Mua niin ärsyttää yli mukavuudenhaluiset, pikkuasioista valittajat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannulii

Aktiivinen jäsen
26.08.2007
5 666
1
36
iso sisko soitti tänä aamuna ja ai kauhea sillä oli ensimmäistaa kertaa närästänyt viime yönä. ..
hän on siis ekaa kertaa raskaana.. olisi pitänyt jaksaa kuunnella ja neuvoa mitä saa syödä ja mitä ei ja kauhistella että se oli valvonut tunnin yöllä närästyksen takia..

itsellä toinen raskaus menossa.. vähän väliä olen valvonut närästyksen. ripulin, oksentelun..ja ennakoivien kipeiden supistelujen takia! monta monta tuntia..

ja lisäksi on valvottanut tyttö ,mistä syystä milloinkin..
aamullakin kauhea 3vuoden uhma päällä kun yritettiin lähteä kerhoon..en todellakaan jaksanut siinä kuunnella ja antaa parhainpia neuvojani.. |O

yritän tässä parhaani mukaan juuri asettua siskoni asemaan, niin että itsellä olisi eka raskaus..
mutta joskus on vaan niin vaikea jaksaa ymmärtää toista, kun se tuntuu niin pikku asialta oma arjen vierellä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
kiva sisko...sinä siis. sun ongelmat ja vaivat on vaan valittamisen arvoset :attn:

enpä mä niistä soitakkaan kaikille ja pakota kuuntelemaan mun valitusta ;)

palstalle vaan...

palstalla ei kukaan pakota lukemaan kenenkään juttuja..

toista on lyödä luuri kosrvaan sille kuka soittaa :p

Onneks mä en raskausaikana valittanut kenellekään närästyksestä (joka oli mulle täysin uusi vaiva) enkä liitoskivuista enkä selkäkivuista tai väsymyksestä :kieh:

Kun olishan se voinut olla tosi ärsyttävää.

yritän tässä parhaani mukaan juuri asettua siskoni asemaan, niin että itsellä olisi eka raskaus..
mutta joskus on vaan niin vaikea jaksaa ymmärtää toista, kun se tuntuu niin pikku asialta oma arjen vierellä :/

Sitä kutsutaan empatiaksi ja sympatiaksi. Entäpä sitten kun sulla mene huonosti ja tarvitset olkapäätä ja sulle sanoiskin joku että "tuo on ihan pikkuasia mun arjen vierellä joten älä valita siinä."????

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mua taas ketuttaa ihmiset joilla PITÄÄ mennä aina huonommin jos erehtyy jostain "valittamaan".. :whistle:

tämä muakin "ketuttaa". pikkuasioista ei saisi purkautua vaan pitää suunsa kiinni kun ei ole riittävän huonosti asiat!

itse en anakaan valittaisi sellaiselle ihmiselle jolla tiedän että täytyy olla viellä rankempaa kun mulla..
esim ystävälleni syntyi donwn lapsi joka kuoli alle vuoden ikäisenä, ei hirveesti tehnyt mieli valitta omista pikku jutuista niiden rinnalla..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:lle:

Sitä kutsutaan empatiaksi ja sympatiaksi. Entäpä sitten kun sulla mene huonosti ja tarvitset olkapäätä ja sulle sanoiskin joku että "tuo on ihan pikkuasia mun arjen vierellä joten älä valita siinä."????

mulle voisi ihan hyvin sanoa niin, saisin ainakin perspektiiviä siihen omaan ongelmaani ;)

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:laugh: Ite sinä siinä valitat, vaikka esim. mun mielestä sun asiat kuulostaa olevan vielä varsin hyvin :p

tarkotus ei ollut valittaa vaan rinnastaa niitä yhteen ongelmaan..

:whistle:

tiedän tasan tarkkaan että mulla on asiat ihan hyvin

Mua taas ketuttaa ihmiset joilla PITÄÄ mennä aina huonommin jos erehtyy jostain "valittamaan".. :whistle:

tämä muakin "ketuttaa". pikkuasioista ei saisi purkautua vaan pitää suunsa kiinni kun ei ole riittävän huonosti asiat!

itse en anakaan valittaisi sellaiselle ihmiselle jolla tiedän että täytyy olla viellä rankempaa kun mulla..
esim ystävälleni syntyi donwn lapsi joka kuoli alle vuoden ikäisenä, ei hirveesti tehnyt mieli valitta omista pikku jutuista niiden rinnalla..

Joo, kaikki onkin suhteellista. Sun siskosi odottaa ensimmäistä lastaan ja varmasti haluaa jakaa kokemuksensa oman perheenjäsenensä kanssa. Onko teitä muita lapsia ,esim. onko vielä kolmatta siskoa, tai vaikka veljeä? Ehkä olisi parempi sitten että siskosi jakaisi kokemuksensa vaikka hänen kanssaan että sinä saisit olla kaikessa rauhassa oman ripulisi vai mikä se nyt olikaan kanssa.

mun ystävät ja siskot on ainakin sellasia jotka osaa olla empaattisia vaikka itselläänkin menisi huonosti tai olisi surua. kyllä minullakin meni huonosti ( tärkein ihminen kuoli ) ja oli omia sairauksia ja silti jaksoin olla olkapäänä ystävälle jolla oli huolta. ei oma suru tai pahaolo tee toisen huolta ja surua yhtään sen huonommaksi tai vähempiarvoiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:lle:

mulle voisi ihan hyvin sanoa niin, saisin ainakin perspektiiviä siihen omaan ongelmaani ;)

No älä sinä edes viitti mainita noita TOISEN raskautesi oireita tahi sitä miten paljon sun ENSIMMÄINEN lapsesi uhmaa, sullehan nää on jo tuttuja juttuja, siskosi elää ja kokee asiat ensimmäistä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
:laugh: Ite sinä siinä valitat, vaikka esim. mun mielestä sun asiat kuulostaa olevan vielä varsin hyvin :p

tarkotus ei ollut valittaa vaan rinnastaa niitä yhteen ongelmaan..

:whistle:

tiedän tasan tarkkaan että mulla on asiat ihan hyvin

Just muuten siltä vaikuttaa toi avauksen teksti... ;)

Yhteistyössä