Mua masentaa kun en jaksa tehdä ruokaa koskaan... Herkästi mäkkiin tai pizzalle tai einesruokia tarjolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitippä

Vieras
Onko muilla tällaisia jaksoja elämässä ettei kykene tekeen kunnon ruokia? Jää ikäänkuin päälle tää paska.

Enkä jaksa liikkua.

Miten tästä suosta noustaan?

On mulla jaksoja, jolloin en ehdi, jaksa tai viitsi laittaa ruokaa. Ihan tässä jokin aika sitten harkitsin, että kosin pizzamiestä, kun se tulee tuomaan sapuskaa. Olisi niin paljon näppärämpää, jos olisi oma pizzamies keittiössä eikä tarvitsisi joka päivä tilata pizzaa netin kautta. Ja kun pizza alkoi tökkimään, kävin paikallisesta hakemassa intialaista. Mä kuitenkin kyllästyn aika nopeasti ravintolaruokaan ja jos parikin viikkoa on niitä joka päivä vetänyt, alan kaivata jotain ihan tavallista kotiruokaa.

Pakottamalla itsensä (ellei kyseessä ole oikeasti masennus). Painostaa itsensä innostumaan jostakin, lainaa kirjastosta keittökirjan, päättää keventää oloa, päättää tutusta uuteen kasvikseen, tai ottaa projektiksi selvitä viikko mahdollisimman yksinkertaisilla ruoilla (pakastevihannekset + jauheliha + liemikuutio = keitto, pakasteperuna-juuressekoitus + kalakuutiot + kerma/maito = kalakiusaus jne.). Tai tekee sunnuntaina vaikka hammasta purren isommat satsit 3-4 eri ruokaa ja mikrottelee sitten pakkasesta.

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja äitippä;26926395:
Onko muilla tällaisia jaksoja elämässä ettei kykene tekeen kunnon ruokia? Jää ikäänkuin päälle tää paska.

Enkä jaksa liikkua.

Miten tästä suosta noustaan?

Oletko ennen jaksanut tehdä mutta nyt et enää? Miksi? Onko elämässä tapahtunut jotain muutosta? Ruokaa se on eineskin, ei siitä pidä liikaa itseään ruoskia. Suosta noustaan pienin askelin, tee ensin jotain tosi yksinkertaista. Tsemppiä!

Myönnän,noita jaksoja tulee välillä.
Varsinkin nyt kesällä on sorruttu noutoruokaan liian usein..Mutta pistin stopin ja nyt ollaan pari viikkoa eletty terveellisesti taas :O)

Pakottamalla itsensä (ellei kyseessä ole oikeasti masennus). Painostaa itsensä innostumaan jostakin, lainaa kirjastosta keittökirjan, päättää keventää oloa, päättää tutusta uuteen kasvikseen, tai ottaa projektiksi selvitä viikko mahdollisimman yksinkertaisilla ruoilla (pakastevihannekset + jauheliha + liemikuutio = keitto, pakasteperuna-juuressekoitus + kalakuutiot + kerma/maito = kalakiusaus jne.). Tai tekee sunnuntaina vaikka hammasta purren isommat satsit 3-4 eri ruokaa ja mikrottelee sitten pakkasesta.

Tsemppiä!

Niin ja tarkoitus ei ollut lisätä morkkista että aina olis pakko jaksaa. Ei ole. Vaikka eläisi viikon noutopizzalla ja kalapuikoilla niin ei siihen kukaan kuole. Mut jos haluaa pusertaa itsensä ulos tuosta fiiliksesta niin pakasteallas on ystävä ;)

No jos sulla on pakastin niin jatkossa aina kun (sitten kun taas jaksat) teet vaikka kaalilaatikkoa niin tee sen verran isompi annos että puolet voit pakastaa ja pidä pakastin näin täynnä terveellistä kotiruokaa..lohikin on helppoo, senkun heität fileen uuniin ja kermat mausteineen päälle

Itse tykkään ruuan laitosta, mutta tänään päätin olla patalaiska paska (koska olen kipeä) ja marssin lähi siwaan ja ostin lihapullia ja ranskiksia. Nyt lapset vetää niitä naamareihinsa hyvin tyytyväisinä.

Yhteistyössä