mua oksettaa

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
:x :x :x

voi ällötyksen kuvotus millanen olo taas. alkais nyt ne menkat :ashamed:
perkele jos tää olo on tällänen joka kk ennen menkkoja, huomis aamuun asti pitäis odottaa. sit helpottaa. eipä taida sopia nuo pillerit mulle, kyllä kai se on vaan alettava harkitsee sen kierukan ottamista :(

siis sulla tulee niistä pillereistä paha olo??jännä..jos oikee haittaa ni mee ihmeessä vaihtaa se kierukka on paljon helpompi.mulle ainaki sopinu täydellisesti eikä tartte koskaan ajatella ehkäsyy.

en mä keksi että mistä muustakaan tää olo vois johtua. ja siis kyllä siellä ohjeissa lukee että haittavaikutuksena voi olla pahoinvointia.. mutta ei sitä kyllä joka kk jaksa |O
mä en vaan haluais kierukkaa :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
onko sulla koskaan ollu kierukkaa vai mix et haluu sitä??siis en sillä että s eois nyt jotenki pakollinen :D mutta mutta mites jos vaihatsit niitä pilsuja?

ei oo koskaan ollu kierukkaa. ennakkoluulot kyseiseen kapistukseen pitävät mut siitä kaukana :/
ja eri pillerimerkkejä olen kokeillut jo 4 muuta tämän lisäksi. yasmin on sopinut niistä parhaiten ja pyysin siksi reseptin siihen. en jaksa alkaa kokeilemaan enää muita. kyllähän se lääkäri ehdotti yasminellea.

mut kai mun on vaan sit vaihdettava kierukkaan jos tää ei tästä muutu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Kierukka on oiva kapine.. :whistle:

Moi :D :wave:

joo, kai mun tarvii sitä alkaa miettimään. mut jotenki ehkä takaraivossa ajatus ettei näitä pillereitä kovin kauaa tarvisi kuitenkaan syödä :saint:

Mä arvasin

:D :D :D :D Mut hei , kierukanki saa aina pois :whistle: ;) :D

no mut eikös se ole vähän vaivalloista että ottaa kierukan ja sitten jos sen asettumiseen menee esim. ½ vuotta niin että kaikki tiputteluvuoto loppuu yms. ja sitten sen haluaisikin pois? :D siinähän menee rahakin hukkaan :xmas: kyllä mä yritän välttää sitä kierukkaa ihan siihen asti kunnes meidän lapsiluku on sitten lopullisesti päätetty =)

Kierukka on oiva kapine.. :whistle:

Moi :D :wave:

joo, kai mun tarvii sitä alkaa miettimään. mut jotenki ehkä takaraivossa ajatus ettei näitä pillereitä kovin kauaa tarvisi kuitenkaan syödä :saint:

Mä arvasin

:D :D :D :D Mut hei , kierukanki saa aina pois :whistle: ;) :D

no mut eikös se ole vähän vaivalloista että ottaa kierukan ja sitten jos sen asettumiseen menee esim. ½ vuotta niin että kaikki tiputteluvuoto loppuu yms. ja sitten sen haluaisikin pois? :D siinähän menee rahakin hukkaan :xmas: kyllä mä yritän välttää sitä kierukkaa ihan siihen asti kunnes meidän lapsiluku on sitten lopullisesti päätetty =)

siis mulla on kupari kierukka ei tiputellu yhtään mitään vaan oli heti ihan normaali eikä maksanu mitään

ainakin Tampereella saa ekan kuparikierukan ilmaisiksi. hormonikierukka maksaa... ite harkinnut kuparikierukkaa sitten keväällä. siskolla aika huonoja kokemuksia hormonikierukasta, mutta ei niitä oireita välttämättä kaikille tule.

ja mua oksetti aina ennen menkkoja päivä tai pari. tai oli sellainen ällö-olo. nyt on sitten oksettanut jo 12 viikkoa, vallan ihanaa :laugh:

täällä etelä-suomessa kun mikään ei ole halpaa niin sekä kuparikierukka että hormonikierukka maksavat molemmat yli 100 e :whistle: muistaakseni se oli niin et kuparinen maksaa n.130 e ja hormonikierukka maksaa n.150 e :(
et ei, en ihan heti kyl ole valmis maksamaan sitä. vaikkakin ajan kanssahan siitä tulee halvempi kuin popsia noita pillereitä.

täällä etelä-suomessa kun mikään ei ole halpaa niin sekä kuparikierukka että hormonikierukka maksavat molemmat yli 100 e :whistle: muistaakseni se oli niin et kuparinen maksaa n.130 e ja hormonikierukka maksaa n.150 e :(
et ei, en ihan heti kyl ole valmis maksamaan sitä. vaikkakin ajan kanssahan siitä tulee halvempi kuin popsia noita pillereitä.

Niin, paitsi jos vaikka ei kauaa tarvis niitä pillereitä popsia, niin sittenhän toi kierukka tulis nyt kalliiks... Ota se kierukka sitten, kun ihan varmasti ei oo lapsia tulossa piiitkään aikaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:

Niin, paitsi jos vaikka ei kauaa tarvis niitä pillereitä popsia, niin sittenhän toi kierukka tulis nyt kalliiks... Ota se kierukka sitten, kun ihan varmasti ei oo lapsia tulossa piiitkään aikaan. :D

näin olen ajatellut :D milloinkohan moinen päivä vaan koittais että minä päätän etten halua enempää lapsia :snotty: sitä odotellessa, jatkan pillereiden popsimista vielä ainakin muutaman kuukauden. jos ne ei sitten sovi niin ne ei sovi ja sit alkaa varmaan olla tiukan keskustelun paikka miehen kanssa ;)

menee vaan hermot tähän oloon :headwall:

Niin maksaa täällä pohjoisessakin mutta ensimmäisen saa ainakin täällä laittaa ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja viekku:

Niin maksaa täällä pohjoisessakin mutta ensimmäisen saa ainakin täällä laittaa ilmaiseksi.

niin on täälläkin saanut mutta käytäntö poistui :headwall: muuten oisin voinut sellaisen ottaakin. rahastetaan vaan joka asiassa |O

mikähän hitto mulla nyt on? toivottavasti ei vaan oksennustautia pukkaa :$
aamulla toi oksetusolo tuli ku söin aamupalaa, vähän sen jälkeen. sit olo parani, kunnes taas söin tuossa äsken ni sama kuvotus päälle :x
pitänee vissiin olla syömättä tai sit mä syön vääränlaista ruokaa. keho selvästi tilaa pitsaa ja karkkia :p

pitäisköhän mun vielä käydä pyytää lääkäriltä lähete johki verensokerin tarkistukseen?

Mulla on just nyt tollanen etova olo. Alkoi eilen. Itse asiassa mahassa kiersi eilen ja oli hiukka lämpöä, nyt on kuumetta ja etoo. Eilisestä saakka just syömisen jälkeen pahin olo! Voipi olla joku vatsavirus, veikkaan. Palelen.

Tosin aikoinaan nuorena plikkana kun pilsut aloitin, voin todella huonosti ekoilla laatoilla! ihan oksennukseen saakka, myöhemmin selvisi etteivät ne pilsut sopineet mulle muutenkaan, tuli mielialanvaihteluita ja maksa-arvot nousi liikaa. siitä kait se pahoinvointi johtuikin... Olivat liian vahvoi pilsui.

Yhteistyössä