Mua kiusataan töissä. Ahdistaa aivan hirveästi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha olla

Vieras
Jostain syystä yksi ihminen on ottanut mut silmätikukseen ja nyt sitten levittelee musta keksimiään juttuja. Haukkuu mua muille ja on nyt sitten saanut ilmeisesti osan työporukasta "puolelleen". Tämä kiusaaja nälvii mua muiden kuullen, pompottaa ja ilkeilee. Välillä muistaa kertoa mulle, miten "kaikki muutkin on susta tätä mieltä". Mua ei oteta juttuihin mukaan, jos kysyn jostain mistä kaikki puhuu, ne vaan sanoo että "ei mitään". Jopa mun poissaolot on tuolla kaikkien puheissa "lusmuilua", vaikka mulla on jokaisesta sairaslomalappu hankittuna. Enkä todellakaan ole ollut pois turhaan, vaikka kieltämättä on kyllä tehnyt mieli.

Tänään oli taas niin vaikeaa olla töissä, itkin yksin varastossa enkä mennyt edes syömään samaan aikaan muiden kanssa. Musta tuntuu ihan hirveältä, luulin että olen pidetty ja kiva työkaveri, mutta ilmeisesti suurin osa inhoaa mua. Mä olin jo aivan valmis lähtemään suoraan työterveyslääkärille itkemään, mutta sain purtua hammasta että selvisin työpäivän loppuun.

Mulla on ihan hirveän paha olla. Miten tästä selviää? Toista työpaikkaa olen katsellut jo pitkään, mutta kiven alla tuntuvat olevan.

Ja niin, pomot kyllä tietää, mutta mikään ei muutu.

*voimahali*

Miksi et mennyt työterveyslääkärille? Hän on vasrmasti nähnyt muitakin vastaavia tapauksia.

Ja onneksi noilla p*kanlevittäjillä on tapana k*sta omille nilkoilleen, usko pois vaan. :)

Joillakin naisilla on tarve nokkia. Se on aina sille kohteelle huonompi homma.. ÄLÄ nyt ainakaan tyrkytä seuraasi muille ja anna pitää ne "juttunsa" keskenään. Tietysti jos itse on sosiaalisempi tapaus niin varmaan pahalta tuntuu.. vaan pakottaa ei ketään voi pitämään itsestään. Antaa vaan olla.
Hoidat vaan hommasi mahdollisimman hyvin ja hymyilet, vaikka väkisin. Kunnes löydät toisen työpaikan.. Annat vaan turhaan voitonriemua näille kiusaajille mikäli annat vaikuttaa noin itseesi ja näytät se itkuisin silmin. Prkl..
Voimia.

Tiedän mitä käyt läpi, olen ollut myös työpaikkakiusattu. Se johtuu usein kateudesta ja kiusaajan epävarmuudesta/pahoinvoinnista, vaikkei se lohduta. Minusta sinun täytyy saada keskustella esimiehesi kanssa ja hänen on puututtava kiusaaminen, se ei kuulu asialliseen käytökseen. Nyt siis kannattaa lopettaa itsensä syyllistminen, läheisten kuluttaminen loppuun ja vain marssia pomon juttusille. Jos haluat, voit pyytää työterveyslääkärin mukaan.

Mua vieläkin harmittaa, kun en yhdessä työpaikassa pyytäny työsuojeluvaltuutettua paikalle vaan aloin jo itsekkin uskomaan, että vika on minussa. Sain vatsakipuja ja ahdistuin pahasti. Lähdin pois ja seuraavassa paikassa tajusin, että muahan oli kiusattu ihan kunnolla. Eihän muualla noin kohdella ihmisiä. Kuulin jälkikäteen, että mun silloinen työkaveri oli saanu paniikkikohtauksia ja joutu terapiaan, häntä oli kanssa kiusattu tämän kusipää ihmisen ja päälikön toimesta. Oli sairaslomalla kuukausia noiden paniikkikohtauksien takia ja sai onneksi siirron muualle.

Taistele, älä luovuta, älä anna kiusaajan voittaa.

Erittäin hyvä mutta pokkaa vaativa ratkaisu on seuraavan kerran sanoa, mikäli muita on kuulemassa, että "miksi sä kiusaat mua, puhut paskaa selän takana ja levittelet perättömiä valheita". Takaan että kiusaaminen loppuu siihen paikkaan ja tämä kiusaaja vaihtaa duunipaikkaa tai teistä voi jopa tullat ihan ok kaverit.
Suosittelen.

Olen mä sille ihmiselle sanonut suoraan päin naamaa, mutta ei se mitään vaikuta. Tätä on ollut jo pitkään, mutta mä oon ajatellut että se menee ohi kun en tee siitä numeroa. Kunnes tällä viikolla räjähti koko p*ska. Se on pitemmän aikaa jo puukottanut mua selkään ja kääntänyt ihmisiä mua vastaan.
Ja kuten sanoin, pomokin tietää mutta on niin lapanen tuon ihmisen edessä, ettei saa aikaiseksi mitään.

Yhteistyössä