Mua sitten raivostuttaa se että pitää juoda jos on lapsia paikalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Niin nipo en ole etteikö nyt yhtä/kahta siideriä voi illan mittaan juoda. Siitä ei kukaan humallu, kun ei niitä vartin sisään hotkaise.

Mutta eräs läheinen perhe taas aikoo viettää lapsiperheiden juhannusta ystäviensä kanssa ja miesväki juo kaljaa niin paljon kuin pystyy imemään. Eli paljon. Ja naiset juo muutamia siidereitä tai pari,kolme lasia viiniä. Siinähän pystyy hoitamaan lapset...

Ja lapset joita paikalla niin ovat 1-3v ikäisiä. Ja ei siis yhtään ajokuntoista aikuista paikalla. Perusteli kuitenkin, että kun se ajokunto tosiaan menee heti parista siideristä niin meneehän se siis väkisinkin näin juhannuksena.

Lapsi nyt vaistoaa sen aikuisen käytöksen muuttumisen pienestäkin ja minusta pitäisi kyllä aina ehdottomasti olla ajokuntoisia paikalla, kun on lapsiakin.

Kyllä meidän perheen seurassa saa juoda kunhan juo vasta kun lapset nukkuu ja itse en juo lasten seurassa.
Sitten kun juon niin juon jossain muualla niin että olen hoitanut lapsille hoitajan.
Mutta kukin tavallaan.
Ei kai tuo nyt vielä paha ole, taas tänäkin vuonna monen lapsen juhannus menee vanhempien 3 päivän ryyppyputkea katellessa, surullista mutta totta.
Jotkut vanhemmat vaan on niin itsekkäitä etteivät vaan voi olla sevinpäin ja vähättelevät ryyppämisestään aiheutuvia haittoja lapselle/lapsille.

[QUOTE="vieras";26518391]Kyllä meidän perheen seurassa saa juoda kunhan juo vasta kun lapset nukkuu ja itse en juo lasten seurassa.
Sitten kun juon niin juon jossain muualla niin että olen hoitanut lapsille hoitajan.
Mutta kukin tavallaan.
Ei kai tuo nyt vielä paha ole, taas tänäkin vuonna monen lapsen juhannus menee vanhempien 3 päivän ryyppyputkea katellessa, surullista mutta totta.
Jotkut vanhemmat vaan on niin itsekkäitä etteivät vaan voi olla sevinpäin ja vähättelevät ryyppämisestään aiheutuvia haittoja lapselle/lapsille.[/QUOTE]

No on se minusta aika paha, jos vaikka tarvittaisiinkin sitä ajokuntoista. Eikä se tee siitä vähemmän pahaa, että on myös lapsia jotka joutuvat katselemaan vielä pahempaa.

Mä en ymmärrä tota ajokunnosta hössöttämistä, kyllä ne taksit ja ambulanssit kulkee jos hätä tulee.
Itse en siis ryyppää, mut kun lapset on menny nukkumaan, saatan _joskus_ ottaa lasin-kaks viiniä tms. enkä todellakaan hyppäis auton rattiin sen jälkeen. Joten? Mitään ei saa ottaa ikinä ennen ku lapset on 18v?

Jos juo 2-3 siideriä koko illan aikana niin ei se ajokunto siitä mene, eli tarvittaessa voi kyllä ajaa vielä sen jälkeenkin mutta en nää mitään järkeä juoda sitä 2-3 siideriä, se on sama sitten juoda ne alkoholittomana koska päähän ne ei kyllä nouse jollei kerralla kiskase.

Jep, meidät kutsuttiin viime juhannuksesksi ystäväperheen juhannusjuhliin. Paikalla oli monta perhettä ja kutsussakin painotettiin, että juhla lasten ehdoilla. Paikalla sitten isäntäväki ja iso osa vieraita superkännissä. Heillä kai ajatuksena et paikalla ollut raskaana oleva toimii lastenvahtina. Hän oli 9kk raskaana ja äärimmäisen vihainen miehelleen joka dokasi, eikä ollut omien sanojensa mukaan tullut kattomaan noiden kakaroita. Kaljaa, siideriä, boolia olil itratolkulla ja porukka oikeasti rälläsi ja riehui, lapset jaloissa.

Me lähdettiinkin sitten kotiin. Kaverini suuttui siitä niin ettei enää olla oltu yhteyksissä. Laittoi viestin, että pilasin heidän juhlat nippotuksella. Käytännössä lähdettiin menemään 10min päästä kun tultiin, ja mun mies sanoi isännälle, että tää meno ei sovi lapsille, siksi lähdetään.

[QUOTE="äitix3";26518428]Mä en ymmärrä tota ajokunnosta hössöttämistä, kyllä ne taksit ja ambulanssit kulkee jos hätä tulee.
Itse en siis ryyppää, mut kun lapset on menny nukkumaan, saatan _joskus_ ottaa lasin-kaks viiniä tms. enkä todellakaan hyppäis auton rattiin sen jälkeen. Joten? Mitään ei saa ottaa ikinä ennen ku lapset on 18v?[/QUOTE]

Jos tuot sairaalaan lapsen, etkä ole ajokunnossa laitetaan automaattisesti ls-ilmoitus. Eli jonkun pitää olla ajokunnossa kunnes lapset 18v piste. Jos ei pysty olemaan juomatta, sitten ei kuulu hankkia lapsia.

Ja mua raivostuttaa tuollaiset pilkun viilajaat kuin sinä ap. Lasten kanssa voi ihan hyvin ottaa kohtuudella alkoholia ellei ole ongelmia alkoholin kanssa. On naurettavaa leimata perheelliset alkoholisteiksi tai lasten kaltoinkohtelijoiksi jos he ottavat alkoholia. Jos sä et halua ottaa alkoa niin älä ota. Jos et halua juhliin jossa sitä otetaan älä mene.

Elämä on valintoja. Sitä voi valita niinkin että pyhinä kun väki yleensä kiskoo kaksin käsin alkoa, järjestää omille lapsille niin että on se yksi täysin vesiselvä aikuinen saatavilla jos jotain sattuu. Aina ei pääse ottamaan välttämättä sitä yhtäkään jos haluaa olla tuolla linjalla.

Ainakaan mulla ei mene juhlat, pyhät ym. pilalle vaikka olisinkin se hätävara ja viimekädessä vastuussa oleva aikuinen, moni muu asia menee sen lasillisen tai kahden edelle.

[QUOTE="vieras";26518430]Jos juo 2-3 siideriä koko illan aikana niin ei se ajokunto siitä mene, eli tarvittaessa voi kyllä ajaa vielä sen jälkeenkin mutta en nää mitään järkeä juoda sitä 2-3 siideriä, se on sama sitten juoda ne alkoholittomana koska päähän ne ei kyllä nouse jollei kerralla kiskase.[/QUOTE]

:D
No onhan ne alkottomat siiderit nyt ihan eri makusia..sama ois sit juoda limpparia.
Viiniä en suostu alkotonta juomaan..se on kamalaa :X

Mut tota ihmettelen, miks juoman pitäs nousta päähän? Mulle se 1-2 siideriä/lasia viiniä tekee vaan mukavan ja rentoutuneen olon :)

[QUOTE="vieras";26518473]Jos tuot sairaalaan lapsen, etkä ole ajokunnossa laitetaan automaattisesti ls-ilmoitus. Eli jonkun pitää olla ajokunnossa kunnes lapset 18v piste. Jos ei pysty olemaan juomatta, sitten ei kuulu hankkia lapsia.[/QUOTE]

Ja höpöhöpö! :)

[QUOTE="äitix3";26518497]:D
No onhan ne alkottomat siiderit nyt ihan eri makusia..sama ois sit juoda limpparia.
Viiniä en suostu alkotonta juomaan..se on kamalaa :X

Mut tota ihmettelen, miks juoman pitäs nousta päähän? Mulle se 1-2 siideriä/lasia viiniä tekee vaan mukavan ja rentoutuneen olon :)[/QUOTE]

No itse en saa kuin väsymyksen ja päänsäryn jos juon 1-2 siideriä, ja koko illan aikana juotuna on ihan sama että juoko niitä vai ei, mielummin joisin sitten vaikka sitä limpparia.

[QUOTE="vieras";26518430]Jos juo 2-3 siideriä koko illan aikana niin ei se ajokunto siitä mene, eli tarvittaessa voi kyllä ajaa vielä sen jälkeenkin mutta en nää mitään järkeä juoda sitä 2-3 siideriä, se on sama sitten juoda ne alkoholittomana koska päähän ne ei kyllä nouse jollei kerralla kiskase.[/QUOTE]

Tästä olen kyllä aivan erimieltä. Jos juon 2-3 siideriä tai lasia viiniä, niin en ole ajokunnossa! (Vaikka olisikin hitaasti, illan mittan...) Ja ei kyllä miehenikään saa kahden oluen jälkeen astua auton rattiin. Hyi, hyi, jos otetaan ei ajeta!

Yhteistyössä