Mua sitten ärsyttää joidenkin ihmisten tapa, että odotetaan vastausta johonkin asiaan vaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Argh

Vieras
olet jo sanonut että mä en vielä osaa tähän vastata. Miksi ei voi uskoa kerrasta kun toinen sanoo ettei vielä pysty vastaamaan tähän! Eikä ole siis kyse mistään omasta mielipiteestä vaan esim. johonkin paikkaan menemisestä eikä asia ole pelkästään musta kiinni. Toinen tietää, että mun pitää asia vielä tarkistaa kolmannelta osapuolelta, mutta silti olettaa mun jo vastaavan kuinka tehdään?!

Siis miten mä voin vastata kun en ole tämän kolmannen osapuolen kanssa vielä sopinut asiasta mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja esimerkki:
ei oikein ota selvää mitä tarkoitat...

Siis mähän kirjoitin jo tuonne! Jos esim. olemme menossa vaikkapa kolmestaan johonkin. Yksi kyselee multa, no kuinka on koska mennään jne. Kun vastaan, että mä osaa vastata vielä niin silti odotetaan sitä vastausta. Kun mun pitää kysyä siltä kolmannelta asiasta enkä mä voi hänen puolestaan vastata!

Puhelimessa toinen saattaa pitkittää puhelua, että joo pitäs saada tietää jne. No en mä siihen hätään voi sitä vastausta antaa! Kun toinen vielä pitkittää puhelua kitisemällä asiasta niin enhän mä pääse edes soittamaan sille kolmannelle osapuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Tempperamenttieroja.. jotkut haluaa kaiken ja heti, toiset harkitsee.. :)

Kun ei ole edes mun harkinnasta kyse vaan mun pitää asiaa kysyä kolmannelta osapuolelta. Silti toinen vain odottaa, että mä vastaan jo. Miten mä vastaan, kun en tiedä vielä miten asian kanssa tehdään!

Alkuperäinen kirjoittaja okei:
siis sä oot sellaine ärsyttävä...? Ja et tule itsesi kanssa toimeen?

Anteeksi mitä? :o En mä itsestäni puhu! On esim. kolme ihmistä: mä, neiti a ja neiti b. Kaikki todellisia ihmisiä eikä mitään yhden sivupersoonia. Neiti a tivaa multa vastausta asiaan johon mulla ei todellakaan vielä ole vastausta ja tämä neiti a kyllä tietää vallan hyvin, että asiaa pitää vielä kysyä neiti b:ltä.

Mikä tässä asiassa nyt menee joillakin yli ymmärryksen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jgkl:
halooo... ootko vähän hermokimppu? Ei tuosta ekasta viestistä saanu mitään selvää!

Mikä teitä vaivaa kun ette osaa omaa äidinkieltänne? :o

Toi sun aloitusviesti oli niin sekavasti kirjoitettu ettei siitä saa oikein selkoa mitä sä sillä tarkotat.

No onko vaikea sanoa, että en voi antaa vastausta kysymättä kaverilta/mieheltä/äidiltä/lapselta kenestä nyt onkin kysymys?
Jos vaan sanot, että en tiedä vielä, kysyjä patistelee sua miettimän vastausta valmiiksi, kun ei tiedä, että sä aiot kysyä joltain muultakin.

"en tiedä, pitää kysyä Lissulta eka, soitan sulle sitten kun tiedän" Vaikeaa?

Anteeksi mitä? :o En mä itsestäni puhu! On esim. kolme ihmistä: mä, neiti a ja neiti b. Kaikki todellisia ihmisiä eikä mitään yhden sivupersoonia. Neiti a tivaa multa vastausta asiaan johon mulla ei todellakaan vielä ole vastausta ja tämä neiti a kyllä tietää vallan hyvin, että asiaa pitää vielä kysyä neiti b:ltä.

miten musta tuntuu, että toi neiti C on sellanen tyyppi, joka ei sano suoraan mitään, vaan olettaa toisten tietävän asioita ilmankin..

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Tempperamenttieroja.. jotkut haluaa kaiken ja heti, toiset harkitsee.. :)

Kun ei ole edes mun harkinnasta kyse vaan mun pitää asiaa kysyä kolmannelta osapuolelta. Silti toinen vain odottaa, että mä vastaan jo. Miten mä vastaan, kun en tiedä vielä miten asian kanssa tehdään!

No että täytyy jutella vielä sen yhden kanssa ennen kuin tiedät vastausta.. jos vielä jankkaa niin se on sitten vaan sen kyselevän ihmisen tyyli pähkäillä ääneen asioita.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

miten musta tuntuu, että toi neiti C on sellanen tyyppi, joka ei sano suoraan mitään, vaan olettaa toisten tietävän asioita ilmankin..

Mistä sä tämän johtopäätöksen teit? :o Tuohan oli esimerkki! Eikä aina ole sitä neiti b:tä vaan se voi olla joku muun hänen tilallaan. Kyse on nyt tästä että neiti a tinkaa ja tinkaa vastausta jota ei voi kukaan vielä antaa!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
No onko vaikea sanoa, että en voi antaa vastausta kysymättä kaverilta/mieheltä/äidiltä/lapselta kenestä nyt onkin kysymys?
Jos vaan sanot, että en tiedä vielä, kysyjä patistelee sua miettimän vastausta valmiiksi, kun ei tiedä, että sä aiot kysyä joltain muultakin.

"en tiedä, pitää kysyä Lissulta eka, soitan sulle sitten kun tiedän" Vaikeaa?

No mähän olenkin sanonut mutta silti sitä vastausta odotetaan!! Ja kyllä pitäisi senkin riittää että sanon etten vielä tiedä kun toinen tietää erittäin hyvin ettei asia ole musta riippuvainen.

Mistä sä tämän johtopäätöksen teit? :o Tuohan oli esimerkki! Eikä aina ole sitä neiti b:tä vaan se voi olla joku muun hänen tilallaan. Kyse on nyt tästä että neiti a tinkaa ja tinkaa vastausta jota ei voi kukaan vielä antaa!

no enhän mä neiti B:stä kirjottanu sanaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

no enhän mä neiti B:stä kirjottanu sanaakaan.

No kuka ihmeen neiti c? Mitä sä sekoilet? :o

Otetaanpa nyt rautalanka esiin kun jotkut eivät nyt tajua millään tavalla. MINÄ puhun neiti A:n kanssa kyseessä olevasta asiasta ja neiti B:stä. Tässä puheessa ei voi mitenkään jäädä epäselväksi, että asiaan antaa lopullisen päätöksen neiti B. Neiti A kuitenkin edelleen tinkaa multa vastausta vaikka tietää etten voi sitä antaa vielä.

Meneekö nyt tajuntaan? Vai onko vain kiva aukoa päätään?

Entäs jos sen kysyjänkin pitää antaa taas vastaus jollekin neljännelle. Mua ainakin ottaa päähän ihmiset, jotka eivät saa asioita järjestymään ja sovittua tai sitten eivät osaa antaa kielteistäkään päätöstä, jos eivät saa omia asioitaan sovittua.

Otetaanpa nyt rautalanka esiin kun jotkut eivät nyt tajua millään tavalla. MINÄ puhun neiti A:n kanssa kyseessä olevasta asiasta ja neiti B:stä. Tässä puheessa ei voi mitenkään jäädä epäselväksi, että asiaan antaa lopullisen päätöksen neiti B. Neiti A kuitenkin edelleen tinkaa multa vastausta vaikka tietää etten voi sitä antaa vielä.

Meneekö nyt tajuntaan? Vai onko vain kiva aukoa päätään?

miksi et voi antaa vastausta omasta puolestasi ennen kuin neiti B antaa omansa? kerro joku konkreettinen esimerkki tilanteesta?

ihana ketju! :laugh: :whistle: kukaan ei tiiä mistään mitään...

mutta asiaan. ehkä tälle tivaajalle pitää vaan sanoa selkeästi, että "en vielä tiedä, pitää tarkistaa lissulta. ilmoitan sitten." pelkkä en tiedä ei riitä. jos siltikin jatkaa tivaamista, niin sitten on kyllä jo vähän yksinkertanen...

Yhteistyössä