafylaktista reaktiota.

On vähän pinna kireällä, tiedän että allergia voi väsyttää mutta mä en tajua sitä hemmetin kilpailua mitä tuntuu olevan noilla listoilla ja tapaamisissa. Ehkä se sit on vaan niille muille joku paineenpurku paikka, että siellä pitää kilpailla kun ei muualla saa ymmärrystä tai jotain.

no, tuollaistahan monesti mammojen juttutuokiot tuppaa oleen. Kärvistellään kellä on kurjinta.. ihan kuin olis elämän sisältö suht köyhää, kun pitää ns. päteä lapsensa sairaudella.

musta on vaan hienoo jos jollain on helpompi tilanne ku meillä.. tai no, onhan meillä nyt jo asiat hyvin, listalla on varmaan yli 30 ainetta mitä saa syödä ja nyt tuli lupa alkaa kokeilee vaihteeks viljoja, maito testataan aikanaan sairaalassa, pari lääkäriä valmiudessa elvyttämään, mut se kuuluu niitten työhön..

Meillä myös lapsi joka oli vauvana tosi allerginen. Musta tuntui taas että olin itse niin "täynnä" sitä allergiaa ja sen hoitoa että en jaksanut siitä enää jutella. Mä kaipasin ihan muunlaista juttuseuraa mä olin pitkään allerginen sanalle alergia. En jaksanut puhua asiasta ja vaihdoin puheenaihetta heti tai sitten juttuseuraa.

Kansalaisopistojen pitäisi järjestää äideille itkupiirejä :xmas: Sinne vaan vinkumaan ja valittamaan ja itkemään elämän kurjuutta, niin saa vähän purettua paineita ja jaksaa taas vähän paremmin :D

Mä ihan oikeasti haluaisin sellaiselle kurssille :|

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
Meillä myös lapsi joka oli vauvana tosi allerginen. Musta tuntui taas että olin itse niin "täynnä" sitä allergiaa ja sen hoitoa että en jaksanut siitä enää jutella. Mä kaipasin ihan muunlaista juttuseuraa mä olin pitkään allerginen sanalle alergia. En jaksanut puhua asiasta ja vaihdoin puheenaihetta heti tai sitten juttuseuraa.

Sama täällä. Toisaalta sit kun ei ollukaan kaikille kertonu, niin saattoi käydä niin että joku työnsi lapselle tavallista pipparia... tai oli leivottu jotain gluteenitonta, mutta maitoon.

Korvakierrelapsestamme sanoin vaan että noin kymmenes tulehdus, huutaa sillon kolmen viikon yöt. Jokainen sai sitten itse huomata olinko väsynyt vai en, mutta enempiä en allergioista ja sairauksista viitsinyt jutella.

Yhteistyössä