Mua jái nyt váhan vaivaamaan ja oikeastaan on huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tähtisumu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tähtisumu

Jäsen
14.01.2007
989
0
16
ettá pitaisko sittenkin aina syottaa ja juottaa ne jokapaivaiset naapurin lapset jotka meilla kayvat. toisaalta en haluaisi heita totuttaa siihen etta meilta voi hakea kaikkea hyvaa koska heidan kotinsa on 10 metrin paassa mutta toisaalta minulla on huono omatunto jos he pyytavat jotain enka suostu heidan pyyntoihinsa. meidan lapset ei syo muilla jos ei asiasta ole erikseen sovittu ja tietysti meilla kaikki vieraat syovat kun on sovittu erikseen vierailupaivat ja muut mutta tassa kopioin tanaan yhden mun vastauksen ja mietin etta pitaisko mun ehka varata tulevaisuudessa enemman hedelmia tai muuta kotiin koska nama lapset ovat kylassa joka paiva vai teenko karhunpalveluksen lapsille jos aina on tarjolla hedelmia tai kaakaota tai muuta. tassa taustaa:

meilla asuu naapurissa monta lapsiperhetta, mika on tosi kiva koska lapsille loytyy kaverit lahelta. muutama viikko sitten muutti naapuriin 5 lapsen perhe joiden vanhempia en tunne niin kun tunnen muut naapurit. heidan lapsensa ovat kayneet siita asti kun muuttivat meilla joka paiva ialtaan 6-12 vuotiaita, vanhin 14-v ei ole kaynyt kun pari kertaa mutta muut haluavat olla meilla koko aja, pyytavat saako jaada syomaan, saako jaada yoksi jne.

minusta tuntuu etta oma perhe on kasvanut 2-4 lapsella siita paivasta lahtien kun he muuttivat naapuritaloon. mun hermot kylla kestaa nuo lisalapset mutta miehen ei ja meidan muidenkin vieraita joskus ne lapset haittaa. pyysin kylla etta pidettais valipaiva jouluaattona ja joulupaivana ettei saa tulla.

osaan kylla pyytaa lapset lahtemaan kotiinsa (joskus olen joutunut nostamaan nuorimman tyton pois tuolista telkkarin aarelta kun ei muuten lahtenyt) mutta heidan vanhempansa eivat mitenkaan reagoi tilanteeseen.

lapset ovat kivoja eika ole muuta ongelmaa kuin se etten halua etta lapsemme unohtaisi muitakaan kavereitaan. en halua etta heidan jokapaivainen lasnaolonsa alkaisi olla niin dominoivaa etta kaikkien mielesta on ihan normaalia etta meilla ollaan aamusta iltaan ja etta muille kavereille ei enaa riita aika...vai olisko jo kaynyt just niin?

selkeästi kaipaavat oikeaa perheseuraa.. ja sitä sinun perheesi tarjoaa :) syytä olla ylpeä kun viihtyvät luonasi mutta ymmärrän pointtisi.

ehkäpä rajoituksia että ollaan sisällä joku maksimiaika ja/tai omat lapset kun tulee syömään niin toiset menevät omaan kotiinsa tai leikkivät ulkona sen aikaa, tai kun ryhdytte syömään niin muksut vain kotiin raa`asti.. niin "julmalta" kuin kuulostaa...
kova linja jos et halua alkaa elättämään heitä jatkossakin.. ja totuttaa heidän vanhempiaan siihen että kyllä ne lapset muuallakin ruokitaan ja passataan.

Minusta näiden lasten vanhemmat kuulostavat hiukan erikoisilta, välinpitämättömiltäkin? Lapsemme eivät ole vielä aktiivisessa kyläilyiässä, kun ovat aika pieniä vielä, mutta minun hermoni ei tuollaista taitaisi kyllä työpäivän jälkeen kestää. Varaisin vieraille hedelmiä tms., mutta päivällisen he saisivat syödä kotonaan. Ehkä parina päivänä viikossa he olisivat meille tervetulleita, edellyttäisin kyllä vastavierailujakin välillä näiden lasten kotona.
Taidan olla tiukkapipo?

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
selkeästi kaipaavat oikeaa perheseuraa.. ja sitä sinun perheesi tarjoaa :) syytä olla ylpeä kun viihtyvät luonasi mutta ymmärrän pointtisi.

ehkäpä rajoituksia että ollaan sisällä joku maksimiaika ja/tai omat lapset kun tulee syömään niin toiset menevät omaan kotiinsa tai leikkivät ulkona sen aikaa, tai kun ryhdytte syömään niin muksut vain kotiin raa`asti.. niin "julmalta" kuin kuulostaa...
kova linja jos et halua alkaa elättämään heitä jatkossakin.. ja totuttaa heidän vanhempiaan siihen että kyllä ne lapset muuallakin ruokitaan ja passataan.

Peesiä tuohon perheseuran kaipaamiseen.. Minä varmaan ruokkisin ne lapset, kun ajattelisin että jos eivät kerta kotonaan saa ruokaa :ashamed: Tai jos vanhemmat on niin pässejä, etteivät huolehdi lasten syömisistä..

Mulle on lapsena tehty selväksi ettei kavereilla tai naapureilla syödä! Niin ja samaa noudattanut omien kohdalla!

Toki antaisin ruokaa jos tietäisin ettei se kyseinen lapsi sitä ruokaa muualta saa. Mutten muuten.

kyllä mä ymmärtäsin yhen tai kaks kaveria sillontällön, mutta sanoisin, että kukaan ei ole velvollinen ruokkimaan ja juottamaan naapurinsa kersoja...
tossa vaiheessa mä sanoisin ihan suoraan kylmästi, että onhan teilläkin äiti, joka kokkaa, eikö?
tai jos sanovat että kotona on pahaa ruokaa tjms, ni sanoisin vaan että no voivoi, tai ottasin asian puheeksi niiden lasten vanhempien kanssa, että ei mulla olis varaa ruokkia koko naapuruston lapsia, ja vaikka olisikin, niin en todellakaan kokis olevani siihen velvollinen.. blaa. epäkohteliaita aikuisia, kun antavat lastensa pummia...

tassa (anteeksi pitkat vuodatukset :ashamed: ) on viela sellanenkin pointti etta mies ei enaa jaksa toiden jalkeen ihan joka paiva naita vieraita. esim. yhtena iltana tuli toista kotiin ja tein ruokaa. naapurin lapset kysy saako jaada syomaan ja sanoin etta saa vaikka oltiin jo miehen kanssa aikasemmin sovittu etta tasta lahtien ruoka-aikana vieraat saa patistaa kotiinsa.
mies ei jaksanut siina metelissa syoda kanssamme ja lahti olkkariin yksin syomaan. han soisi mielellaan perheensa kanssa mutta ei muiden lasten kanssa. mutta mulla on sellainen tunne ettei se ole ruoka mika niita lapsia siihen ruokapoytaan vetaa vaan se halua tulla hyvaksytyksi, kuulua osana perhetta. kai ne yopymis ja yhteisen joulun pyynnot on sita samaa.
:|

Yhteistyössä